Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Wrenn and Six

Serie: Modern Horizons (MH1)

Rarity: Mythic Modern Horizons Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Modern Horizons
 -
59,95
 -
149,95
Wrenn and Six | Modern Horizons

Prijs:

€ 59,95

Uitverkocht

FOIL 

€ 149,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
21-11-2019 23:29:00

@ Casper

Kaarten zoals Oblation zou dat niet de oplossing zijn voor wit?

Casper (2) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
21-11-2019 18:10:00

@Lioncross
Hoewel Unearth natuurlijk een dijk van een kaart is zal 1 stoere witte kaart meer het verschil niet maken. Daarnaast doet Unearth natuurlijk maar minimaal iets aan het genoemde gebrek aan carddraw.

21-11-2019 17:28:00

@ Jense

Zou er bijvoorbeeld een timeshifted kaart gemaakt moeten worden van Unearth maar dan in het wit?

Mvg,

21-11-2019 17:23:00

Wat hieronder al werd gezegd: Wit is een heel sterke support kleur. UW Control is al sinds jaar en dag een enorm sterke strategie. Wit heeft de beste removal in het spel met inderdaad Swords to Plowshares maar ook Disenchant en Wrath of God.

Eén van de dingen die wit in mijn ogen zwakker maakt dan de rest is het gebrek aan carddraw en ramp. Verwar carddraw niet met cardadvantage, daar blinkt wit juist in uit. Een mono wit deck heeft de grootste moeite om zijn hand vol te houden met nuttige kaarten en is vaak aangewezen op artifacts om de klus te klaren.

Het gebrek aan carddraw is denk ik juist een eigenschap van wit en zal niet snel doorbroken worden. Ik denk dat wit het moet hebben van kaarten als Sun Titan (mijn favoriete kaart). Ik zou graag meer gelijke kaarten zien.

21-11-2019 17:00:00

Ik vind al jaren dat blauw to overwhelming is! ik heb haat tegen die kleur, wanneer ik aan het spelen ben en ik constateer dat ik tegen blauw speel dan zucht ik en schiet de moed al in mijn poten en denk ik bij mezelf "here we go again" Maar is wit echt de zwakste kleur? en wat kunnen de mannen van R&D doen om wit wat sterker te maken maar wat nog wel als wit aan voelt? Kijk ik ben zelf echt Gruul "RIOT!" En ik merk vaak dat rood last heeft van een nerf bat waar door het in check gehouden word.

Premium lid timewa (0) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
21-11-2019 16:58:00

Wat de beste of slechtste kleur is, is heel moeilijk en afhankelijk van persoonlijke voorkeur en context. Maar ik denk wel dat wit een van de minst universele kleuren is. Goede removal, ook vroeger al (Swords to Plowshares, Wrath of God) en leuke weenies, maar weinig wat echt structureel een degelijke winconditie oplevert.

Ik durf te beweren dat als het gaat om competitieve decks, monowhite decks gemiddeld minder kans maken dan monorood, monogroen, monozwart of monoblauw. Wit is wel een degelijke supportkleur.

21-11-2019 16:30:00

Ik chargeerde het een beetje, vooral omdat wit de afgelopen jaren weinig liefde heeft gekregen (in tegenstelling tot groen) en daar ben ik zuur over.

Ik denk dat 'men' het er over eens is dat Blauw de sterkste kleur is, gevolgd door zwart. Vanaf daar lopen feiten, meningen en persoonlijke voorkeuren een beetje door elkaar.

Casper (2) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
21-11-2019 15:54:00

@Henk
Ik durf niet voor "men" te spreken, maar dat hangt denk ik een beetje van het format af. Binnen Legacy is wit op classics als D&T na niet heel prominent vertegenwoordigd, en wordt wit voor mijn gevoel voornamelijk gesplashed voor specifieke haat. Groen is zeker een kleur waar je wat huiverig voor moet zijn in Legacy, al is het alleen maar voor all-star sideboard staples als Abrupt Decay, Maelstrom Pulse en de recentelijke aanwinst Assassin’s Trophy.

Persoonlijk vind ik rood als kleur ansich ook wel wat underwhelming, maar als onderdeel van een twee/drie kleurig deck biedt het mogelijkheden waardoor ik toch altijd wat huiverig wordt van dingen als T1 fetch into Volcanic Island.

21-11-2019 15:26:00

Is men het daar mee eens, dat wit de slechtste kleur in Magic is? Ik niet namelijk, volgens mij is wit beter dan rood en groen (ook al zijn giant growth and lightning bolt beter dan healing salve).

21-11-2019 14:22:00

Grappig om te zien hoe wit al vanaf dag 1 de slechtste kleur is.

It's hard to be a white mage

Premium lid timewa (0) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
21-11-2019 13:51:00

Tja, blauw is kennis. Carddraw, extra beurten, countermagic... blijft toch het makkelijkst te abusen en daarmee in de formaten waar alles is toegestaan de sterkste kleur.

Maar WotC heeft vanaf dag 1 geen moeite gedaan om blauw misbruik te onderdrukken. Het beste voorbeeld vind ik de 3 voor 1 cycle uit Alpha:

Giant Growth
Lightning Bolt
Dark Ritual
Healing Salve
Ancestral Recall

21-11-2019 11:50:00

Wrenn and Six werd gesplashed in blauw decks

21-11-2019 10:56:00

Ik ben het volkomen met Henk eens blauw kon wel wat tegen gas kunnen gebruiken in Legacy want toen ik dat speelde ben ik met mijn staart tussen mijn benen gevlucht naar Modern vanwege alle blauw daar...

Mvg,

Vieze Blauw!

Casper (2) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
20-11-2019 20:31:00

The fear is real. XD Ik wil zo graag nog twee fetch spelen, maar 1 Basic van elke kleur voelt gewoon net iets te spannend.

20-11-2019 20:29:00

Met 'hij hoort er gewoon bij', bedoelde ik te zeggen dat hij denk ik nodig is om de manabases enigszins in check te houden. Als in: In Legacy moet je altijd rekening houden met Wasteland, dus een deck zonder basic lands is tricky. Je moet een juiste mix tussen basics en non-basics spelen.

Oracle

Legendary Planeswalker - Wrenn 

+1: Return up to one target land card from your graveyard to your hand.
-1: Wrenn and Six deals 1 damage to any target.
-7: You get an emblem with "Instant and sorcery cards in your graveyard have retrace." (You may cast instant and sorcery cards from your graveyard by discarding a land card in addition to paying their other costs.)

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Modern, Commander
Banned in: Legacy

Officiele rulings

6/14/2019
When a spell you cast with retrace resolves or is countered, it’s put back into your graveyard. You may use the retrace ability to cast it again.

Decktips