Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Rancor

Serie: M13 (M13)

Rarity: Uncommon M13 Uncommon

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Archenemy
 -
1,95    
Commander Forgotten Realms
 -
0,01    
Eternal Masters
 -
1,95
 -
3,95
Explorers of Ixalan
 -
1,95    
Friday Night Magic
 -
7,50    
Garruk vs Liliana
 -
1,95    
M13
 -
1,50
 2
8,95
Masters 25
 -
1,95
 -
3,90
Planechase 2012
 -
1,95    
Planechase Anthology
 -
1,95    
Urzas Legacy
 -
1,90
 -
17,50
Rancor | M13

Prijs:

€ 1,50

Uitverkocht

FOIL 

€ 8,95 (2x)

 Kopen

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
10-11-2019 15:10:00

Ik kan proberen te onderbouwen hoe erg ge-"2-voor-1"d worden is, maar ik denk dat daar hele artikelen over geschreven kunnen worden (en dus vast al zijn.)
Magic: the Gathering is een spel van resources. Die resources probeert de speler te gebruiken om de winkansen te vergroten. Een van die resources is kaarten. Iedereen begint (in principe) met 7 kaarten, en elke keer als een speler aan de beurt is, krijgt die er een kaart bij als resource. Als de pot lang genoeg duurt, kun je door je kaarten als resource heen raken, en krijgt over het algemeen de speler die de meeste kaarten over heeft als resource de overhand.
Nu is een "2 voor 1" een situatie waarin een speler één kaart gebruikt om van twee kaarten van de tegenstander af te komen. Op de lange termijn is dit voordelig voor de speler die maar 1 kaart gebruikt. Dit maakt het onaantrekkelijk om het jouw tegenstander makkelijk te maken om met hulp van 1 kaart af te komen van twee kaarten van jou. Zoals een Hill Giant met een Giant Strength erop, die je tegenstander beantwoordt met een Murder.
Met Rancor verklein je dit risico behoorlijk, want als je de Rancor speelt op je Hill Giant, en je tegenstander speelt later de Murder, dan komt de Rancor terug in je hand, en heb je die kaart als resource weer terug.
Aura's zoals Giant Strength zijn dan ook vooral nuttig als je potjes wilt spelen die zo snel afgelopen zijn dat card advantage niet zo belangrijk is. In zulke potjes is mana vaak een belangrijkere resource.

10-11-2019 14:45:00

@ Jense

Excuus, ja dat bedoel ik zeker...

Mvg,

10-11-2019 13:41:00

Bedoel je met '2 for 1 worden' dat een creature + aura kapotgemaakt worden?

10-11-2019 13:16:00

Vraagje hoe erg is het om 2 for 1 te worden? Kan iemand mij dat mij een beetje "specialistisch" onderbouwen ofzo?

Mvg,

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
8-9-2019 18:18:00

En dat antwoord is onjuist. Er staat NIET dat het creature dood moet gaan. Er staat dat hij triggert als Rancor naar de graveyard gaat.

Het eindresultaat zal zijn dat Rancor naar je hand gaat.

Wat er gebeurt: Unsummon resolvet en het creature gaat naar je hand. Daarna worden state-based actions gecheckt en dan blijkt Rancor los op de battlefield achtergebleven te zijn. En om die reden gaat Rancor naar de graveyard. Dat laat de trigger af gaan en als die resolvet, gaat Rancor weer naar je hand.

8-9-2019 18:15:00

Niks wNt hij sterft niet, dus rancor in de gy

8-9-2019 17:59:00

Als de creature waarop Rancor zit word gebounced door bijvoorbeeld Unsummon. Wat gebeurt er dan ?

6-3-2015 12:05:00

"When Rancor is put into a graveyard from the battlefield"

Dat is niet vanaf het battlefield, dus nee.

6-3-2015 12:03:00

Komt rancor ook terug naar je hand als het gediscarded is of van je deck naar de grave gaat?

12-2-2015 10:17:00

Thanks voor die duidelijke aanvulling, LotZ Weer wat geleerd

11-2-2015 22:37:00

Nitpickmode: Targeten heeft er niets mee te maken, aura's targeten alleen terwijl ze gecast worden. De reden voor het kapotgaan is simpelweg dat Aura's met enchant X alleen aan X attached kunnen zijn, en door SBA in naar de graveyard verhuizen wanneer ze dat niet meer zijn.

11-2-2015 21:16:00

Waar het om gaat is dat Rancor 'enchant creature' zegt en als bijvoorbeeld je Mishra’s Factory aan het eind van de beurt weer gewoon alleen een landje wordt, is het target van Rancor dus niet meer legal, omdat het geen creature meer is. Stel dat het niet om een Rancor gaat, maar om een Confiscate, dan blijft de laatstgenoemde er gewoon opliggen, aangezien Mishra’s Factory wel gewoon een permanent is.

11-2-2015 17:30:00

Yup. Het landje wordt weer alleen een landje, Rancor enchant dus niets meer. Rancor gaat dus naar je graveyard, en dan terug naar je hand.

Premium lid XB. (155) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
11-2-2015 16:57:00

Als je een manlandje hebt (wordt een creature until end of turn) waar je Rancor op legt
Dan krijg je hem aan het eind van de beurt ook weer gewoon in je hand lijkt mij.

25-11-2014 19:25:00

Aan zoiets zat ik zelf dus ook te denken, dat wat Henk zei, Lifted.

Oracle

Enchantment - Aura 

Enchant creature
Enchanted creature gets +2/+0 and has trample.
When Rancor is put into a graveyard from the battlefield, return Rancor to its owner's hand.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

3/16/2018
If the creature this Aura would enchant is an illegal target by the time Rancor tries to resolve, the Aura spell doesn’t resolve. It won’t enter the battlefield, so it won’t be put into a graveyard from the battlefield and its ability won’t trigger.

Decktips