Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Twilight Shepherd

Serie: Commander 2014 (C14)

Rarity: Rare Commander 2014 Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Commander 2014
 -
0,75    
Divine vs Demonic
 3
0,75    
Shadowmoor
 -
0,75
 -
24,95
Twilight Shepherd | Commander 2014

Prijs:

€ 0,75

Uitverkocht

Andere versie wel op voorraad.

 Reactie plaatsen
20-2-2011 14:09:00

Dat werkt maar eenmalig, je krijgt de Journey namelijk niet terug.

20-2-2011 14:00:00

deze bevalt met Otherworldly Journey erg goed, je krijgt elke beurt voor 1W alle kaarten terug die je die beurt kwijt bent geraakt

Official Rules Advisor Wout (9) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
7-2-2011 13:53:00

waarom hier geen hoesjes van zijn is mij één groot raadsel..

12-1-2011 21:30:00

Inderdaad!

Verzamel-object, hier wil je wel een deck mee sleeven!

Konan (15) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
1-1-2011 23:23:00

my god wat een mooie art!

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
11-10-2010 11:02:00

Als alternatief kun je ook eens Second Sunrise proberen. Geldt ook voor je tegenstander, maar haalt wel alles terug naar de battlefield. Leuk met Relic of Progenitus tongue smile

10-10-2010 23:24:00

Dit is werkelijk 1 van de betere multiplayer kaarten voor wit. Als jij zelf of je tegenstanders mass removal runnen is hij gewoon een card-advantage machine! Zit al sinds versie 1 in m'n mono wit multiplayer deck en gaat er ook niet snel meer uit big smile

Oracle

Creature - Angel 5 / 5

Flying, vigilance
When Twilight Shepherd enters the battlefield, return to your hand all cards in your graveyard that were put there from the battlefield this turn.
Persist (When this creature dies, if it had no -1/-1 counters on it, return it to the battlefield under its owner's control with a -1/-1 counter on it.)

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

6/7/2013
If a creature with persist stops being a creature, persist will still work.

6/7/2013
The persist ability triggers when the permanent is put into a graveyard. Its last known information (that is, how the creature last existed on the battlefield) is used to determine whether it had a -1/-1 counter on it.

6/7/2013
If a permanent has multiple instances of persist, they’ll each trigger separately, but the redundant instances will have no effect. If one instance returns the card to the battlefield, the next to resolve will do nothing.

6/7/2013
If a token with no -1/-1 counters on it has persist, the ability will trigger when the token is put into the graveyard. However, the token will cease to exist and can’t return to the battlefield.

6/7/2013
When a permanent with persist returns to the battlefield, it’s a new object with no memory of or connection to its previous existence.

6/7/2013
If multiple creatures with persist are put into the graveyard at the same time (due to combat damage or a spell that destroys all creatures, for example), the active player (the player whose turn it is) puts all of their persist triggers on the stack in any order, then each other player in turn order does the same. The last trigger put on the stack is the first one that resolves. That means that in a two-player game, the nonactive player’s persist creatures will return to the battlefield first, then the active player’s persist creatures do the same. The creatures return to the battlefield one at a time.

6/7/2013
If a creature with persist that has +1/+1 counters on it receives enough -1/-1 counters to cause it to be destroyed by lethal damage or put into its owner’s graveyard for having 0 or less toughness, persist won’t trigger and the card won’t return to the battlefield. That’s because persist checks the creature’s existence just before it leaves the battlefield, and it still has all those counters on it at that point.

Decktips