Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Day’s Undoing

Serie: Magic Origins (ORI)

Rarity: Mythic Magic Origins Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Magic Origins
 1
19,95
 -
29,95
Day’s Undoing | Magic Origins

 Op voorraad 

€ 19,95 (1x)

 Kopen

FOIL 

€ 29,95

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
16-7-2015 12:21:00

"End the turn" betekent:

"Exile all spells and abilities on the stack, including this card. Discard down to your maximum hand size. Damage wears off, and "this turn" and "until end of turn" effects end."

Je exilet dus alle spells OMDAT je je beurt eindigt.

Het is niet voor niks reminder text.

De Oracle tekst zegt simpelweg: "If it's your turn, end the turn."

Alleen dachten ze dat het handig was om erbij te vermelden wat je beurt eindigen nu precies inhoudt.

16-7-2015 12:20:00

De reminder text op deze kaart slaat juist op het "end the turn" gedeelte. Dus als hij gecast wordt in tegenstanders beurt "end the turn" niet en zal je de kaart ook niet hoeven exilen.

16-7-2015 12:16:00

@ sander hoezo alleen in eigen beurt? er staat toch op de kaart dat hij alles wat op de stack staat exiled?

er staat niet op dat hij dat alleen doet in je eigen beurt? er staat alleen dat als je hem in je eigen beurt speelt je beurt eindigd

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
16-7-2015 12:03:00

Over Quicken: Dat is wel alleen in je eigen beurt dan.

16-7-2015 11:57:00

Klopt, deze wordt ge-exiled. Dit staat ook op de kaart zelf (in het schuin gedrukte stuk). Oh, en dit werkt met Quicken inderdaad als een soort counterspell.

16-7-2015 11:28:00

met quicken is het toch wel gewoon een counterspell?
aangezien er staat dat wanneer deze resolved alles van de stack exiled word?

dan nog een kleine vraag wordt deze kaart exiled, terug geschud in je deck of beland hij in je graveyard.

(dacht dus zelf dat deze exiled word

Premium lid XB. (155) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
16-7-2015 11:09:00

Als een baksteen idd

NederMagic Rules Advisor G (253) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
15-7-2015 23:19:00

Dan heb je best wel een godhand nodig. De kaart is niets voor niets aan het dalen.

Boaz (43) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
15-7-2015 22:52:00

Cranial platings en extra gratis arti's pakken kan geen slecht iets zijn lijkt mij.

15-7-2015 15:34:00

Modern is een turn 4 formaat dus wil je niet turn 3 niets doen, outtapped zijn en je tegenstander 7 nieuwe kaarten geven. Deze gaat daarom absoluut niet in Burn. Heel misschien in het sideboard tegen niet-combo decks maar of dat het nou waard is. De assymmetrie breken van deze kaart vergt weer een boel andere kaarten dus gaat hij ook niet in een combodeck gespeeld worden omdat je dan te veel kaarten nodig hebt en te omslachting wordt. Ik zie hem eigenlijk alleen in Affinity enigzins speelbaar zijn maar dan nog heeft XB hieronder het al goed uitgelegd waarom zelfs in Affinity deze niet goed genoeg is.

Premium lid Max (19) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
9-7-2015 17:36:00

Ben erg benieuwt. lijkt me echt zo'n kaart die ofwel totaal broken blijkt in de juiste shell ofwel keihard geplaytest wordt en vervolgens in de crapmytics catagorie beland omdat hij nergens een thuis kan vinden.

Ik hoor mensen ook veel speculeren over deze splashen in Modern burn maar ik heb echt geen idee of dat het waard is.

9-7-2015 16:09:00

In affinity beurt 1 is deze echt wel goed hoor. Wat maakt het uit dat je opp. eerst mag untappen met een volle hand...Die had hij toch al. Al zou je hem beurt 3 spelen hen je nog steeds voordeel tegen veel decks aangezien jou had al aardig leeg is in beurt 3. Veel decks hebben over het algemeen nog wel 5+kaarten op hand. Dus wat mij betreft veel kaart voordeel, doch zal het bij playtesten ondervindem.

Premium lid XB. (155) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
9-7-2015 12:51:00

Nog een kleine aanvulling, wat denk je hoe slecht deze waarschijnlijk is als je deze later in de match bijpakt.

Premium lid XB. (155) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
9-7-2015 11:28:00

Goed punt G,

En dan te bedenken dat je al je affinity meuk niet mag spelen omdat je beurt voorbij is. Dus dan moet je een beurt wachten en vervolgens komen je creatures met sickness in het spel dus duurt het nog een beurt voordat je een keertje kunt aanvallen.

En je tegenstander heeft ondertussen weer een hand met goedkope removal en mana om deze te spelen. Zie deze kaart de klok van affinitiy niet verbeteren en dat is volgens mij voornamelijk waar affinitiy het juist van moet hebben. Vooral tegen combo decks en decks als burn.

Thoughtcast spelen ze nu vaak ook al geen 4x meer. Waarom dan wel extra 3 mana kaarten in je deck doen ...

NederMagic Rules Advisor G (253) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
9-7-2015 10:24:00

Niet als het betekent dat de tegenstander zijn hand ook weer opnieuw kan vullen, en de zojuist gepakte kaarten als eerst kan gebruiken. Tevens is U minder dan 2U.

Oracle

Sorcery 

Each player shuffles their hand and graveyard into their library, then draws seven cards. If it's your turn, end the turn. (Exile all spells and abilities on the stack, including this card. Discard down to your maximum hand size. Damage wears off, and "this turn" and "until end of turn" effects end.)

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

6/22/2015
Ending the turn this way means the following things happen in order: 1) All spells and abilities on the stack are exiled. This includes spells and abilities that can’t be countered. 2) If there are any attacking and blocking creatures, they’re removed from combat. 3) State-based actions are checked. No player gets priority, and no triggered abilities are put onto the stack. 4) The current phase and/or step ends. The game skips straight to the cleanup step. 5) The cleanup step happens in its entirety.

6/22/2015
If any triggered abilities do trigger during the process of ending the turn, they’re put onto the stack during the cleanup step. If this happens, players will have a chance to cast spells and activate abilities, then there will be another cleanup step before the turn ends.

6/22/2015
Though other spells and abilities that are exiled won’t get a chance to resolve, they don’t count as being countered.

6/22/2015
Any “at the beginning of the next end step” triggered abilities won’t get the chance to trigger that turn because the end step is skipped. Those abilities will trigger at the beginning of the end step of the next turn. The same is true of abilities that trigger at the beginning of other phases or steps.

6/22/2015
If both your hand and graveyard are empty as Day’s Undoing starts resolving, you’ll still shuffle your library before drawing seven cards.

4/18/2017
If any abilities trigger while players are shuffling cards into their library or drawing seven cards, those abilities cease to exist when the turn ends. They won’t be put on the stack.

Decktips