Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Dack’s Duplicate

Serie: Conspiracy (CNS)

Rarity: Rare Conspiracy Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Conspiracy
 1
1,95
 -
6,95
Dack’s Duplicate | Conspiracy

 Op voorraad 

€ 1,95 (1x)

 Kopen

FOIL 

€ 6,95

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
21-3-2016 14:02:00

Dat komt niet uit de CR (heb er naar gezocht maar het staat er niet in, en ik heb de nu wel de nieuwste versie van de CR). Dat komt hier vandaan. Had ik zelf ook al gechecked, of daar iets stond over waar Persist nu triggered en zoals ik dat stukje wat jij hebt gepost lees, heb ik nog steeds het idee dat er word geïmpliceerd dat Persist vanuit de graveyard triggered.
Maar ok, ik heb Dustin een berichtje gestuurd, hopelijk kan hij uitsluitsel geven.

21-3-2016 13:36:00

Volgens de comprehensive rules:

Persist triggers when the permanent is put into a graveyard and relies on the last known information about that permanent when it left the battlefield. If a permanent with a +1/+1 counter on it receives enough -1/-1 counters to reduce its toughness to 0 or less or have lethal damage marked on it, it won't return to the battlefield despite the state-based action of +1/+1 counters and -1/-1 counters "cancelling each other out". As the permanent last existed on the battlefield, it had a -1/-1 counter on it, so persist won't trigger.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
21-3-2016 13:01:00

Dan klopt de hulpdienst (op dat punt) niet.

Het klopt weliswaar dat hij de graveyard moet raken. Dat is vanzelfsprekend zo bij alle "When ... is put into a graveyard" (of "When ... dies" ) triggers.

Maar een "When ... is put into a graveyard FROM THE BATTLEFIELD" (of "When ... dies" ) triggert wel degelijk vanaf de battlefield. Je checkt de status van de permanent zoals die voor het laatst op de battlefield lag. (Daarom dat ik de analogie met last-known information op zich wel snap.)

Anders zou het nogal lastig worden om te checken of er een -1/-1 counter op lag, want die ligt er in de graveyard sowieso niet op (want daar is het een nieuw object en is hij alles al kwijt).

En inderdaad ligt hij dan al in de graveyard, want hoe zou hij anders moeten triggeren?


edit: Ik heb de formulering in de hulpdienst enigszins aangepast zodat het hopelijk iets duidelijker verwoord is.

21-3-2016 12:48:00

Ik heb ook nog eens nagevraagd bij een Judge en die zei dit:

"Persist is een triggered abbility op dies. Dat betekend dat het creature de graveyard heeft moet hitten om te triggeren. Hij ligt dus inderdaad in de graveyard als de trigger afgaat. "

21-3-2016 12:17:00

Van de hulpdienst hier

"Persist is een triggered ability die vanuit je graveyard triggert. "


En zo heb ik het ook geleerd.

21-3-2016 11:42:00

+1/+1 en -1/-1 counters heffen elkaar op, dus zijn Persist counter en Dethrone counter verdwijnen dus als het gevolg van het checken van SBA's. Als hij vervolgens in combat sterft komt hij dus weer terug dankzij persist, omdat hij geen -1/-1 counter meer heeft.

21-3-2016 11:12:00

En dan komt hij terug met zijn -1/-1 counter. Daarna Triggert zijn Dethrone . Hij gaat wel dood in combat, activeert zijn persist dan weer?

21-3-2016 10:30:00

Persist is een battlefield-trigger, niet een graveyard-trigger. Last known information is daarom niet relevant.

Dus het triggert inderdaad omdat het dood ging met persist. Dat het in de graveyard geen persist meer heeft is daarom van geen betekenis.

21-3-2016 00:58:00

Ja, persist triggered vanuit de GY triggered, er word dan de last known information gebruikt, er word dan gezien dat hij persist had en dan komt hij terug (natuurlijk nadat er verder niemand meer op de trigger reageert, want na het triggeren van de ability komt een rondje priority waarbij iedere speler de kans krijgt om te reageren, beginnende bij de actieve speler) en mag je weer een nieuw creature kopiëren. De Duplicate is dan een kopie van het creature én hij heeft een -1/-1 counter. Hetzelfde geld overigens voor undying, maar ipv de -1/-1 counter, heeft hij dan een +1/+1 counter.

21-3-2016 00:42:00

Als je een Creature met persist kopieert, komt hij dan nog een keer terug en mag je dan een nieuw Creature worden?

Premium lid timewa (0) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
6-9-2015 15:02:00

Ik vind haste toch wel een enorm pluspunt hoor. Gewoon lekker spelen als je tegenstander net zo'n Eldrazi annihilator fattie heeft gespeeld en dan toch eerder kunnen aanvallen. Fijn, en daarmee is dit een van de betere Clone varianten in mijn optiek. De beste vind ik persoonlijk nog steeds Phantasmal Image vanwege de casting cost en relatief geringe drawback.

Hans (30) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
6-9-2015 14:08:00

Bedankt weer xander

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
6-9-2015 14:00:00

Klopt.

"enter the battlefield as" is een replacement effect dat je toepast vlak vóórdat hij de battlefield betreedt. Aangezien de creatures tegelijkertijd de battlefield binnenkomen, ligt die andere er dus ook nog niet op dat moment, dus kun je die niet kiezen om te kopiëren.

Hans (30) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
6-9-2015 13:51:00

Als deze kaart in het spel komt tegelijk met een ander monster en verder ligt er geen ander monster in het veld, dan kun je toch geen kopie maken van het monster dat tegelijk met deze in het spel komt en gaat deze gewoon dood?

20-6-2015 19:44:00

Tof! Thanks Dustin. =)

Oracle

Creature - Shapeshifter 0 / 0

You may have Dack's Duplicate enter the battlefield as a copy of any creature on the battlefield, except it has haste and dethrone. (Whenever it attacks the player with the most life or tied for most life, put a +1/+1 counter on it.)

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Commander

Officiele rulings

5/29/2014
Haste and dethrone are part of the copiable values of Dack’s Duplicate. If another creature enters the battlefield as or becomes a copy of Dack’s Duplicate, it will copy whatever Dack’s Duplicate is copying and have haste and dethrone.

5/29/2014
The ability of Dack’s Duplicate doesn’t target the creature.

5/29/2014
Dack’s Duplicate copies exactly what was printed on the original creature and nothing more (unless that creature is copying something else or is a token; see below), except it will have haste and dethrone. It doesn’t copy whether that creature is tapped or untapped, whether it has any counters on it or Auras attached to it, or any non-copy effects that have changed its power, toughness, types, color, and so on.

5/29/2014
If the copied creature has X in its mana cost (such as Grenzo, Dungeon Warden), X is considered to be 0.

5/29/2014
If the chosen creature is copying something else (for example, if the chosen creature is another Dack’s Duplicate), then Dack’s Duplicate enters the battlefield as whatever the chosen creature is copying. It will have haste and dethrone.

5/29/2014
If the chosen creature is a token, Dack’s Duplicate copies the original characteristics of that token as stated by the effect that put the token onto the battlefield. Dack’s Duplicate is not a token, even when copying one.

5/29/2014
Any enters-the-battlefield abilities of the copied creature will trigger when Dack’s Duplicate enters the battlefield. Any “as [this creature] enters the battlefield” or “[this creature] enters the battlefield with” abilities of the chosen creature will also work.

5/29/2014
If Dack’s Duplicate somehow enters the battlefield at the same time as another creature, Dack’s Duplicate can’t become a copy of that creature. You may choose only a creature that’s already on the battlefield.

5/29/2014
You can choose to not copy anything. In that case, Dack’s Duplicate enters the battlefield as a 0/0 Shapeshifter creature, and will probably die almost immediately, when state-based actions are next performed.

5/29/2014
Dethrone doesn’t trigger if the creature attacks a planeswalker, even if its controller has the most life.

5/29/2014
Once dethrone triggers, it doesn’t matter what happens to the players’ life totals before the ability resolves. You’ll put a +1/+1 counter on the creature even if the defending player doesn’t have the most life as the ability resolves.

5/29/2014
The +1/+1 counter is put on the creature before blockers are declared.

5/29/2014
In a Two-Headed Giant game, dethrone will trigger if the creature attacks either player on the team with the most life or tied for the most life.

Decktips