Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Praetor’s Counsel

Serie: Commander 2014 (C14)

Rarity: Mythic Commander 2014 Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Commander 2014
 -
1,95    
Commander Anthology I
 -
1,95    
Mirrodin Besieged
 -
1,95
 -
6,95
Praetor’s Counsel | Commander 2014

Prijs:

€ 1,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
7-2-2011 10:35:00

Er staat nog wat onder....

713.2a As a subgame of a Planar Magic game starts, each player moves his or her planar deck from the main-game command zone to the subgame command zone and shuffles it. (Face-up plane cards remain in the main-game command zone.)

713.2b As a subgame of a Vanguard game starts, each player moves his or her vanguard card from the main-game command zone to the subgame command zone.

713.2c As a subgame of an EDH game starts, each player moves his or her general from the main-game command zone (if it's there) to the subgame command zone.

713.2d As a subgame of an Archenemy game starts, the archenemy moves his or her scheme deck from the main-game command zone to the subgame command zone and shuffles it. (Face-up scheme cards remain in the main-game command zone.)

Maar daar staat niets over Emblems...hmm. ok

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
7-2-2011 10:31:00

Ik kan ernaast zitten (ik heb geen verstand van subgames en die hele kaart Shahrazad), maar ik haal uit onderstaande regels dat geen van beide doorgegeven wordt naar de subgame:

CR 713. Subgames

713.2. As the subgame starts, an entirely new set of game zones is created. Each player takes all the cards in his or her main-game library, moves them to his or her subgame library, and shuffles them. No other cards in a main-game zone are moved to their corresponding subgame zone, (...)

713.1b No effects or definitions created in either the main game or the subgame have any meaning in the other, except as defined by the effect that created the subgame. (...)

713.4. All objects in the main game and all cards outside the main game are considered outside the subgame (except those specifically brought into the subgame). (...)

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
7-2-2011 10:20:00

Dat klopt niet, want de subgame is wel onderdeel van de hele game, dus werken emblems daar ook.

7-2-2011 03:45:00

Een gok: Misschien dat dit effect wel wordt doorgegeven naar een subgame van Shahrazad en emblems niet?

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
31-1-2011 20:30:00

Wat doet je denken dan dat Emblems geen timestamp hebben?

31-1-2011 20:15:00

Gebaseerd op wat meneer hier zegt over Emblems... maar dan OF verkeerd gelezen OF... nouja. Lees maar: hier

31-1-2011 20:03:00

CompRules ge ctrl-f'd, maar niets gevonden waarin emblems vrijgesteld worden van timestamp.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
31-1-2011 19:28:00

Zou je de relevante regel(s) willen quoten? Want ik kan niks in die richting vinden.

31-1-2011 19:01:00

"Waarom zou een emblem niet met een timestamp werken dan?
Een emblem is niks anders dan een static ability op een apart kartonnetje..."

Emblems werken niet met timestamps, moet je even de comprehensive rules bij googlen. Praetor's Counce's static verandert door bijv een Thought Eater te casten, met een emblem dus niet. Ik denk dat ze emblems 'exclusief' willen houden; dus alleen met planeswalkers en andere bijzonderheden. Anders heb je op een gegeven moment voor elke static ability een emblem. Lijkt me niet zo handig.

Oh god. Vandaag heb ik deze besproken met Antonio, en eigenlijk is hij wel heel erg speelbaar in Ramp decks. Met Harrow's en Cultivate's ramp je so snel naar die 8 mana, en als je dat doet, kan je al die dingen de beurt erna opnieuw casten!

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
31-1-2011 15:52:00

Waarom zou een emblem niet met een timestamp werken dan?

Een emblem is niks anders dan een static ability op een apart kartonnetje...

31-1-2011 15:46:00

Klopt allemaal niet, het heeft waarschijnlijk met timing te maken. Staat een stukje hieronder met nul profession erbij als voorbeeld.

31-1-2011 14:53:00

mogelijke verklaringen:
A- Ze vonden dit effect te simpel voor een Emblem (Geen handlimiet is makkelijk te onthouden).
B- Counsel wordt toch al exiled, dus die kan je ook al als Emblem gebruiken.
C- Ze willen Emblems voor planeswalkers reserveren. (Emblem = Door planeswalker gedoneerde Uberspell.)

31-1-2011 14:33:00

Vind alleen raar dat deze niet met een Emblem werkt, die hebben ze toch niet voor niks gemaakt?

31-1-2011 14:26:00

Ook leuk in combinatie met Psychosis Crawler, geen max hand size dus ook geen max power voor Psychosis Crawler...

Oracle

Sorcery 

Return all cards from your graveyard to your hand. Exile Praetor's Counsel. You have no maximum hand size for the rest of the game.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

6/1/2011
If multiple effects modify your hand size, apply them in timestamp order. For example, if you put Null Profusion (an enchantment that says your maximum hand size is two) onto the battlefield and then resolve Praetor’s Counsel, you have no maximum hand size. However, if those events happened in the opposite order, your maximum hand size would be two.

6/1/2011
Later effects that modify your maximum hand size, but don’t set it to a specific number, will have no effect.

Decktips