Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Uro, Titan of Nature’s Wrath

Serie: Theros Beyond Death (THB)

Rarity: Mythic Theros Beyond Death Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Theros Beyond Death
 -
16,95
 -
29,95
Theros Beyond Death (EA)
 -
0,01
 -
0,01
Uro, Titan of Nature’s Wrath | Theros Beyond Death

Prijs:

€ 16,95

Uitverkocht

FOIL 

€ 29,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
5-2-2021 20:16:00

@ Lioncross:
Bans worden in de regel onderbouwd omdat ze de format 'divers' kunnen houden. Of dat ook echt waar is, weet ik niet zeker. (Splinter Twin did nothing wrong! )

Ikzelf vind dat niet persé het grootste goed. Ik vind niet dat elk archetype speelbaar moet zijn in iedere format. "Maar Uro zorgt ervoor dat ik geen aggro meer kan spelen!" Jammer dan!

Ik denk dat de adem die de banhamer hanteert niet lang genoeg is.
Als 90% van de meta één soort deck is, zullen sideboards naar mainboards verschuiven en problemen zich verhelpen.
WotC zou dit kunnen ondersteunen door wat korter op de bal 'oplossingen' te printen.
Ik snap dat dit door beperkte kaartselectie in Standard misschien lastiger is. Maar zeker in oudere formats zou ik enorm terughoudend zijn met bans.

Ook moet er langer nagedacht worden over het ontwerp van sommige kaarten. Tibalt’s Trickery bijvoorbeeld. Weliswaar (nog) niet geband, maar een eindredacteur had daar moeten bedenken dat "target spell" had moeten zijn: "target spell an opponent controls".
Nu zijn we gebrekkige R&D aan het rechttrekken met bans. Dat is natuurlijk helemaal onzin.

Lang verhaal kort: voor Standard bannen ben ik niet voor, maar zie ik door de vingers. Voor grotere formats bannen vindt ik een slecht idee.

5-2-2021 15:52:00

@lioncross
Dat is dan inderdaad niet helemaal correct. Die 3 die jij noemt zijn wel allemaal constructed formats, maar standard en commander zijn bijvoorbeeld ook constructed. Constructed = Ieder format waarin je je eigen deck bouwt. (In tegenstelling tot Limited formats, waar je random kaarten krijgt om een deck van te bouwen).

Of iets gebanned moet worden in 'constructed' is daarom ook een niet heel zinvolle vraag, aangezien constructed uit een hoop verschillende formats bestaat, ieder met hun eigen power level. Het ene 'constructed' is het andere niet, en iets wat in Modern banwaardig is kan bijvoorbeeld in Legacy acceptabel zijn. (zie Umezawa’s Jitte).

Of Uro gebanned moet worden is ook niet zo'n simpele vraag als jij lijkt te denken. Bans zijn voor kaarten die 'te sterk' zijn, maar wat nou precies 'te sterk' is is heel subjectief. Wat voor de ene persoon 'te sterk' is, vindt een ander gewoon 'sterk'. Er is geen harde definitie waar de lijn tussen 'sterk' en 'te sterk' ligt, of waar Uro op die schaal valt.

Er zullen best mensen zijn die willen dat Uro gebanned wordt in alle constructed formats (en restricted in Vintage?). Er zullen ook mensen zijn die dat niet willen, of niet nodig vinden. Of die hem wel in Modern maar niet in Legacy gebanned willen. Enzovoorts.

5-2-2021 13:39:00

@Wacky
Ik bedoelde met constructed Modern, Historic en Legacy... als ik het verkeerd gezegd heb bij deze mijn excuses
Mvg,

@Firestone
Maar veel mensen van de mtg gemeenschap wilt dat deze kaart gebanned word. dus mijn vraag is hier of er mensen zijn die dat ook willen met deze kaart?

5-2-2021 12:34:00

Inhoudelijke feedback:
Een trend van de laatste tijd is dat rampen steeds minder van een deck vereist "een beurt vrij te nemen". Deze rampt (meestal), vervangt zichzelf, en levert uit de grafbak nóg meer kaartvoordeel op.
Hij is behoorlijk gepusht. Standard kon dat niet aan, dus is hij daar geband.
Pioneer heeft het ook moeilijk met hem, gevolgd door Modern en in zekere mate Legacy zelfs - afgaande op de inclusie in de huidige meta-top.

Of bannen dat op moet lossen of dat de meta op natuurlijke wijze zal schuiven naar een Uro-onvriendelijkere omgeving, gaat de tijd leren. (Lees: gaat WotC bepalen )

5-2-2021 11:49:00

Waarom zou je überhaupt kaarten bannen in constructed?

Ik heb het donkerbruin vermoeden dat je niet weet wat "constructed" betekent. Constructed is geen format zoals Modern of Legacy, het is simpelweg een manier om je deck te bouwen.

5-2-2021 07:26:00

Okay heren, een zeer simple vraag. Dient deze kaart gebanned te worden in constructed?
Mvg,

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
30-10-2020 16:16:00

Nee.

Je beantwoordt bijna je eigen vraag. Je brengt het landje in het spel. En vervolgens zegt het landje, maar dan wel getapped helaas. Daar verandert de ability van Uro niks aan. Die zegt alleen maar dat je een landje in het spel mag brengen. Die verandert geen enter-the-battlefield effects van het landje.

30-10-2020 16:12:00

Mag je het landje dat je vanuit je hand in het spel mag brengen untapped spelen als het landje zelf altijd tapped in het spel komt?

14-10-2020 09:42:00

Nee, puur voor mij alleen, dat ik gestopt ben voor de ban Volgens mij is Arena nog best populair.

Dorus (63) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
14-10-2020 09:19:00

Bedoel je met 'te laat' dat veel spelers al afgehaakt zijn in Arena?

Premium lid timewa (0) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
13-10-2020 21:42:00

Ja, die suffe decks met overpowered kaarten zoals Uro en Omnath halen de lol er echt af. Creatieve decks met inspirerende ideeen zijn op 1 hand te tellen op Arena. De bans zijn terecht maar te laat.

Hopelijk zorgen ze eindelijk voor goede balans in nieuwe upcoming sets, er waren recentelijk m.i. te veel nobrainer kaarten en te veel fouten.

13-10-2020 14:32:00

Ik zag het ja. Te laat echter, speel nu weer paper magic Hopelijk hebben de arena spelers er wat aan!

13-10-2020 09:19:00

Je gebeden zijn verhoord hier

29-9-2020 10:04:00

Nu Omnath, Genesis Ultimatum, Escape to the Wilds en Lotus Cobra nog en misschien kom ik ooit nog eens een ander deck tegen op Arena dan 4c Omnath

Premium lid timewa (0) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
29-9-2020 01:11:00

Blij dat deze eikel gebanned is. Zorgde voor saaie potjes en een gebrek aan variatie. Het concept an sich zou een leuke kaart kunnen zijn, maar dit powerlevel is niet leuk meer. Als ze hem 2GU hadden gemaakt en de Escape 2GGUU, dan was hij nog steeds erg goed geweest maar niet OP en niet altijd een auto-include.

Oracle

Legendary Creature - Elder Giant 6 / 6

When Uro enters the battlefield, sacrifice it unless it escaped.
Whenever Uro enters the battlefield or attacks, you gain 3 life and draw a card, then you may put a land card from your hand onto the battlefield.
Escape-GGUU, Exile five other cards from your graveyard. (You may cast this card from your graveyard for its escape cost.)

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Commander
Banned in: Modern, Standard

Officiele rulings

1/24/2020
Uro’s first ability causes you to sacrifice it if you didn’t cast it, or if it was cast using any permission other than an escape ability.

1/24/2020
Uro’s second ability triggers when it enters the battlefield, even if it didn’t escape.

1/24/2020
Uro’s effect doesn’t count as playing a land. It can put a land card onto the battlefield even if it’s not your turn or if you’ve already played your land for the turn.

1/24/2020
Escape’s permission doesn’t change when you may cast the spell from your graveyard.

1/24/2020
To determine the total cost of a spell, start with the mana cost or alternative cost you’re paying (such as an escape cost), add any cost increases, then apply any cost reductions. The converted mana cost of the spell remains unchanged, no matter what the total cost to cast it was and no matter whether an alternative cost was paid.

1/24/2020
After an escaped spell resolves, it returns to its owner’s graveyard if it’s not a permanent spell. If it is a permanent spell, it enters the battlefield and will return to its owner’s graveyard if it dies later. Perhaps it will escape again-good underworld security is so hard to come by these days.

1/24/2020
If a card has multiple abilities giving you permission to cast it, such as two escape abilities or an escape ability and a flashback ability, you choose which one to apply. The others have no effect.

1/24/2020
If you cast a spell with its escape permission, you can’t choose to apply any other alternative costs or to cast it without paying its mana cost. If it has any additional costs, you must pay those.

1/24/2020
If a card with escape is put into your graveyard during your turn, you’ll be able to cast it right away if it’s legal to do so, before an opponent can take any actions.

1/24/2020
Once you begin casting a spell with escape, it immediately moves to the stack. Players can’t take any other actions until you’re done casting the spell.

Decktips