Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Ensoul Artifact

Serie: M15 (M15)

Rarity: Uncommon M15 Uncommon

Komt voor in

Serie Normaal Foil
M15
 -
0,60
 -
11,95
Ensoul Artifact | M15

Prijs:

€ 0,60

Uitverkocht

FOIL 

€ 11,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
7-10-2014 14:38:00

1ste beurt Mox Opal
2de beurt Ensoul Artifact erop

kun je er dan ook meteen mee aanvallen? zo ja, 2de beurt 5/5 beest is erg pijnlijk

30-7-2014 13:03:00

30-7-2014 12:37:00

Leuke strip: hier

29-7-2014 12:36:00

Groot gelijk, die interactie is gewoon bonkers

29-7-2014 12:35:00

Frank Karsten werd 9e op de GP Boston (modern) met Affinity. Hij speelde 1 Ensoul Artifact main en 1 side, maar zou ze achteraf allebei maindeck spelen.

28-7-2014 19:23:00

Met citadel ga je niet t2 kunnen aanvallen, tenzij je iets hebt om Ensoul Artifact te casten zonder je Darksteel Citadel te moeten tappen.

28-7-2014 19:04:00

Iets zegt mij dat deze kaart gigantisch onderschat wordt...
t1: Darksteel Citadel
t2: Ensoul Artifact (Schop voor 5 met een indestructible beestje)

Zelfde geintje kan worden uitgehaald met Ornithopter

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat deze goed speelbaar is in standaard... ik vind '0,50 vrij goedkoop voor dit kaartje...

28-7-2014 14:38:00

nvm

26-7-2014 20:37:00

Je koos een ongelukkige Sword uit gezien deze Protection from Blue geeft (can't be enchanted/equipped by blue), maar verder inderdaad een bizarre situatie.

26-7-2014 17:37:00

Er is een goede reden voor het bestaan van 301.5c: stel je voor dat die niet zou bestaan, ik heb 2 Sword of Fire and Ice, allebei enchanted met een Ensoul Artifact. Dan zouden ze elkaar kunnen equippen, hoe ga je dat visueel duidelijk weergeven? Of, erger nog: dan zou een SoFaI zichzelf kunnen equippen... en dat slaat flavorwise natuurlijk helemaal nergens op.

26-7-2014 13:50:00

Daar was iedereen t al over eens. Mijn vraag ging erover dat een geanimeerd equipment volgens regel 301.5c geen creature meer kan EQUIPPEN. In magic land zouden levende schilden, laarzen of zwaarden gewoon moeten kunnen bestaan.

26-7-2014 11:38:00

Sword of Fire and Ice zegt: "when EQUIPPED creature deals damage doe X.." Een geanimeerd zwaard, equipped geen andere beest, dus de clausule om de kaart te kopen en de 2 dmg te schieten wordt niet vervuld en triggered dus niet

26-7-2014 11:00:00

Het is Magic. Wat is daarin vreemd aan een levend zwaard?

26-7-2014 09:30:00

Waarom? Flavorwise vind ik het zeer apart om een creature als wapen te gebruiken.

26-7-2014 08:07:00

Zou het niet zo zijn dat die wording alleen geldt voor Ensouled Scimitar? Lijkt me aannemelijk dat een Ensoul Artifacted Sword of Fire and Ice wel ándere creatures kan equippen.
Edit: hmmmmm rulebook 301.5c zegt exact hetzelfde als Ensouled Scimitar...
Misschien tijd voor een aanpassing?

Oracle

Enchantment - Aura 

Enchant artifact
Enchanted artifact is a creature with base power and toughness 5/5 in addition to its other types.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

7/18/2014
The artifact retains any types, subtypes, or supertypes it has. Notably, if an Equipment becomes an artifact creature, it can’t be attached to another creature. If it was attached to a creature, it becomes unattached.

7/18/2014
If the artifact was already a creature, its base power and toughness will each become 5. This overwrites any previous effects that set the creature’s base power and toughness to specific values. Any power- or toughness-setting effects that start to apply after Ensoul Artifact becomes attached to the artifact will overwrite this effect.

7/18/2014
Effects that modify a creature’s power and/or toughness, such as the ones created by Titanic Growth or a +1/+1 counter, will apply to the creature no matter when they started to take effect. The same is true for any counters that change its power and/or toughness and effects that switch power and toughness.

7/18/2014
The resulting artifact creature will be able to attack on your turn if it’s been under your control continuously since the turn began. That is, it doesn’t matter how long it’s been a creature, just how long it’s been on the battlefield.

Decktips