Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Duidelijk, bedankt Xander!
Allereerst onthouden: Je mag nooit een nieuw target kiezen. Eenmaal gecast is gecast.
Wat er gebeurt: één van de twee targets is niet meer legal (want hij vraagt om een "target creature you control with a +1/+1 counter on it"; zonder de +1/+1 counters is die niet meer legal).
Hij resolvet dus wel gewoon, want een spell/ability wordt pas gecountered on resolution (ook wel "fizzlen" genoemd) als al zijn targets niet meer legal zijn, maar hij heeft nog 1 legal target over.
Fight heeft echter nog een specifieke regel dat beide targets legal moeten zijn tijdens het resolven om uberhaupt te kunnen vechten. Anders wordt er in zijn geheel geen schade gedaan.
Eindconclusie: Mutant's Prey resolvet wel maar doet niks.
Wat gebeurt er als mijn tegenspeler deze instant speelt, en ik als reactie daarop met Fate Transfer de +1/+1 counter(s) van zijn gekozen creature steel?
Gaat Mutant’s Prey dan meteen naar zijn graveyard? Of mag hij een nieuwe target kiezen? Of is mijn steelactie van de counter ondanks instant toch te laat en vechten ze tegen elkaar? Of Haal ik wel de +1/+1 counter weg maar vechten ze wel tegen elkaar?
Excuses als dit een domme vraag is, heb erg lang geen Magic gespeeld.
Vergeet Pit Fight niet.
zit wat in, maar dat maakt die 1/1 counter drawback maakt dat, wat mij betreft, echt niet goed.
het is een instant dat maakt m al een stuk leuker
beetje zinloos aangezien we Prey Upon hebben. misschien aardig in limited
Instant
Target creature you control with a +1/+1 counter on it fights target creature an opponent controls. (Each deals damage equal to its power to the other.)
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
4/15/2013
Only a creature with a +1/+1 counter on it can be chosen as the first target of Mutant’s Prey.
4/15/2013
If one of the targets is illegal when Mutant’s Prey tries to resolve (for example, if the first target creature no longer has a +1/+1 counter on it), neither creature will deal or be dealt damage.
Decktips