Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Goblin Grenade (A)

Serie: Fallen Empires (FEM)

Rarity: Common Fallen Empires Common

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Anthologies
 -
1,00    
Fallen Empires (A)
 3
1,00    
Fallen Empires (B)
 2
1,00    
Fallen Empires (C)
 -
1,00    
M12
 8
0,90
 -
8,95
Merfolk vs Goblins
 -
1,00    
Goblin Grenade | Fallen Empires

 Op voorraad 

€ 1,00 (3x)

 Kopen

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
17-10-2011 16:39:00

Nu moeten we even onderscheid maken tussen twee dingen: Casten en Resolven.

Je zal je Goblin spell eerst moeten laten resolven, voordat je hem kunt sacrificen. Als de Goblin nog niet op de battlefield is (want de spell ligt nog op de stack), kun je hem logischerwijs nog niet sacrificen.

Je cast dus die Goblin spell. Niemand reageert. Vervolgens resolvet hij en komt die Goblin de battlefield in.

Maar dan is de regel dat, nadat iets ge-resolved is, altijd de actieve speler, dus de speler die aan de beurt is, als eerste weer priority krijgt.

Jij hebt nu dus priority. Het is je main phase. De stack is leeg (het is een sorcery). Dus niks dat je tegenhoudt om die Goblin Grenade op je Goblin te spelen inderdaad.

---

Even samengevat:

* Als een spell ge-cast is of een ability geactiveerd, dan krijgt de speler die de spell castte of de ability activeerde, als eerste weer priority.

* Als er iets ge-resolved is, krijgt de actieve speler, de speler die aan de beurt is, als eerste weer priority.

arne (34) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
17-10-2011 16:25:00

dus dan mag ik een goblin spelen in mijn main phase EN er een grenade op spelen nog voor de tegenstander er een spell mag op spelen?

NederMagic Rules Advisor G (253) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
17-10-2011 16:11:00

Nee. De Bomb target namelijk niet.
Op het moment dat je de G. Bomb cast, moet je een Goblin sacrificen, dan pas komt er weer een rondje priority.

Edit: Te laat, maar ben wel blij dat het antwoord goed is.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
17-10-2011 16:11:00

Nee, op het moment dat je de Goblin sacrificet, ben je al bezig met het casten van Goblin Grenade en tijdens het casten van iets heeft niemand priority. (Volgorde van casten is: announcen -> target kiezen -> cost betalen -> klaar met casten.)

Pas als jij helemaal klaar bent met casten, komt er weer een rondje priority, dat overigens bij jou begint. Degene die een spell gecast heeft of een ability geactiveerd, krijgt daarna als eerste weer priority. Pas als jij priority passt, mag je tegenstander (eindelijk) iets doen. Je kunt na deze dus theoretisch nog een zwik instants en (instant speed) abilities op de stack gooien en dan pas priority passen.

arne (34) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
17-10-2011 16:04:00

als je deze speelt en je kiest een goblin, mag de tegenstander dan nog met een instant die goblin destroyen om de grenade te fizzelen? of mag je dan nog een andere goblin kiezen alsnog?

23-9-2011 21:47:00

@DjiM:

tentijde van de introductie van het hele tribal type heeft er een stuk op wizards gestaan waarom dit nou GEEN tribal sorcery - goblin is of ooit zou gaan worden. Bron: hier

daarnaast is toevallig van de week aangekondigd dat tribal (zeer waarschijnlijk) niet langer geëxploiteerd wordt door wizards, en we dus niet gauw meer nieuwe tribal kaarten gaan zien. Bron: hier

7-7-2011 15:28:00

Briljante nieuwe art!

niet mooi, maar wel o zo grappig..

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
7-7-2011 14:31:00

Of niet.

Dit is de granaat. De goblin waar je hem aan vastknoopt, is degene die je sacrificet.

7-7-2011 14:27:00

De reprint is een gemiste kans om er een "Tribal Sorcery - Goblin" van te maken.

Dat zou flavour-wise steek houden, al zouden Goblin Matron, Goblin Recruiter en Goblin Ringleader natuurlijk wel problematisch kunnen worden :-)

4-7-2011 08:30:00

Vroeger werden er kaarten uitgebracht met meerdere arts. Tegenwoordig helaas niet meer..

Kijk maar naar bv. Hymn to Tourach!

rik Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
3-7-2011 22:24:00

waarom heeft de kaart 3 arts?
en sommiggen 4?

30-6-2011 15:37:00

28-6-2011 20:22:00

Hij is terug in M12 !

12-6-2011 17:54:00

Hij krijgt een nieuwe niet zo mooi art.

12-6-2011 17:53:00

LOL ik vind B het coolst, nu hebben ze alle 3 een fan

Oracle

Sorcery 

As an additional cost to cast this spell, sacrifice a Goblin.
Goblin Grenade deals 5 damage to any target.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

10/4/2004
You can’t sacrifice more than one Goblin to get a greater effect.

9/22/2011
Players can only respond once Goblin Grenade has been cast and all its costs have been paid. No one can try and destroy the Goblin to prevent you from casting Goblin Grenade.

9/22/2011
The Goblin you sacrifice to cast Goblin Grenade doesn’t have to be a creature. For example, you could sacrifice Boggart Shenanigans (a tribal enchantment with the subtype Goblin).

Decktips