Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Jace, the Mind Sculptor (BL)

Serie: Double Masters (2XM)

Rarity: Mythic Double Masters Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Double Masters
 -
64,95
 -
89,95
Double Masters (BL)
 -
74,95
 -
119,95
Eternal Masters
 -
89,95
 -
199,95
FtV 20
 -
54,95    
Masters 25
 -
79,95
 -
199,90
Worldwake
 -
99,95
 -
399,95
Jace, the Mind Sculptor | Double Masters

Prijs:

€ 74,95

Uitverkocht

FOIL 

€ 119,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
18-6-2010 14:33:00

Voor peanut: hier

18-6-2010 14:32:00

Nee.

Je mag alleen iets doen als je priority krijgt. Dus hij cast jace, jij krijgt vervolgens priority (om bijv. te counteren of wat dan ook), vervolgens resolved jace. Hij ligt nu dus op tafel en de actieve speler heeft priority. Als hij besluit om niks te doen dan geeft hij priority door, jij bent dan aan de beurt (jij kan nu pas lightning bolt spelen), doe je niks dan gaan we naar de volgende step (combat step of clean up step).

Als hij bijvoorbeeld weet dat jij een lightning bolt in je hand hebt, dan doet hij gewoon zijn +2 ability. Activation costs gaan niet op de stack, dus hij wordt meteen 5 zonder dat je er iets aan kunt doen. Op de ability zelf kun je wel op reageren.

Hopelijk is mijn verhaal duidelijk.

18-6-2010 14:32:00

Nee, nadat een spell resolvet krijgt de actieve speler priority en dat is degene die net die Jace heeft gespeeld. Hij krijgt dus eerst nog de optie om zijn +2 ability te activeren. Aangezien de loyaltycounters er als cost bijkomen is het daarna te laat voor een Lightning Bolt om het werk alleen te klaren.

18-6-2010 14:31:00

waar kan ik nog meer info vinden over priority hier op de site ?

18-6-2010 14:30:00

Nee, aangezien je een planeswalker alleen in je eigen beurt kan spelen (uitzonderingen daargelaten), heeft de speler die de planeswalker speelt priority na het resolven en kan dus een ability spelen voordat je de mogelijkheid hebt een lightning bolt erop te spelen.

18-6-2010 14:28:00

wut ? wacht even, je legt hem in dan resolved ie, dan kan je toch knallen ?

18-6-2010 14:25:00

Je mag deze niet meteen bolten alsie op tafel komt. Je hebt nog geen priority.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
18-6-2010 14:22:00

Alleen Brainstormen wel natuurlijk.

18-6-2010 14:14:00

maar zodra deze erin komt, kan je meteen bolt erop gooien, dan niks fog en brainstromen.

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
17-6-2010 19:18:00

Bolt werkt natuurlijk niet als eerste de +2 ability gebruikt wordt...

17-6-2010 19:08:00

Een simpele Lightning Bolt werkt ook prima.

Maar goed, het punt is dat je zo'n planeswalker sowieso één keer kan gebruiken en dáárna kost het jou in principe een kaart om er van af te komen.

Hieronder stond het mooi beschreven dat je voor dus eigenlijk Brainstorm én Fog cast ofwel je hebt simpelweg card advantage gegenereerd!

17-6-2010 18:49:00

heb al paar keer tegen decks met deze jace the bank account destroyer gespeeld.lang leve me vampire hexmage xD
poof weg jace.vind het altijd zo leuk dat er van die mega cheap commons en oncommens zijn die da zo lekker weg kan halen

17-6-2010 13:46:00

ben op mn werk nu maar komt goed, picswise that is....:-)

17-6-2010 11:19:00

pics or it didnt happen lol

17-6-2010 10:37:00

d'eheh... En insane duur. Gefeliciteerd.

Oracle

Legendary Planeswalker - Jace 

+2: Look at the top card of target player's library. You may put that card on the bottom of that player's library.
0: Draw three cards, then put two cards from your hand on top of your library in any order.
-1: Return target creature to its owner's hand.
-12: Exile all cards from target player's library, then that player shuffles their hand into their library.

NederMagic FAQ

Vraag: Hoe werken Planeswalkers?
Antwoord: Dat kun je hier lezen.

Vraag: Wallpaper?
Antwoord: hier

Vraag: is dit de kaart van de dag geweest?
Antwoord: yep!

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

8/7/2020
You draw three cards and put two cards back all while Jace’s second ability is resolving. Nothing can happen between the two, and no player may choose to take actions.

8/7/2020
If the target player for Jace’s last ability has no cards in hand, that player shuffles nothing into their library, and that player’s library will remain empty. That player won’t lose the game until they try to draw from the empty library.

Decktips