Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

The Ozolith

Serie: Ikoria (IKO)

Rarity: Rare Ikoria Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Ikoria
 -
6,95
 -
9,95
Ikoria (EA)
 -
0,01
 -
0,01
The Ozolith | Ikoria

Prijs:

€ 6,95

Uitverkocht

FOIL 

€ 9,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
Premium lid Official Rules Advisor OB (22) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
6-5-2020 16:38:00

Eens. Zowel de mutate mechanic alswel de alternate art (van met name de mutate creatures) lijken hun inspiratie gevonden te hebben bij Pokemon (GX).

Casper (2) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
6-5-2020 16:03:00

Wat mij betreft voegt het concept ability counters inderdaad nodeloze complexiteit toe aan een spel met toch al een wat taaie leercurve, zonder dat het er echt veel interessanter van wordt. Sowieso zet ik mijn vraagtekens bij een hoop mechanics in Ikoria.

Premium lid Official Rules Advisor OB (22) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
6-5-2020 15:57:00

@Casper: goed uitgebreid antwoord.
De verwarring trample/trample counter is goed te begrijpen. Zeker voor spelers die pas in dit block (Ikoria) beginnen met Magic, llijkt het logisch dat creatures met trample altijd een trample counter hebben. Weet niet of Wizards goed heeft gedaan aan keyword ability counters, als ze het spel makkelijk en overzichtelijk willen houden voor nieuwe spelers.

Casper (2) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
6-5-2020 07:20:00

Nee, helaas. Trample werkt alleen bij combat damage tijdens een aanval.

Overigens krijgt The Ozolith geen "Trample counter" van een stervende Charging Badger. Die heeft namelijk gewoon Trample.

702.19a. Trample is a static ability that modifies the rules for assigning an attacking creature's combat damage. The ability has no effect when a creature with trample is blocking or is dealing noncombat damage.

6-5-2020 01:49:00

Stel ik heb een Mirage Mirror die The Ozolith kopiëert, en die ziet in die beurt mijn Charging Badger dood gaan, zodat het een trample counter krijgt.
Een andere beurt wordt het een kopie van Tower of Calamities, en in die hoedanigheid activeer ik het om 12 damage te doen aan een Squire. Dan heb ik een source met trample die meer damage doet aan de target, dan wat lethal is. Mag ik dan het overschot aan damage doen aan de controller van de Squire?

4-5-2020 13:48:00

Dan krijgen ze allebei de counter. De wording is wat misleidend, je verplaatst niet letterlijk de counter, je plaatst gewoon evenveel counters op Ozolith als het beest counters had.

4-5-2020 13:33:00

Hoe werkt dit met modular? Stel ik heb twee Arcbound Worker en een keer the ozolit. Nu gaat er 1 Arcbound Worker dood. Krijgen dan zowel the ozolit als de andere Arcbound Worker een +1/+1 counter?

Oracle

Legendary Artifact 

Whenever a creature you control leaves the battlefield, if it had counters on it, put those counters on The Ozolith.
At the beginning of combat on your turn, if The Ozolith has counters on it, you may move all counters from The Ozolith onto target creature.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Standard, Commander

Officiele rulings

4/17/2020
The Ozolith’s first ability doesn’t move counters off the creature that’s left the battlefield. Instead, it causes you to put a number of counters of each kind of counter that was on that creature onto The Ozolith. Notably, if you somehow control a second The Ozolith, each one will receive the same number and kinds of counters that were on the creature that left the battlefield. Similarly, if the creature has an ability that triggers when it leaves the battlefield that refers to the number of counters it had, that ability will use the number of counters that were on the permanent, even if The Ozolith’s first ability resolves first.

4/17/2020
+1/+1 counters on The Ozolith have no effect unless it becomes a creature. Keyword counters on The Ozolith will grant it keywords that may have no practical effect. For example, flying on a noncreature artifact is just strange, but hexproof on a noncreature artifact is entirely useful.

4/17/2020
As The Ozolith’s last ability resolves, you choose whether to move the counters.

4/17/2020
You can’t move only some of the counters from The Ozolith onto the target creature.

4/17/2020
If the target creature is an illegal target by the time The Ozolith’s last ability tries to resolve, the ability won’t resolve. You won’t remove any counters from The Ozolith.

4/17/2020
If The Ozolith leaves the battlefield after the last ability triggers but before it resolves, you can’t move any counters from it onto the target creature.

Decktips