Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Arcbound Ravager

Serie: Modern Masters (MMA)

Rarity: Rare Modern Masters Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Darksteel
 6
15,95
 -
89,95
Kaladesh Inventions
 -
59,95    
Modern Masters
 -
14,95
 -
29,95
Arcbound Ravager | Modern Masters

Prijs:

€ 14,95

Uitverkocht

FOIL 

€ 29,95

Uitverkocht

Andere versie wel op voorraad.

 Reactie plaatsen
Official Rules Advisor Wout (9) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
5-1-2012 20:25:00

bedankt nogmaals voor de duidelijke reactie.

Het is hier een beetje offtopic, maar waarom gaan creatures zoals jij zegt wel tegelijkertijd dood, maar als je ze tegelijk in play krijgt (reanimate bijv 3 soul wardens) dan zien ze elkaar wél binnen komen toch? Hoe zit dat precies?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
5-1-2012 18:35:00

Op het doodgaan van creatures zelf kun je inderdaad niet reageren.

De creatures gaan echter gelijktijdig dood en gaan gelijktijdig naar de graveyard. Maar als daardoor meerdere triggers afgaan, waar jij de controller van bent, mag jij bepalen in welke volgorde die triggers op de stack gaan. Daarmee kun je dus beïnvloeden in welke volgorde die triggers resolven. Maar aangezien je wel alle targets al aan moet wijzen als alle triggers op de stack gaan, maakt het veranderen van de volgorde daarbij dus niks uit. Je kunt NIET met de ene trigger ervoor zorgen dat er een legal target komt voor de andere trigger.


Als je Arcbound Ravager persist geeft, dan komt hij inderdaad terug met een +1/+1 en een -1/-1 counter. Vervolgens worden state-based actions gecheckt en blijken er twee van toepassing te zijn. Hij gaat dan dood (vanwege toughness nul) èn voor de vorm worden die counters nog even tegen elkaar weggestreept, maar aangezien hij tijdens het doodgaan dus een +1/+1 counter had, mag je die tijdens het resolven van de Modular trigger inderdaad doorgeven.

Official Rules Advisor Wout (9) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
5-1-2012 15:33:00

Aha, tnx!

Dus bij een WoG gaan de creatures wel op een bepaalde volgorde naar de graf (toch?) maar kan je daar niet meer op reageren?

Andere situatie: Wat gebeurd er trouwens als je arcbound ravager persist zou geven? Gaat die gewoon meteen weer dood toch? (-1-1 schrijft zich tegenover de +1+1 af dus wordt die 0) maar geeft daarna nog wel zijn counter ''door'' toch?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
3-1-2012 22:46:00

Helaas niet inderdaad. Er zijn maar een paar momenten waar je de kans krijgt om te reageren.

Als je Inkmoth Nexus animeert in reactie op Day of Judgment gaat hij ook dood. Geen optie dus.

Als Day of Judgment resolvet, gaat Arcbound Ravager (ook) dood en gaat zijn Modular trigger af. Die trigger gaat nu eerst op de stack en dus moet je er een target voor aanwijzen. Maar Inkmoth Nexus is nog niet geanimeerd, dus dat is geen legal target (want geen artifact creature).

Daarna kun je pas op de Modular trigger reageren, maar dan is het dus al te laat.

Official Rules Advisor Wout (9) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
3-1-2012 20:35:00

Vraagje:

wat gebeurt er als deze in play ligt, een Inkmoth Nexus (nog niet geactiveerd) en er wordt een Day of Judgment gespeeld. Is het dan mogelijk op een bepaald moment (als de ravager bijvoorbeeld op weg is naar de graveyard) de counters op je inkmoth te krijgen die je net activeerde?

Volgens mij niet, maar ik weet het niet 100% zeker.

5-12-2011 16:28:00

Klinkt inderdaad een stuk logischer, bedankt Xander! Dacht al dat ik iets niet goed had, ben blij dat je inspringt

Weer wat geleerd!

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
5-12-2011 16:23:00

Heeft ermee te maken dat die state-based actions EXACT tegelijkertijd optreden. Het is niet zo dat state-based actions op volgorde uitgevoerd worden en dat de eerste wint. Alle relevante worden uitgevoerd. Maar omdat hij doodgaat op exact hetzelfde moment dat de counters tegen elkaar wegvallen, zien dergelijke triggers die counters dus nog wel.

Stel jezelf de vraag waarom het in de reguliere situatie dan wel werkt. Als een kaart van zone wisselt (doodgaat bijv.), dan vallen de counters er toch ook af?

Nu wisselt hij van zone (waardoor de counters er al af vallen) èn wil hij de counters tegen elkaar weg strepen.

5-12-2011 16:22:00

Ik ken het grapje wel, het modular triggert in ieder geval.

5-12-2011 16:07:00

704.5g If a creature has toughness greater than 0, and the total damage marked on it is greater than or equal to its toughness, that creature has been dealt lethal damage and is destroyed. Regeneration can replace this event.

704.5r If a permanent has both a +1/+1 counter and a -1/-1 counter on it, N +1/+1 and N -1/-1 counters are removed from it, where N is the smaller of the number of +1/+1 and -1/-1 counters on it.

Hier ligt dat volgens mij aan. In 704.5g wordt het beest al doodgemaakt en triggert modular (hier heeft hij nog counters om te verdelen en triggert modular), waarna in 704.5r pas de counters worden verwijderd indien nodig (wat niet meer kan, het beest is al dood). SBA's zijn pittig moeilijk, maar ik denk dat dit is waarom je ze wel gewoon mag doorgeven.

5-12-2011 15:16:00

Klopt de ruling nog wel die hiernaast staat?

Ik dacht dat een -1-1 counter een +1+1 counter ophief waardoor die dus weggaat. Dat zou inhouden dat als een modular creature wordt gesloopt met een infect creature, je de counters niet meer kan doorgeven omdat die dan weg zijn.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
15-9-2011 21:06:00

Wat Lookky zegt: Speel je Mirrodin Block?

Verder is hij overal hartstikke legal (ook in Modern).
Zie ook op Gatherer: hier

15-9-2011 21:03:00

In wat, Block? Of bedoel je Modern? Voor zover ik weet is hij in de andere formaten namelijk niet gebanned?

Edit: Oh, ook legal in Modern joh? Ach, zo broken is hij niet zonder artifact-land..

15-9-2011 21:02:00

man dit is zo een van de beste kaarten, jammer dat deze gebanned is

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
20-8-2011 12:04:00

@Harmen: Late reactie, maar goed.

Het is precies wat Magnus al zei. Targets aanwijzen staat helemaal los van het feit wat er tijdens het resolven al dan niet gaat gebeuren. Tijdens het resolven kies je pas of je modular counters over gooit of niet. Maar als de trigger op de stack gaat, MOET je al een target aanwijzen. Daar kom je niet onderuit. En dus triggert Horobi, Death’s Wail.

20-8-2011 00:53:00

ik wil ook één

Oracle

Artifact Creature - Beast 0 / 0

Sacrifice an artifact: Put a +1/+1 counter on Arcbound Ravager.
Modular 1 (This enters the battlefield with a +1/+1 counter on it. When it dies, you may put its +1/+1 counters on target artifact creature.)

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

9/25/2006
If this creature gets enough -1/-1 counters put on it to cause its toughness to be 0 or less (or the damage marked on it to be lethal), modular will put a number of +1/+1 counters on the target artifact creature equal to the number of +1/+1 counters on this creature before it left the battlefield.

Decktips