Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Zameck Guildmage

Serie: Gatecrash (GTC)

Rarity: Uncommon Gatecrash Uncommon

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Game Day
 -
1,25    
Gatecrash
 -
0,25
 -
1,95
Zameck Guildmage | Gatecrash

Prijs:

€ 0,25

Uitverkocht

FOIL 

€ 1,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
4-2-2013 15:44:00

*crosses fingers* Is de game de promo Foil?

12-1-2013 11:54:00

Whoa, dat is erg leuk voor de lategame

10-1-2013 16:07:00

Zameck Guildmage creeert een replacement effect met zijn eerste ability.
Ik heb even moeten zoeken in de comprehensive rules naar de regels over replacement effects, maar ik heb het gevonden:

616.1. If two or more replacement and/or prevention effects are attempting to modify the way an event affects an object or player, the affected object's controller (or its owner if it has no controller) or the affected player chooses one to apply, following the steps listed below. If two or more players have to make these choices at the same time, choices are made in APNAP order (see rule 101.4).

(616.1a - 616.1d hier, die bepalen welk replacement effect eerst wordt gekozen.)

616.1e Once the chosen effect has been applied, this process is repeated (taking into account only replacement or prevention effects that would now be applicable) until there are no more left to apply.

Conclusie: na 3 keer Zameck Guildmage's 1e ability geactiveerd te hebben, komt een Birds of Paradise op het battlefield als een 3/4.

10-1-2013 15:46:00

Puur hypotethisch gezien, de eerste ability stackt toch? M.a.w. 3x eerste ability heeft als gevolg dat ik een 3/4birds of paradise kan uitspelen no?

Als het werkt zoals ik denk dan is dit wellicht de belangrijkste kaart om evolve mee te benutten zodat evolve creatures altijd triggeren

Goose (6) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
10-1-2013 15:26:00

Zéér goed met de scavenge ability van de nieuwe golgari
bijvoorbeeld: Slitherhead.

9-1-2013 23:28:00

Nope, ze krijgen de counter bij het enteren van de battlefield, dat heeft deze knul al lang en breed gedaan dan

9-1-2013 23:20:00

Kan je zijn 1e ability gebruiken om hemzelf een +1/+1 counter te geven?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
9-1-2013 22:32:00

Een Runeclaw Bear komt met een +1/+1 counter de battlefield binnen. Hij zou er nul hebben. Hij krijgt een "additional +1/+1 counter", maakt 1.

Als het woordje "additional" er niet had gestaan, dan zou een Anthroplasm niet met 3, maar met 1 of 2 +1/+1 counters de battlefield binnenkomen, afhankelijk van welke van de twee replacement effects je als eerste toepast.

9-1-2013 22:26:00

entered een Runeclaw Bear ook met een counter bij de eerste ability?
of alleen als er sowieso al een counter op zou komen? (undying trigger ofzo?)

in het eerste geval is het een leuke mana sink voor wat later in de game wanneer je soms die vier drop pakt met 9 mana beschikbaar.

edit: dank voor hierboven. mijn verwarring onstond meer dat ik zelf vertaalde naar 'eentje extra', wat suggereert dat je er al wel een moet hebben. erg leuke guildmage! heb zin in hiermee te gaan deckbuilden.

9-1-2013 16:32:00

Heb al een leuk deck idee

9-1-2013 11:46:00

Cool beest

Oracle

Creature - Elf Wizard 2 / 2

GU: This turn, each creature you control enters the battlefield with an additional +1/+1 counter on it.
GU, Remove a +1/+1 counter from a creature you control: Draw a card.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

1/24/2013
Zameck Guildmage’s first ability is cumulative. For example, if it resolves twice in a turn, each creature that enters the battlefield under your control that turn will do so with two +1/+1 additional counters on it.

1/24/2013
Zameck Guildmage’s first ability has no effect on creatures already on the battlefield when it resolves.

Decktips