Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Dack’s Duplicate

Serie: Conspiracy (CNS)

Rarity: Rare Conspiracy Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Conspiracy
 1
1,95
 -
6,95
Dack’s Duplicate | Conspiracy

 Op voorraad 

€ 1,95 (1x)

 Kopen

FOIL 

€ 6,95

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
20-6-2015 19:07:00

Ook al is Sander niet te vertrouwen, hij is RA en dat geeft hem recht op het symbool. Gefeliciteerd, ik heb het symbool voor jou geactiveerd!

20-6-2015 18:10:00

Ja, nu weten ze het wel ja! En bedankt voor het verklappen van mijn geheim! xD

20-6-2015 17:44:00

Groot gelijk hoor, we weten allemaal dat Sander niet te vertrouwen is.

20-6-2015 17:33:00

Dat geeft niet joh, dat doen zoveel mensen. Geen excuses nodig. =)

20-6-2015 17:26:00

Sorry dat ik om een judge vroeg maar degene tegen wie ik speelde gelooft alleen eeen judge. Ik ging er namelijk vanuit dat het zo ging.

Premium lid NederMagic Rules Advisor Torak (23) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
20-6-2015 13:50:00

Ik had niet eens gezien dat je target zei. Ik had het bij mijn antwoord vooral erbij gezet omdat het relevant kan zijn. Ik kan me namelijk voorstellen dat als er alleen maar shroudbeestjes liggen iemand zou kunnen denken dat je niks kan kopieren. Verder is het natuurlijk zo wat Xander al laat doorschemeren: als hij wel zou targeten zou je je target tijdens het casten moeten kiezen en dat is hier dus niet het geval.

20-6-2015 09:38:00

Ik vind het toch nodig om mezelf een klein beetje te verdedigen, ondanks niemand mij aanvalt of wat dan ook. =)
1) over het niet zijn van judge, ik ben sinds een kleine week (weer) Rules Advisor
2) over het gebruik van target, dat was inderdaad niet handig nu ik het zo terug lees, ik had er even aanhalings tekens omheen moeten zetten of iets anders om duidelijk te maken dat de Duplicate niet target. Maar ik ben blij dat mijn antwoord verder duidelijk genoeg was. =)

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
20-6-2015 02:59:00

Ja, ach... We zijn allemaal mensen. En het is laat, ik ga mijn nest opzoeken.

Premium lid NederMagic Rules Advisor Torak (23) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
20-6-2015 02:58:00

Ik maakte overigens wel de fout om hem Doppelganger te noemen terwijl hij Duplicate heet.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
20-6-2015 02:54:00

Wat mijn voorgangers zeggen. Er staat "any creature" en geen "target creature", dus target het niet, dus kies je pas tijdens het resolven.

(Ik vind het overigens een beetje flauw om om een judge te vragen. Sander's antwoord is uitgebreid genoeg om ervanuit te kunnen gaan dat het klopt. En in het ergste geval komt er altijd wel vrij snel iemand langs om te corrigeren. Daarbij worden 9 van de 10 antwoorden hier niet door een judge gegeven... Misschien is het enige onhandige in zijn post dat hij het woord "target" gebruikt, aangezien het niet target.)

Premium lid NederMagic Rules Advisor Torak (23) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
20-6-2015 02:25:00

Oja en als niemand reageert op het spelen van deze dude en hij gaat resolven, dan mag je dus een beestje kiezen en, omdat er een spell aan het resolven is, kan niemand daarop reageren. Dus je kiest het beest niet tijdens het casten, maar pas als hij resolvet.

Premium lid NederMagic Rules Advisor Torak (23) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
20-6-2015 02:22:00

Geen judge, maar het gaat zoals Sander zegt. Je maakt de keuze tijdens het resolven wanneer de Doppelganger een permanent wordt. Als iemand als reactie op het spelen van de Doppelganger ervoor zorgt dat er geen beesten meer zijn, kun je tijdens het resolven dus geen beestje meer kiezen om de Doppelganger in te veranderen. Hij wordt dan 0/0 gaat dus dood. (Let er wel op dat zijn kopieereffect NIET target en dat je dus ook beesten met hexproox, shroud of zelfs protection from red of blue mag kiezen)

20-6-2015 02:04:00

Niet dat ik je geloof maar graag een judge

20-6-2015 01:50:00

Wat als eerste handig is om te weten, is dat het effect van Duplicate een replacement effect is. Die gebruikt de stack niet, dus daar valt niet op te reageren. En wat de Duplicate word, word pas tijdens het resolven gekozen, en dat is een moment dat je ook niet kan reageren, maar ok, kort gezegd, als je in response op de Duplicate het enige target van de Battlefield verwijderd, is er niks voor de Duplicate om te kopiëren dus zal hij als 0/0 in het spel komen.

20-6-2015 00:44:00

Met deze op de stack als je dan het enige beest op tafel sloopt komt deze als 0/0 of heb je al gekozen en komt hij in het spel als het beest wat er lag

Oracle

Creature - Shapeshifter 0 / 0

You may have Dack's Duplicate enter the battlefield as a copy of any creature on the battlefield, except it has haste and dethrone. (Whenever it attacks the player with the most life or tied for most life, put a +1/+1 counter on it.)

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Commander

Officiele rulings

5/29/2014
Haste and dethrone are part of the copiable values of Dack’s Duplicate. If another creature enters the battlefield as or becomes a copy of Dack’s Duplicate, it will copy whatever Dack’s Duplicate is copying and have haste and dethrone.

5/29/2014
The ability of Dack’s Duplicate doesn’t target the creature.

5/29/2014
Dack’s Duplicate copies exactly what was printed on the original creature and nothing more (unless that creature is copying something else or is a token; see below), except it will have haste and dethrone. It doesn’t copy whether that creature is tapped or untapped, whether it has any counters on it or Auras attached to it, or any non-copy effects that have changed its power, toughness, types, color, and so on.

5/29/2014
If the copied creature has X in its mana cost (such as Grenzo, Dungeon Warden), X is considered to be 0.

5/29/2014
If the chosen creature is copying something else (for example, if the chosen creature is another Dack’s Duplicate), then Dack’s Duplicate enters the battlefield as whatever the chosen creature is copying. It will have haste and dethrone.

5/29/2014
If the chosen creature is a token, Dack’s Duplicate copies the original characteristics of that token as stated by the effect that put the token onto the battlefield. Dack’s Duplicate is not a token, even when copying one.

5/29/2014
Any enters-the-battlefield abilities of the copied creature will trigger when Dack’s Duplicate enters the battlefield. Any “as [this creature] enters the battlefield” or “[this creature] enters the battlefield with” abilities of the chosen creature will also work.

5/29/2014
If Dack’s Duplicate somehow enters the battlefield at the same time as another creature, Dack’s Duplicate can’t become a copy of that creature. You may choose only a creature that’s already on the battlefield.

5/29/2014
You can choose to not copy anything. In that case, Dack’s Duplicate enters the battlefield as a 0/0 Shapeshifter creature, and will probably die almost immediately, when state-based actions are next performed.

5/29/2014
Dethrone doesn’t trigger if the creature attacks a planeswalker, even if its controller has the most life.

5/29/2014
Once dethrone triggers, it doesn’t matter what happens to the players’ life totals before the ability resolves. You’ll put a +1/+1 counter on the creature even if the defending player doesn’t have the most life as the ability resolves.

5/29/2014
The +1/+1 counter is put on the creature before blockers are declared.

5/29/2014
In a Two-Headed Giant game, dethrone will trigger if the creature attacks either player on the team with the most life or tied for the most life.

Decktips