Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Treasure Cruise

Serie: Khans of Tarkir (KTK)

Rarity: Common Khans of Tarkir Common

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Commander 2016
 8
0,30    
Commander 2021
 6
0,25    
Commander Anthology II
 6
0,30    
Khans of Tarkir
 8
0,25
 -
4,95
Time Spiral Remastered
 -
1,00
 -
0,01
Ultimate Masters
 2
0,30
 -
2,00
Treasure Cruise | Khans of Tarkir

 Op voorraad 

€ 0,25 (8x)

 Kopen

FOIL 

€ 4,95

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
1-12-2014 15:29:00

Nu snap ik het. Hartstikke bedankt voor je hulp! =) *high five*

1-12-2014 15:24:00

Ja, het klopt in grove lijnen.

Regeltechnisch gezien gebeurt het bepalen van de alternatieve kost in stap 2 en gebeurt het delven pas in stap 3. In die zin mag het niet altijd.
Maar inderdaad, als je bij de stap 'pas korting toe' aankomt dan mag je in principe altijd Delven, dwz dat alternatieve kosten niet inherent een prohibitie in zich meedragen die het Delven verbiedt. Ik vermoed dat je daar op probeert aan te sturen.

PS. Geen probleem, je moet gewoon net zo lang doorvragen tot dat je het snapt!

1-12-2014 15:14:00

Dus:
Of het nou een manaloze alternative cost is, of mana alternative cost is, dat maakt niet uit, Delve MAG altijd, maar in het geval van een manaloze alternative cost, KAN het gewoon niet, ook al zou het wel mogen, want er valt geen korting te geven, omdat er geen mana word betaald.

Mijn vraag ging eigenlijk heel specifiek over een manaloze alternative cost, en als voorbeeld gebruikte ik Dream Halls.

En iedere additional cost waar je mana voor moet betalen, daar mag je dan wel weer voor Delven, omdat je dan weer korting aan het geven bent op je spell, want korting geven komt na het bepalen van alle additional cost.

Klopt dit zo?

Sorry dat ik er zo lang over doorga, maar ik wil gewoon zeker weten of ik het snap.

1-12-2014 14:53:00

Hangt af van de alternatieve kost. Als de alternatieve kost een manaloze kost is dan valt er niks te delven want het je betaalt er geen mana voor. Dus het kan niet en dus ben je niet LotZ aan het herhalen.

Wat je moet onthouden is het volgende:

1. Je announced een spell.
2. Je determineert een betaal-modus.
3. Tel eerst alle extra kosten op en pas dan alle korting toe.

Delven zit in stap 3 en valt onder 'korting toe te passen', maar er valt geen korting toe te passen omdat je in stap 2 al hebt bepaald dat je er een kaart voor gaat discarden met Dream Halls. Omdat Sphere of Resistance na het bepalen van de betaal-modus en voordat je korting toepast zit mag je dus Delven.

30-11-2014 10:12:00

Ja, hebbes, dat was het antwoord wat ik zocht. Dus eigenlijk wist ik het al.
Even herhalen om te kijken of ik het inderdaad begrijp:
Omdat er geen mana word betaald via de Dream Halls, valt er niks te Delven, en kan je dus niet Delven, maar als er naast de Halls nog een additional cost zou zijn die je extra mana laat betalen, kan je weer wel Delven, want dan word er wel weer mana betaald.
Maar of die additional cost er nou is of niet, Delven mag in iedere situatie waar word gesproken over een alternative cost, eigenlijk altijd, of het nou kan of niet.

Klopt dit?

edit: p.s. Ik heb wel een beetje het idee dat ik LotZ aan het het herhalen ben, maar ik wil gewoon graag weten of ik het snap. =)

29-11-2014 23:21:00

Het probleem is een beetje dat je tussen twee vragen in lijkt te zitten; Of Delve werkt tijdens Dream Halls (ja) en of je daar dan 'zomaar' kaarten voor mag exilen (nee).

Delve werkt nog steeds als je dingen via Dream Halls (of enig andere alternative cost) cast. Maar dat betekent enkel dat je kaarten mag exilen om s uit de cost te betalen, en die zijn er normalitair niet (want de nieuwe cost is enkel 'discard a card'). Over het algemeen kan je met Dream Halls dus geen kaarten exilen voor Delve.

Als er bijvoorbeeld dingen als Sphere of Resistance zouden liggen kan je die costs wel betalen met Delve.

29-11-2014 22:48:00

Ja, dat eerste stuk, dat weet ik, dat Delve met alternative costs gebruikt mag worden, maar mag het ook worden gebruikt wanneer je geen mana hoeft te betalen door dus bijv. de kaart te casten via Dream Halls.
Logica zegt inderdaad nee, omdat je 0 mana betaalt, en dus je spell geen korting kan geven met Delve. Maar dingen zijn niet altijd logisch, vandaar m'n vraag. =p

29-11-2014 21:50:00

Because delve isn't an alternative cost, it can be used in conjunction with alternative costs.
Je mag nog steeds delven als je alternative costs moet/wilt betalen. MAAR vergeet niet dat delve zegt dat je niet meer dan de kleurloze mana kost van de kaart kan delven.
Als je dus 0 mana wilt betalen met Dream Halls dan mag je maximum 0 kaarten exilen, als ik het juist heb
.

28-11-2014 18:23:00

hmmmm, na nog wat rondvragen op Facebook en verder zoeken op internet heb ik 'm eindelijk gevonden.
Helaas, ze hadden de kaart al bedacht, maar ik had het over Dream Halls.
Kan of mag je Delven als je deze kaart betaald via Dream Halls?
Zoals ik in m'n vorige bericht al zei (wat ik had willen aanpassen, maar 10 mins. waren voorbij, dus dan maar dubbelpost), ik denk zelf van niet, omdat je er dan geen mana meer voor betaalt, en Delve heeft het over "...pays for .".

28-11-2014 18:12:00

Als we het toch over alternative costs hebben.
Ik dacht dat er een enchantment was, die alle spelers hun spells een alternative cost geeft. Dan mag je ipv de mana cost te betalen, een kaart uit je hand removen met dezelfde kleur van de spell die je wilt casten.
Hoe heet deze kaart ook al weer? Ik heb in de Gatherer nu op tig verschillende dingen gezocht, maar ik kan maar niks vinden. Ik weet ook de CMC van die kaart die je dat laat doen niet meer. Ik begin nu ook heel erg te twijfelen of nou wel of niet een kaart is die ik zelf heb bedacht, lol.

Anyway, ik heb dus ook een vraag hoe dat dan zit. Als je besluit om zo'n alternative cost te gebruiken om deze kaart te casten, door dus een kaart met de dezelfde kleur uit je hand te removen (of wat voor alternative cost dan ook waar je geen mana voor betaalt), kan of mag je dan nog wel Delven?
In dit geval, lijkt het mij van niet, want je gebruikt een alternative cost waar je geen mana voor hoeft te betalen.
Maar wat zeggen meneren de AR's en Judges?

p.s. mocht zo'n enchantment helemaal niet bestaan, heb ik niks gezegd, en ga ik mijn idee inzenden naar WoTC! lol! xD

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
28-11-2014 12:31:00

Delve is een korting. Dat is inderdaad wat anders dan alternatief.

28-11-2014 12:18:00

Uit de OR:

9/20/2014 Because delve isn't an alternative cost, it can be used in conjunction with alternative costs.

28-11-2014 12:18:00

Zowel flashback als delve zeggen cast, dus mij lijkt dat je kaarten uit je graf kan removen om de 'geflashbackte' cruise te casten.

28-11-2014 12:14:00

Moet je met snapcaster niet 8 mana betalen? Of is delve geen alternatieve kost?

28-11-2014 09:34:00

Dat klopt, maar dan moet je wel eerst weer je graveyard aangevuld hebben met een berg kaarten. Tenzij je de hoofdprijs wilt betalen.
Hij kan wel weer dienen als voer voor de volgende Treasure Cruise

Oracle

Sorcery 

Delve (Each card you exile from your graveyard while casting this spell pays for 1.)
Draw three cards.

Tournooi-info

Legal in: Commander
Restricted in: Vintage
Banned in: Legacy, Modern

Officiele rulings

9/20/2014
The rules for delve have changed slightly since it was last in an expansion. Previously, delve reduced the cost to cast a spell. Under the current rules, you exile cards from your graveyard at the same time you pay the spell’s cost. Exiling a card this way is simply another way to pay that cost.

9/20/2014
Delve doesn’t change a spell’s mana cost or converted mana cost. For example, Dead Drop’s converted mana cost is 10 even if you exiled three cards to cast it.

9/20/2014
You can’t exile cards to pay for the colored mana requirements of a spell with delve.

9/20/2014
You can’t exile more cards than the generic mana requirement of a spell with delve. For example, you can’t exile more than nine cards from your graveyard to cast Dead Drop.

9/20/2014
Because delve isn’t an alternative cost, it can be used in conjunction with alternative costs.

Decktips