Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Splinter Twin

Serie: Modern Masters 2015 (MM2)

Rarity: Rare Modern Masters 2015 Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Modern Masters 2015
 2
9,95
 -
14,95
Rise of the Eldrazi
 1
14,95
 5
54,95
Splinter Twin | Modern Masters 2015

 Op voorraad 

€ 9,95 (2x)

 Kopen

FOIL 

€ 14,95

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
10-7-2011 11:33:00

Potverdriedubbeltjes.. =P
Beleid van de website moet ik mijn typfoutjes steeds verbeteren.
Of beter nog, zorg voor een Edit-knop =) Mijn excuses.

10-7-2011 11:32:00

- Jouw tegenstander speelt Deceiver Exarch aan 't eind van jouw beurt.

- Vervolgens begint de beurt van je tegenstander.

- In de 1st Main Phase word Splinter Twin toegevoegd aan Deceiver Exarch.

- Vervolgens maakt je tegenstander X aantal tokens.

- Aanvallers worden aangewezen door je tegenstander.

- Daarna speel jij Act of Aggression op Deceiver Exarch.

- Vevolgens geef jij aan vier keer zoveel tokens aan te maken.

- Block elke token vier keer, aangezien jij toch méér tokens hebt.

- Vervolgens gaan tijdens de Combat Damage alle X tokens de begraafplaats in.

(Dit kan handig zijn als jij "Whenever / dies / put into a graveyard from the battlefield.." )

- Vervolgens speel je Fling op Deceiver Exarch.

- Probleem opgelost.

Totale Mana Cost:


Act of Aggression


Fling

Premium lid Stefan (0) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
10-7-2011 09:45:00

Wat ook een goed antwoord is Urabrask the Hidden. Komen ze allemaal getapt in het spel, kan je niet aangevallen worden.

10-7-2011 09:13:00

Excuses aan degene wiens post ik zojuist verwijderd heb. Ik dacht dat er nog 1 origineel over was.

10-7-2011 06:36:00

Dat lost het probleem nog steeds niet op, aangezien de exarch met de splinter twin nog steeds niet dood gaat. Dat is het nare aan het feit dat de exarch 1/4 is, hij is moeilijk dood te krijgen (zeker met zichzelf)

28-6-2011 18:31:00

En kaarten als Soul’s Attendant en Suture Priest zijn toch ook goede 'antwoorden'? Ik zie ze nergens staan, maar voor zover ik kan kijken lijkt het me dat als je een Soul’s Attendant hebt liggen, je je tegenstander zoveel beestjes kan laten maken als hij/zij wilt, maar je zal maar 1 damage krijgen. En dat is als er word aangevallen met de {=deciever exarch} waar de Splinter Twin op ligt.

Het enige wat ik kan bedenken is dat die beestjes heel makkelijk weg te halen zijn.

Een ander mogelijk antwoord lijkt me Act of Aggression. Hem zoveel copietjes laten maken als hij wil, en dan overnemen om er net zo veel te maken. Stoppen doe je het niet, maar hij zal het niet verwachten, en mogelijk ligt de volgende beurt helemaal voor jou open.

NederMagic Rules Advisor G (253) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
23-6-2011 22:00:00

Of de genoemde Spellskite welke in elke kleur gespeeld kan worden en dus een makkelijk SB optie is als je geen plek in main hebt. Waardoor Splinter nog meer moeite heeft om daadwerkelijk door te komen.

23-6-2011 20:18:00

Tja ik ben benieuwd wat ie gaat doen aan de ene kant was deze combo na cawblade het sterkste alternatief. Alleen wat ik begreep leunde dit deck erg zwaar op jace om de combo voor elkaar te krijgen.

Als je de splinter twin uitschakeld kill je het deck. (een simpele T1 duress is killing)

23-6-2011 19:59:00

Ik denk het wel

NederMagic Rules Advisor G (253) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
23-6-2011 19:58:00

Alleen als het, het gewenste resultaat behaald. De combo is leuk maar erg fragiel. Vooral met Spellskite in het formaat.

23-6-2011 19:52:00

Gaat deze kaart nog stijgen in prijs, na het bannen van Jace, the Mind Sculptor en Stoneforge Mystic?

21-5-2011 00:32:00

A - Het is vrijwel instant kill zodra de combo ligt. Ofwel je hebt de removal klaar, of je bent dood.
B- Exarch heeft Flash, wat om veel removal heen komt (alles wat sorcery is).
C- Hierdoor vertraag je ook iedereen die wel removal heeft. (Ze moeten immers removal mana klaarhouden voor als je combo hebt). in die tijd kan jij een voorraadje counterback opsparen.
D- De meeste TwinExarch decks spelen een hele berg counters/Duressachtigen/Spellskites om om eventuele removal heen te komen.
E- Mogelijkheid tot turn 4 (of zelfs 3 in RUG) kill maakt gewoon veel goed. Zeker aangezien het maar 2 kaarten kost.

Nico (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
21-5-2011 00:06:00

Ja, zover was ik ook . Maar een combo, met zo'n enorme zwakte is toch niet speelbaar? Noem mij eens één Standard-deck, dat geen creature reomval speelt.

20-5-2011 22:57:00

Door de combo die hieronder staat?

Nico (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
20-5-2011 22:56:00

Ik snap niet dat een aura zo duur kan zijn . Deze is toch véél te gevoelig voor removal?*
Daarnaast geeft Splinter Twin ook niets om de kaart te beschermen (shroud, protection, whatnot..)

*ik bedoel dus niet aura's als Rancor of Totem armor, die minder removal gevoelig zijn.

Oracle

Enchantment - Aura 

Enchant creature
Enchanted creature has "T: Create a token that's a copy of this creature, except it has haste. Exile that token at the beginning of the next end step."

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Commander
Banned in: Modern

Officiele rulings

6/15/2010
Splinter Twin grants an activated ability to the enchanted creature. That creature’s controller (who is not necessarily the Aura’s controller) can activate it. The creature’s controller is the player who gets the token.

6/15/2010
The token that’s put onto the battlefield copies exactly what’s printed on the enchanted creature (unless that creature is copying something else or it’s a token; see below), plus it has haste. It doesn’t copy whether the enchanted creature is tapped or untapped, whether it has any counters on it or Auras attached to it, or whether it’s been affected by any noncopy effects that changed its power, toughness, types, color, or so on. In particular, it doesn’t copy the ability granted to the enchanted creature by Splinter Twin.

6/15/2010
If the enchanted creature is copying something else when the ability resolves (for example, if it’s a Renegade Doppelganger), then the token enters the battlefield as a copy of whatever the enchanted creature is copying, plus it has haste.

6/15/2010
If the enchanted creature is a token, the new token copies the characteristics of the original token as stated by the effect that put it onto the battlefield, plus it has haste.

6/15/2010
If the enchanted creature has X in its mana cost (such as Protean Hydra), X is considered to be zero.

6/15/2010
Any enters-the-battlefield abilities of the enchanted creature will trigger when the token is put onto the battlefield. Any “as [this creature] enters the battlefield” or “[this creature] enters the battlefield with” abilities of the enchanted creature will also work.

6/15/2010
The token will not be kicked, even if the creature it’s copying was.

6/15/2010
If you activate the ability and the enchanted creature leaves the battlefield before the ability resolves, you still get a token. The enchanted creature’s last existence on the battlefield is checked to see what it was (specifically, if it was itself or if it was copying something else).

6/15/2010
The token is exiled at the beginning of the next end step regardless of who controls it at that time, or whether Splinter Twin or the enchanted creature is still on the battlefield at that time.

6/15/2010
If the ability is activated during a turn’s end step, the token will be exiled at the beginning of the following turn’s end step.

6/15/2010
If the token isn’t exiled when the delayed triggered ability resolves (due to Stifle, perhaps), it remains on the battlefield indefinitely. It continues to have haste.

7/1/2013
If the enchanted creature is legendary, you will have to put either the original creature or the token into the graveyard as a state-based action.

Decktips