Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Treasure Cruise

Serie: Khans of Tarkir (KTK)

Rarity: Common Khans of Tarkir Common

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Commander 2016
 8
0,30    
Commander 2021
 6
0,25    
Commander Anthology II
 6
0,30    
Khans of Tarkir
 8
0,25
 -
4,95
Time Spiral Remastered
 -
1,00
 -
0,01
Ultimate Masters
 2
0,30
 -
2,00
Treasure Cruise | Khans of Tarkir

 Op voorraad 

€ 0,25 (8x)

 Kopen

FOIL 

€ 4,95

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
8-12-2014 17:23:00

"(...) want er komt zelden zo'n ontzettend goede kaart uit."

Als leek in de tournament-wereld - ik heb niet eens een DCI nummer (zo noem je die dingen toch? - vraag ik me dan wel af: als niet genoeg is om deze kaart alleen maar "goed" en niet "zo ontzettend goed" te maken, welke CMC zou het dan wel moeten zijn? En wat zou dan gemaakt hebben dat deze in een common slot is geprint?

8-12-2014 17:12:00

Haha, ja, er is, sowieso bij mij, best wel wat enthousiasme te vinden, als het gaat om deze kaart.
Ik vind hem zelf heel erg goed.
En wat je zegt, die 7 kaarten, die heb je zo. Al die fetch, en dan ook nog cantrips. En decks zoals Burn of Delver hebben super snel genoeg kaarten in hun GY voor Delve.
Dus dat is geen struikelblok. Sowieso niet voor die decks.
En Ancestral Vision is heel erg goed, en je kan 'm "gratis" spelen. Maar je moet een aantal beurten wachten voordat je 'm uberhaupt kan spelen. En die tijd is er niet altijd.
Cruise kan je, als we er even vanuit gaan dat er altijd genoeg kaart voor Delve zijn, meteen spelen. En kost je maar .
En natuurlijk, de meta verandert, misschien wel zo, dat de Cruise over een poosje niet zo'n impact meer heeft, als wat hij nu lijkt te hebben.
En 4x per game een Cruise casten is ook wel veel, maar 2 of 3 keer is zeker wel haalbaar. Ik heb van 't weekend de World Magic Cup Teams gekeken, en ik weet zo 1-2-3 even niet meer tijdens welke match, maar daar had iemand 3x een Cruise in een game. Ik weet niet hoe het in Legacy of Modern zal gaan, maar de WMCT was Standard.
En ik denk dat het deels ook een schrikreactie is, dat er zo heftig over word gediscussieerd, want er komt zelden zo'n ontzettend goede kaart uit.

8-12-2014 16:48:00

Het is een beetje flauw om te zeggen dat Ancestral Vision anders is dan Treasure Cruise, maar de eerste is veel minder resource-intensief in een heel belangrijk aspect van Magic, namelijk mana. Ja, Treasure Cruise kun je ook casten voor één mana maar daar heb je wel zeven kaarten voor nodig. Corrigeer mij als ik het verkeerd heb maar dat gaat je niet vier keer per game lukken.

Werkelijk, de meta verandert en iedereen praat over deze kaart als ware het einde der tijd is ingeluid. Is het zo erg of is men gewoon conservatief?

8-12-2014 15:18:00

Ja, dat stukje informatie had ik dus niet. Ik begreep dat die Leyline van SB naar MB ging vanwege Cruise. =p
Maar ok, we snappen elkaar (denk ik iig haha), als het zou gaan over het haten van 1 kaart, was het geen goed teken.

8-12-2014 14:52:00

Ja als het enkel een haatkaart is zou je gelijk hebben, maar in mijn geval is het een kaart die echt daadwerkelijk nut heeft in mijn deck. Mijn deck heeft veel interactie met de graveyard, alleen geeft die ook aan de tegenstander, normaal is die bij mij sterker en win ik daardoor, maar nu schakel ik die van de tegenstander compleet uit.

8-12-2014 12:31:00

Ja, en dat is dus iets wat niet zou moeten gebeuren, dat mensen speciaal voor een bepaalde kaart, in dit geval dus Cruise, iets gaat mainboarden, wat eigenlijk een SB kaart is. (tenzij je Helm of Obedience ook speelt, dan is het gewoon deel van je combo, en niet je SB tech)

edit: "iets wat niet zou moeten gebeuren" is een beetje overdreven misschien, maar het geeft wel aan dat een kaart gewoon ontzettend goed is, en eigenlijk met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid té goed.

8-12-2014 11:59:00

Tja ik vind het alleen geweldig, mijn Leyline of the Void is van sideboard nu even naar main gegaan, je ziet gewoon mensen soms bijna hun kaak open vallen want hun fantastische kaart draw 3 voor is opeens een dooie kaart in hun hand die nooit gespeelt gaat worden.

8-12-2014 10:40:00

Er zijn decks die speciaal voor deze kaart blauw splashen, dus ja, zo erg is deze kaart. En Nazgul, groot gelijk! =D
EDH is, vind ik iig, sowieso het leukste formaat. =p

edit: ja, met Dig graaf je 7 diep, maar je mag er voor 2 mana, maar 2 houden, ook al heb je ze zelf mogen uitzoeken. Dat is zeker heel erg goed. Maar voor 3 kaarten rapen is gewoon sterker.
Dig is beter in decks die per se een bepaalde kaart moeten hebben, maar geen toegang tot tutors hebben.
Cruise is in ieder deck goed. Even wat blauw erbij en rapen met die hap.

8-12-2014 10:07:00

Zo erg is deze toch niet? Dig Through Time is (veel) erger.

Toegegeven, nu iedereen en zijn moeder UR Delver speelt is het wel wat saaier allemaal.

8-12-2014 09:59:00

Yep ik heb modern ook op 'hold' gezet (zelfs legacy) tot als dit gebanned word... tot dan maar standard en commander!

7-12-2014 15:23:00

Mee eens. Ik ben ook gestopt met Modern en wacht rustig tot de ban.

7-12-2014 15:10:00

Trouwens, nog iets over deze kaart in Modern bannen.
Gister had ik daar met iemand een kleine discussie over, en hij had een heel goed punt, iets wat ik hier nog niet voorbij had zien komen:

"In Modern is de kaart Ancestral Vision gebanned. Deze kaart is beter."

Daar ben ik het best wel mee eens, dat deze kaart beter is dan Ancestral Vision, dus eigenlijk zou het, vind ik in ieder geval, van de zotten zijn, als deze kaart niet gebanned word.

Ben benieuwd wat jullie denken. =p

3-12-2014 01:33:00

Ik zou toch zeggen dat dat (discard + exile dezelfde kaart) wel zou moeten kunnen. Delven vindt zoals gezegd pas plaats tijdens het costs betalen, en je mag zelf kiezen in welke volgorde je die costs betaalt. Er is voorzover ik zie dus niets wat je ervan weerhoudt om eerst een kaart te discarden voor het 'discard a card' gedeelte, en die kaart vervolgens te exilen om de Trinisphere cost te betalen.

601.2g The player pays the total cost in any order. Partial payments are not allowed. Unpayable costs can't be paid.

De stappen van spellcasten zoals ik ze heb:

a - announce spell
b - kies modus, alternative/additional costs en andere ongein (splice, (PW), X-waarden...) die je wil gebruiken.
c - kies targets, indien relevant.
d - bepaal verdeling indien nodig. (Rolling Thunder etc.)
e - bepaal de totale cost.
f - tap mana.
g - betaal de cost.
h - spell is now cast.

Voor dit geval wordt het dus:
a - Announce Treasure Cruise
b - geef aan hem via Dream Halls's alternative cost te casten.
c & d - Irrelevant.
e - De alternative cost is 'discard a blue card' en is minder dan 3, dus Trinisphere voegt toe. eindtotaal is 'discard a blue card' + .
f - De ware Delvemeester doet niet aan mana!
g- Discard een blauwe kaart, hij ligt nu in je graf. Exile hem + 2 anderen om de te betalen via Delve.
h- Profit!

Re: Manacost vraag: Ik ben even in de war, wat is de precieze vraag nu?

2-12-2014 23:57:00

Nog even als aanvulling op mijn antwoord op de vraag of de gepitchde kaart voor Halls ook gebruikt kan worden voor Delve.

Het casten van een spell ziet er zo uit:
1: announcen
2: Modus van betalen bepalen (X word hier ook aangegeven, en of je bijvoorbeeld kicker gebruikt)
3: Modifiers toepassen (bijv. extra mana, korting, discarden, life payment of iets saccen)
4: betalen

Vroeger vond Delve in stap 3 plaats, maar tegenwoordig, net zoals Halls, in stap 4, en omdat (naar mijn weten iig) het allemaal tegelijk gaat, kan je dus niet de gepitchde kaart gebruiken voor Delve. De kaart ligt immers nog niet in de GY wanneer je aan het betalen bent.

En oja, dat van die manacost. Anders had er waarschijnlijk wel gestaan dat de CMC 0 word maar dat je nog wel een kaart moet pitchen ipv de mana te betalen, of niet?

2-12-2014 23:35:00

(Overigens kost het bij Dream Halls niet , maar het discarden van een kaart - daar kun je geen aan koppelen, want dat zou een mana-cost zijn)

En yes @ Sander.

Oracle

Sorcery 

Delve (Each card you exile from your graveyard while casting this spell pays for 1.)
Draw three cards.

Tournooi-info

Legal in: Commander
Restricted in: Vintage
Banned in: Legacy, Modern

Officiele rulings

9/20/2014
The rules for delve have changed slightly since it was last in an expansion. Previously, delve reduced the cost to cast a spell. Under the current rules, you exile cards from your graveyard at the same time you pay the spell’s cost. Exiling a card this way is simply another way to pay that cost.

9/20/2014
Delve doesn’t change a spell’s mana cost or converted mana cost. For example, Dead Drop’s converted mana cost is 10 even if you exiled three cards to cast it.

9/20/2014
You can’t exile cards to pay for the colored mana requirements of a spell with delve.

9/20/2014
You can’t exile more cards than the generic mana requirement of a spell with delve. For example, you can’t exile more than nine cards from your graveyard to cast Dead Drop.

9/20/2014
Because delve isn’t an alternative cost, it can be used in conjunction with alternative costs.

Decktips