Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Venser, the Sojourner

Serie: Venser vs Koth (VVK)

Rarity: Mythic Venser vs Koth Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Scars of Mirrodin
 -
11,95
 -
24,95
Venser vs Koth
 -
11,95    
Venser, the Sojourner | Venser vs Koth

Prijs:

€ 11,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
23-8-2012 19:30:00

Ik vind dat je dan de term 1-kaart-combo een beetje aan het devalueren bent

23-8-2012 19:20:00

Ja, maar of ze ook 1card combo gamedeciding zijn verschilt wel heel erg per kaart/planeswalker.

Ik zeg toch ook niet dat 1card combo's niet bestaan?

23-8-2012 17:38:00

Dus dan is elke planeswalker een 1-card combo volgens jou

23-8-2012 17:33:00

Xander, gideon als voorbeeld nemend is toch een 1kaart combo

Als in, het is een kaart die meerdere dingen geCOMBIneerd is, kan swingen voor 6, een tapped creature destroyen, een diversion creeren voor jou extra tijd te winnen. Dat is redelijk uiteenlopende combinaties van mogelijkheden, in een kaart, een 1card combo

23-8-2012 17:18:00

Ancestral Recall is een soort van 1 card combo..

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
23-8-2012 15:27:00

Ik ga met Andre mee. Ik vind 1-kaart combo inderdaad nogal een contradictio in terminis. Het effect van Tezzeret the Seeker los is leuk. Het effect van Time Vault los is leuk. Maar bij elkaar wordt het pas echt spannend. Dat is het idee van een combo, als je kaarten bij elkaar stopt waarvan per stuk het effect niet zo heel spannend is, maar het uiteindelijke resultaat wel. Als je maar 1 kaart hebt, is het effect van de kaart net zo spannend als het eindresultaat van de "combo".
De termen synergie en combo worden nogal door elkaar gebruikt. Ik vind Gideon Jura niet echt een combo. Meer (super) synergie. Voor Dragon Broodmother geldt hetzelfde. Een kannibalistisch token is mijns inziens ook niet echt een combo.

23-8-2012 15:00:00

Ietswat minder, maar inderdaad. Net Entropic Specter, maar dan precies andersom.

23-8-2012 14:59:00

Mja als je het zo bekijkt is Dragon Broodmother ook een 1-kaart-combo

23-8-2012 14:53:00

Nee, niet waar.. Gideon Jura is een 1-kaart combo. Tezzie heeft nog altijd 2 delen die je kan haten.

23-8-2012 12:46:00

Tezzeret + Time Vault is een 1 kaart combo aangezien je alleen Tez maar hoeft te rapen, hij zoekt vervolgens zelf de time vault en een beurt later ga je ermee af

23-8-2012 12:32:00

Het is wel van een 2-tal dagen geleden maar die post hier een beetje lager. Wat is een "1 card combo"? Lijkt mij een paradox D:

23-8-2012 10:06:00

Its over 9000

Maar goku doet het toch echt cooler

23-8-2012 08:36:00

KA-ME-HA-ME-HAAAAAAA!!!!!!

7-8-2012 22:30:00

Zijn emblem een keer of 2 is ook wel leuk om te hebben hoor

7-8-2012 20:35:00

Deze kaart is echt veel beter in Commander dan mensen denken. Met de bovenste ability kan je ook gejatte zooi terug halen. De meeste decks spelen heel veel ETB of Leave-play abilities waarmee die erg goed is en ook kan hij er voor zorgen dat je lethal damage kan doen(bv met je commnader).
Daarnaast vind ik hem juist erg leuk om mee te spelen omdat het niet zoon 1 card combo is zoals sommige andere planeswalkers(Gideon/Jace 2).
Om Venser echt goed te laten zijn moet je wel een beetje werken en dat vind ik juist ewl leuk aan een kaart.

Oracle

Legendary Planeswalker - Venser 

+2: Exile target permanent you own. Return it to the battlefield under your control at the beginning of the next end step.
-1: Creatures can't be blocked this turn.
-8: You get an emblem with "Whenever you cast a spell, exile target permanent."

NederMagic FAQ

Vraag: Wallpaper?
Antwoord: Ja, hier

Vraag: is dit de kaart van de dag geweest?
Antwoord: yep!

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

1/1/2011
Emblems behave similarly to enchantments: They have an ability that, in a general sense, continually affects the game. The primary difference between them is that emblems aren’t permanents and don’t exist on the battlefield. Nothing in the game can remove an emblem, simply because no other spell or ability references them. Once you get an emblem, you keep it for the rest of the game. Emblems have no color, name, card type, or other characteristics beyond the listed ability.

1/1/2011
The first ability can target any permanent you own, including those another player controls.

1/1/2011
If the first ability exiles a token, that token will cease to exist. It won’t return to the battlefield.

1/1/2011
A permanent exiled by the first ability will return to the battlefield under your control at the beginning of the next end step even if you no longer control Venser at that time.

1/1/2011
Venser’s second ability doesn’t lock in what it applies to. That’s because the effect states a true thing about creatures, but doesn’t actually change the characteristics of those creatures. As a result, all creatures can’t be blocked that turn, including creatures you don’t control, creatures that weren’t on the battlefield at the time the ability resolved, and creatures that have lost all abilities.

1/1/2011
Venser’s last ability creates an emblem with a triggered ability. The emblem is the source of the triggered ability. Because emblems are colorless, you can target permanents with protection from white or from blue, for example, with the triggered ability.

1/1/2011
Whenever you cast a spell, the emblem’s ability triggers and goes on the stack on top of it. It will resolve before the spell does.

1/1/2011
If you control more than one such emblem, each one’s ability will trigger separately whenever you cast a spell.

Decktips