Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Daze

Serie: Eternal Masters (EMA)

Rarity: Uncommon Eternal Masters Uncommon

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Amonkhet Invocations
 -
49,95    
Eternal Masters
 -
1,95
 -
24,95
Jace vs Chandra
 -
1,95    
Nemesis
 7
3,50
 -
74,95
Daze | Eternal Masters

Prijs:

€ 1,95

Uitverkocht

FOIL 

€ 24,95

Uitverkocht

Andere versie wel op voorraad.

 Reactie plaatsen
7-6-2011 13:02:00

Raar dat deze nog zo hoog staat. Had verwacht dat hij na de komst van Mental Misstep wel onderuit zou gaan.

1-6-2011 19:02:00

Ik zie nu op eens dat deze in Jace vs Chandra zat! Dan moet ik een playsetje hebben liggen, tof!

20-1-2011 14:43:00

de volgorde is
1: annoucen/revealen
2: op de stack leggen (let op, nog NIET gecast dus je kan hem nog NIET aanwijzen als target!)
3: modus kiezen
4: targets kiezen
5: initiele kost bepalen
6: kost amplifiers toepassen
7: cost reduces toepassen
7b: trinisphere toepassen
8: de cost betalen
9: de spell/ability werkelijk behandelen als 'gespeeld' of 'geactiveerd'

20-1-2011 14:30:00

en volgens mij is dit dan de volgorde:
1. Pay spell's mana-cost
2. Announce spell
2. Reveal spell
2. Put spell on the stack
3. Decide targets for the spell (if any)

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
20-1-2011 14:08:00

Announcen, revealen en op de stack leggen is stap 1.
Dan targets aanwijzen, cost uitrekenen en betalen en dan is hij gecast.

En een spell op de stack mag zichzelf niet targeten, dus Daze kan nooit zichzelf counteren.

Official Rules Advisor Tom T (14) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
20-1-2011 14:06:00

Ik vraag me af hoe een kaart wordt gespeeld.
Ik dacht dat t op onderstaande manier ging, maar weet het niet zeker.

1. Announce spell
2. Reveal spell
3. Pay spell's mana-cost
4. Put spell on the stack
5. Decide targets for the spell (if any)

In dit geval zou Daze zichzelf kunnen counteren, wat weer een hoop voordeel met zich mee brengt.

Kan iemand bovenstaand schema bevestigen of verbeteren?
Is het mogelijk dat Daze zichzelf kan counteren?

Bij voorbaat dank,
Tom

Grappig, de duurste kaart uit Nemesis is een foil common. xD

31-12-2010 08:54:00

cool zal eens zoeken denk er nog wel 10 te vinden in een common bak

31-12-2010 02:33:00

Prijs zal geupdate zijn. Ieder blauw (legacy)deck lijkt deze te spelen, en daar wordt hij duur van.

31-12-2010 01:55:00

waarom is deze ineens zo duur geworden?

13-9-2010 16:43:00

is al weer snel uitverkocht. heb nu eindelijk me playset daze bij elkaar smile was nog een hele klus! geweldige counter dit.

13-6-2010 21:38:00

cheers 10 van deze uit de common bak geplukt vandaag!
Wat een meesterlijke kaart zeg alleen jammer dat ie niet echt werkt in mijn deckje

2-3-2010 11:24:00

Belangrijk is te onthouden dat je met een active non-active situatie zit. (precieze verwoording laat ik aan een expert over)
Het komt er op neer dat een van de spelers aan de beurt is en de actieve speler is. Deze speler krijgt altijd als eerste priority.

Verder is het zo dat je na iedere gebeurtenis krijgt met een rondje reacties tenzij anders vermeld.

In geval van een spell die door de actieve speler word gespeeld mag eerst hijzelf daarop reageren (gebeurd zelden). Dan mag de non-active speler reageren met bijvoorbeeld Daze.
Vervolgens mag de actieve speler weer reageren, voor mijn part met een eigen counterspell. Als de active speler iets speelt krijgt deze wéér zelf eerst priority.
Uiteindelijk moet de actieve speler beslissen of z'n spell gecounterd word of deze één mana betaald op het moment dat Daze resolved.
Op het moment dat een spell resolved krijgen we nóg een rondje reacties en kan de actieve speler nogmaals reageren en dan de non-active speler.
Het komt er op neer dat je eerst je Daze kan laten resolven en vervolgens nóg een Daze of wat voor counterspell dan ook kan spelen

Wat gebeurd er met Planeswalkers. Aangezien dit op sorcery speed gaat, kan alleen de active speler deze spelen.
De walker gaat op de stack. De actieve speler kan reageren en vervolgens de non-active speler. Op dit moment ligt de Walker NIET in het spel, dus een bolt heeft geen zin.
De walker resolved. Nu krijgt eerst de actieve speler priority. Omdat de stack weer leeg is, houdt de actieve speler priority totdat deze iets speelt (immers, deze kan alles spelen wat deze maar wil) of totdat we van phase verwisselen (van main naar combat ofzo)
De actieve speler kan nu dus éérst de planeswalker gebruiken en bijvoorbeeld de +2 ability gebruiken voordat de non-active speler priority krijgt en een lightning bolt mag spelen.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
2-3-2010 08:32:00

De oorspronkelijke spell, gespeeld door je tegenstander, ligt op de stack. Vervolgens reageer je met een counterspell. Die resolvet, maar je tegenstander betaalt , dus de oorspronkelijke spell wordt niet gecounterd. Vervolgens krijgen spelers weer priority, dus gooi je nogmaals een counterspell op de stack, bovenop de oorspronkelijke spell.

---

Overigens, wat de anderen ook al zeiden: Planeswalkers zijn geen uitzondering. Maar wat je moet onthouden, is dat na het resolven van een spell/ability de actieve speler als eerste weer priority krijgt.

Je cast de planeswalker. Verder speel je niks meer en dus pass je priority aan je tegenstander. Die zou op dit moment de planeswalker spell kunnen counteren (vanzelfsprekend kan hij 'm op dit moment niet bolten, want de planeswalker is nog niet in het spel). Je tegenstander kiest ervoor om niet te reageren. De planeswalker spell resolvet.

En nu, na het resolven, ben *jij* degene die als eerste weer priority krijgt, dus speel je de +X ability van de planeswalker.

2-3-2010 00:43:00

grappig dat de regels toch best wel ingewikkeld zijn nog

Oracle

Instant 

You may return an Island you control to its owner's hand rather than pay this spell's mana cost.
Counter target spell unless its controller pays 1.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Commander

Officiele rulings

6/8/2016
If another effect causes Daze to cost more, you must pay that additional cost even if you pay its alternative cost.

Decktips