Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Celestial Dawn

Serie: 6th Edition (6ED)

Rarity: Rare 6th Edition Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
6th Edition
 3
1,00    
Mirage
 -
1,50    
Time Spiral TS
 -
1,50
 -
3,95
Celestial Dawn | 6th Edition

 Op voorraad 

€ 1,00 (3x)

 Kopen

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
28-12-2013 08:22:00

Klopt, dat werkt niet om precies de reden die je zelf noemt.

28-12-2013 06:42:00

Dit werkt toch niet met Sen Triplets? Want je "ownt" de kaarten in de handen van je tegenstander toch niet?

3-3-2012 17:52:00

Claws of Gix is perfect, niet ik!

3-3-2012 17:49:00

Maar niemand is zo perfect als dat jij bent Leslie, leer dat nu eens .

3-3-2012 17:43:00

...Je moet ook gewoon altijd Claws of Gix maindecken!

27-11-2011 23:03:00

*gniffel*

27-11-2011 22:51:00

ga ik een lekker potje EDH 1 tegen 1 met Balthor the Defiled EDH tegen een Zedruu the Greathearted EDH.
turn 5: oppo zegt;''Ik cast mijn Zedruu''
turn 5: ik; ''ik speel wel een Death Baron
turn 6: oppo;''ik speel Celestial Dawn... alsjeblieft.
turn 6: ik; ''........... Scoop?''

21-9-2010 19:32:00

Correct. Vooral bruikbaar om met je triplets wat rood/groen spul te jatten.

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
21-9-2010 19:32:00

Met Sen Triplets kun je kaarten uit de hand van je tegenstander casten smile

21-9-2010 17:33:00

@Lord of the zombies: Ja dat kan, maar er mogen tog nog steeds geen kaarten met rode of groene manasymbolen in het Sen Triplets EDH deck zitten?

Dus is deze rode en groene mana toch alleen handig voor bijv. Sunburst en kaarten die je "steeld" of "krijgt" van een andere speler?

21-9-2010 17:15:00

Dat werkt.

Sen Triplets EDH's mogen geen rode of groene mana maken, waardoor ze meestal geen rode/groene spells kunnen casten.

Celestial Dawn zorgt echter dat je rode/groene costs ook kan betalen met witte mana (die je wel mag maken).

21-9-2010 17:12:00

Ik heb eens gehoord dat deze een Sen Triplets EDH de mogelijkheid geeft om groene en rode spells te spelen. Volgens mij klopt dit niet, maar kan iemand me uitleggen wat het antwoord is?

11-7-2010 23:18:00

dat werkt ja.

11-7-2010 23:15:00

Ik bedoel natuurlijk dingen die kleurloos zouden zijn geweest zonder Celestial Dawn.

11-7-2010 23:14:00

Celestial Dawn, Magical Hack en Donate is een leuke (doch erg omslachtige) manier om te zorgen dat je tegenstander alleen nog kleurloze dingen kan spelen, of zie ik dat verkeerd?

Oracle

Enchantment 

Lands you control are Plains.
Nonland permanents you control are white. The same is true for spells you control and nonland cards you own that aren't on the battlefield.
You may spend white mana as though it were mana of any color. You may spend other mana only as though it were colorless mana.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

10/4/2004
The effect to turn all your non-land cards (including artifacts) white is the effect of a static ability. Thus, a color change on a permanent prior to Celestial Dawn entering the battlefield will be overridden by Celestial Dawn’s effect.

10/4/2004
Celestial Dawn does not change the type of lands which are not on the battlefield. Lands not on the battlefield are what they say they are.

10/4/2004
Will not add or remove Snow Supertype from a land.

10/4/2004
You may use a different color mana than the color required for spells and abilities that require a specific color. If you do, and the spell or ability checks the actual color of the mana, it can tell the difference.

10/4/2004
If you pay white mana to activate an ability that can only be activated by spending another color of mana, then any limitations on activating the ability (such as the number of times it can be activated each turn) still apply as if you spent the proper color.

10/4/2004
Celestial Dawn no longer changes mana symbols on cards.

9/25/2006
Mana produced by spells you control and nonland permanents you control isn’t affected by Celestial Dawn. Llanowar Elves will produce G, for example. However, any colored mana may be spent only on the colorless part of costs.

9/25/2006
Land cards you own that aren’t on the battlefield aren’t changed to Plains.

9/25/2006
If you have nonwhite mana in your mana pool when Celestial Dawn enters the battlefield, it remains there but you can spend it only on the colorless part of costs.

9/25/2006
If you use a text-changing effect such as Mind Bend on Celestial Dawn to change the word “Plains” to a different land type, your lands are all of that new land type, and they will produce mana of the appropriate color for that type.

9/25/2006
If a permanent enters the battlefield while Celestial Dawn is on the battlefield, and then Celestial Dawn leaves the battlefield, the permanent’s color will revert to the colors in its mana cost.

9/29/2017
If a nonbasic land has an ability that causes it to enter the battlefield tapped, it will lose that ability before it applies. The same is also true of any other abilities that modify how a land enters the battlefield or apply “as” a land enters the battlefield, such as the first ability of Cavern of Souls. This is a change from previous rulings.

Decktips