Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Llanowar Elves

Serie: Commander 2014 (C14)

Rarity: Common Commander 2014 Common

Komt voor in

Serie Normaal Foil
10th Edition
 -
0,20
 -
3,95
4th Edition
 5
0,35    
5th Edition
 -
0,30    
6th Edition
 -
0,30    
7th Edition
 -
0,30
 -
17,95
9th Edition
 -
0,20
 -
3,95
Alpha
 -
19,95    
Anthologies
 -
0,40    
Asian BB 4th
 -
0,50    
Battle Royale
 -
0,40    
Beatdown
 6
1,50    
Beta
 -
19,95    
Commander 2014
 -
0,25    
Commander Anthology I
 -
0,20    
Dominaria
 -
0,20
 -
2,50
Elves vs Goblins
 -
0,30    
Eternal Masters
 -
0,20
 -
1,50
Friday Night Magic
 -
6,95    
Gateway
 -
3,95    
M10
 8
0,20
 -
2,95
M11
 8
0,20
 -
2,95
M12
 8
0,20
 -
2,95
M19
 -
0,30    
Revised
 -
0,50    
Unlimited
 -
1,95    
Llanowar Elves | Commander 2014

Prijs:

€ 0,25

Uitverkocht

Andere versie wel op voorraad.

 Reactie plaatsen
25-1-2019 15:26:00

Mooi zijn ze hè?

25-1-2019 14:53:00

Michiel, de Open House Promo variant hiervan mist nog in het overzicht.

hier

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
26-2-2018 18:16:00

Ik heb mijn post nog iets verduidelijkt, want er zijn wel situaties dat een creature uit combat gehaald wordt, ook al is hij nog op de battlefield aanwezig. Maar die waren aanvankelijk niet relevant voor de vraagstelling.

26-2-2018 17:08:00

Helder, tnx! Ik geef het door in onze speelgroep, waar ik geloof ik niet de enige was die dit verkeerd deed

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
26-2-2018 17:00:00

Simpelweg dat in het ene geval (tappen) het creature nog op de battefield aanwezig is in de combat damage step en in het andere geval (sacrificen) niet. Creatures die in de combat damage step nog aanwezig zijn, kunnen nog schade doen. Creatures die niet meer aanwezig zijn, niet. En als ze nog aanwezig zijn, maakt het dus niet uit of ze getapt zijn of niet. Ze zijn nog aanwezig. Dat is wat telt.

(Ervan uitgaande dat het creature niet vóór de combat damage step uit combat gehaald wordt, bijv. als het creature vóór de combat damage step een regeneration shield gebruikt, of in de tussentijd van controller gewisseld is.)

26-2-2018 16:53:00

Gelukkig had ik die situaties wel allemaal goed op mijn netvlies .

"Tappen vóór de combat damage step is wat anders dan sacrificen vóór de combat damage step."

Ja, daar gaat 'ie bij mij mis inderdaad. Ik ben ervan uitgegaan dat je beide zou mogen doen als je priority had, en omdat het beide een ability betreft die een effect heeft op de creature, het resultaat in beide gevallen zou zijn dat de creature geen combat damage doet. Op basis waarvan ik die aanname heb gedaan weet ik niet, maar ik vind het eigenlijk nog steeds best logisch klinken . Wat is de reden dat het níet zo werkt...?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
26-2-2018 16:40:00

1) Geblockt is geblockt. Een aanvallend creature zonder trample doet dan inderdaad geen schade meer (want er is geen blocker meer om schade aan te doen). Een creature met trample had in dit geval alle schade op jou gedaan (om dezelfde reden, dat er geen blocker meer is om schade op te doen).

(Let wel dat je de gekregen mana nog in de declare blockers step op moet maken. Anders verdwijnt het uit je mana pool.)

2) Als je hem uberhaupt wilt kunnen sacrificen, moet je dat in dit geval doen voordat je naar de combat damage step gaat. Anders gaat hij dood door de combat damage en daar kun je niet (meer) op reageren. Maar als je hem sacrificet vóór de combat damage step, kan hij logischerwijs in de combat damage step geen schade meer doen, dus Craw Wurm zal niet doodgaan.

Ik denk dat je het begrip "reageren" iets te ruim hebt genomen. Tappen vóór de combat damage step is wat anders dan sacrificen vóór de combat damage step.

26-2-2018 16:33:00

Hmm, dat heb ik dan echt verkeerd begrepen. Ik wist inderdaad dat blockers niet meer uit combat gehaald worden, maar dacht dat het anders werkte. Even sanity check:

Als ik me niet vergis - en dat is geen zekerheidje, zo blijkt maar weer - kun je een Craw Wurm blocken met een Squire, die vervolgens sacrificen aan Ashnod’s Altar zodat je mana krijgt, en krijg je dan zelf geen schade meer van de Craw Wurm. Klopt dat?

In de situatie hierboven is de Squire ineens een Typhoid Rats. Gaat de Craw Wurm dood?

Ben benieuwd...

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
26-2-2018 16:13:00

Dat is inderdaad een eeuwigheid geleden (want toen speelde ik nog geen Magic ).

26-2-2018 16:12:00

Eeuwen geleden (in de steentijd van Magic, toen War Mammoths nog nieuw waren) was het wel zo dat getapte blockers geen schade (meer) doen, maar die regel is al heel lang afgeschaft.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
26-2-2018 16:01:00

Nee. Het is totaal niet relevant of een ability de stack gebruikt of niet. Tappen haalt een creature niet uit combat. As simple as that.

Je voorbeeld werkt prima:

* In de declare blockers step wijs je Thornwind Faeries aan als blocker. Vervolgens speel je zijn activated ability en tap je hem om 1 schade te doen aan Squire.
* Vervolgens ga je naar de combat damage step. Squire doet 1 schade aan Thornwind Faeries. Die heeft daarmee lethal damage. En Thornwind Faeries doet 1 schade aan Squire en die heeft alles bij elkaar ook lethal damage. Beide gaan dus dood.

26-2-2018 15:51:00

Is er nog een verschil tussen een Llanowar Elves tappen voor mana of een Aphetto Alchemist tappen voor zijn untap-ability (gezien de eerste de stack niet gebruikt en de tweede wel)?

Toevoeging: ik was in de veronderstelling dat het niet mogelijk is om met een Thornwind Faeries een Squire te blocken, en daarbij zowel 1 damage te doen via combat damage als via de :deals 1 damage ability.)

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
26-2-2018 15:02:00

Ja.

Tappen haalt een creature NIET uit combat.

Hij doet (en krijgt!) dan dus nog steeds conbat damage.

Max Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
26-2-2018 14:50:00

Als iemand mij aanval met een 2/2 bears, en ik block -> tap llanowar elves voor een giant growth er op, doet de elves dan nog, in zijn tapped staat, damage op de bears?

12-4-2017 16:29:00

Klopt! Elfball had oorspronkelijk de bedoeling om veel mana te produceren en een lethal Fireball te casten, omdat vroeger de beesten slecht en de spells goed waren. De elfjes die jij noemt zijn inderdaad efficiënter dan alleen maar Llanowar Elves en consorten, je wilt echt beurt 3 of uiterlijk beurt 4 af gaan. Sommige builds trekken hun hele deck, anderen tutoren naar Craterhoof of een andere finisher, maar allemaal zijn het (mono) groene decks die bizar veel mana produceren in slechts enkele beurten.

Elves! is een betere naam voor het huidige deck dan Elfball, maar ja, koosnaampjes krijg je er niet zo snel uit ^^

Oracle

Creature - Elf Druid 1 / 1

T: Add G.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Decktips