Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Divine Deflection

Serie: Avacyn Restored (AVR)

Rarity: Rare Avacyn Restored Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Avacyn Restored
 5
0,30
 2
0,50
Divine Deflection | Avacyn Restored

 Op voorraad 

€ 0,30 (5x)

 Kopen

FOIL 

€ 0,50 (2x)

 Kopen

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
Official Rules Advisor Wout (9) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
25-4-2012 11:51:00

Hoe werkt het dan als je (voor god mag weten welke reden) deze op een creature speelt, er daarna een lightning bolt op jou komt, en daarna een lightning bolt op je creature.

Moet je dan de eerste bolt (op jou) preventen, omdat er the NEXT damage staat?

25-4-2012 09:58:00

Ja, dat mag zeker!

25-4-2012 09:57:00

Ja dat kan.

Official Rules Advisor Wout (9) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
25-4-2012 09:33:00

Even ter verduidelijking

als ik dit heb liggen:

3/3
3/3
2/2

En er komt een earthquake voor 4.

Mag ik dan dat zo preventen: (ik betaal X = 5)

3/3 (2 prevent)
3/3 (2 prevent)
2/2 (0 prevent, hij gaat toch dood)
Speler: 1 prevent

Schiet 5?

24-4-2012 11:18:00

Dat had ik niet verwacht.
Wel cool.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
24-4-2012 10:38:00

Allereerst, combat damage gaat al een tijdje niet meer via de stack.

Het effect van Divine Deflection is een replacement effect die de schade op jou of permanents van jou vervangt. Het is een samengesteld effect dat uit uit twee delen bestaat: Schade op jou of permanents van jou wordt ge-prevent en àls er daadwerkelijk schade ge-prevent wordt, wordt er zoveel schade op een creature of speler gedaan.

Hij prevent 5 schade van de 10 die jij zou krijgen, dus jij krijgt er nog 5.
Gelijktijdig doet hij 5 schade aan je tegenstander.

Vervolgens worden state-based actions gecheckt, wordt geconstateerd dat jullie allebei op nul staan en is het een draw.

24-4-2012 10:36:00

Ten eerste, combat damage maakt geen gebruik van de stack meer. Ten tweede RegStar, je krijgt geen 10 damage, want die prevent je juist. Damage that WOULD be dealt, schade die je dus zou krijgen wordt tegengehouden en wordt aan andere creatures en spelers gegeven.

Edit: ik las iets te snel over het feit heen dat RegStar 5 kon betalen.

24-4-2012 10:30:00

volgens mij krijgt jou divine dan priority omdat je het speelt in een tegenstanders beurt.
en omdat je het prevent word er dus voordat de dmg word gegeven het omgetoverd in dmg op je oppo.
crazy wizards


24-4-2012 09:03:00

Mijn vraag vooral is

Wat als ik 10dmg krijg, ik op 5 sta en opponont op 5 en ik deze kaart kan spelen voor 5+1w, wie wint/losed?

24-4-2012 02:36:00

Ik voorzie nog een hoop vragen omtrent deze kaart, zowel op de Prerelease als in veel toernooien daarna...

Deze kaart zet een prevention shield op voor de eerstvolgende X damage, net zoals een regeneration shield de eerstvolgende vernietiging zal vervangen.
Alle combat damage wordt simultaan gedaan (als er geen first strike is); de caster van de Deflection kiest welke damage er geprevent wordt. Je kunt dus inderdaad meerdere beesten redden en ook nog damage op jezelf preventen, als je voldoende mana hebt betaald.
Een effect zoals Earthquake doet ook alle damage simultaan; ook hier kun je meerdere beesten én jezelf redden.

Let wel op: je prevent niet álle damage, maar zoveel als X is. Als er meer damage gedaan dan geprevent wordt, moet je dus aangeven welke damage je prevent. Als X meer is dan de damage die gedaan zou worden, krijgt je tegenstander (of een van zijn beestjes) niet de volle X schade, maar slechts zoveel als er daadwerkelijk geprevent is. Een simpele Fog is dus effectief een counter tegen Deflection!

23-4-2012 22:44:00

@Jay

Nee.

Hij betaalt in zijn voorbeeld dus wordt er maar 4 damage geprevent / teruggeschoten.

=

jay Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
23-4-2012 22:34:00

At bertje,

Prevent hij dan geen drie op het beest en 4 op jou.
Totaal 7 damage terug?

23-4-2012 21:23:00

Devine Reflection nog erger is dat jullie de i wel zien en niet de R van Reflection in plaats van Deflection.. zeur dan goed jongens

23-4-2012 21:12:00

Ja vooral omdat het over engels gaat....

23-4-2012 20:22:00

Ik vind dat wij dit toch maar even bij de topic van Nederlandse taal moeten zetten! dit is tog een schande xD * just kidding*

Oracle

Instant 

Prevent the next X damage that would be dealt to you and/or permanents you control this turn. If damage is prevented this way, Divine Deflection deals that much damage to any target.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

5/1/2012
Divine Deflection’s only target is the permanent or player it may deal damage to. You choose that target as you cast Divine Deflection, not at the time it prevents damage.

5/1/2012
If the targeted permanent or player is an illegal target by the time Divine Deflection resolves, the entire spell doesn’t resolve. No damage will be prevented.

5/1/2012
Divine Deflection can prevent damage that would be dealt to you, one or more creatures you control, and/or one or more planeswalkers you control.

5/1/2012
Divine Deflection can prevent damage from multiple sources dealing damage simultaneously (such as during combat). If the chosen value for X won’t prevent all the damage, you choose which sources to prevent damage from.

5/1/2012
If damage is dealt to multiple permanents you control, or is dealt to you and at least one permanent you control, you choose which of that damage to prevent if the chosen value for X won’t prevent all the damage. For example, if 3 damage would be dealt to you and to each of two creatures you control, and Divine Deflection will prevent the next 3 damage, you might choose to prevent the next 2 damage it would deal to you and the next 1 damage it would deal to one of the creatures, among other choices. You don’t decide until the point at which the damage would be dealt.

5/1/2012
Divine Deflection’s effect is not a redirection effect. If it prevents damage, Divine Deflection (not the original source) deals damage to the targeted permanent or player as part of that prevention effect. Divine Deflection is the source of the new damage, so the characteristics of the original source (such as its color, or whether it had lifelink or deathtouch) don’t affect this damage. The new damage is not combat damage, even if the prevented damage was.

5/1/2012
If Divine Deflection prevents damage, excess damage (if any) dealt by that source is dealt at the same time. Immediately afterward, as part of that same prevention effect, Divine Deflection deals its damage. This happens before state-based actions are checked, and before the spell or ability that caused damage to be dealt resumes its resolution.

5/1/2012
Whether the targeted permanent or player is still a legal target is not checked after Divine Deflection resolves. For example, if a creature targeted by Divine Deflection gains shroud after Divine Deflection resolves, Divine Deflection can still deal damage to that creature.

5/1/2012
If Divine Deflection can’t deal damage to the targeted permanent or player (because the creature is no longer on the battlefield, or is no longer a creature, or the player is no longer in the game, for example), it will still prevent damage. It just won’t deal any damage itself.

Decktips