Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Test of Faith

Serie: Knights vs Dragons (KVD)

Rarity: Uncommon Knights vs Dragons Uncommon

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Darksteel
 8
0,15
 3
1,00
Knights vs Dragons
 2
0,20    
Modern Masters
 8
0,15
 1
0,50
Test of Faith | Knights vs Dragons

 Op voorraad 

€ 0,20 (2x)

 Kopen

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
8-7-2010 09:32:00

trample: hier
lees maar door, dan snap je 't wel..

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
8-7-2010 08:45:00

Ik doelde op het trample geval, niet op die van deathtouch.

Die met trample snap ik nog steeds niet/waag ik nog steeds te betwijfelen.

8-7-2010 01:16:00

@ Xander.
Het idee is dat Beest A damage op Beest B doet en Beest A heeft Deathtouch.
Vroeger kon je bijvoorbeeld zeggen ik doe 1 damage (deathtouch molt het beest dan) en daarna kon je die damage preventen met deze kaart.
Nu moet je dus eerst 3 damage preventen. Omdat je dit ziet kan je dus voor 4 damage gaan zodat er 1 damage doorkomt en daarmee het beest dus molt vanwege Deathtouch...

8-7-2010 01:10:00

@ DjiEnn P:
het was een vraag

@ xander, Shai en jaap en paul
bedankt voor jullie uitgebreide antwoorden, volgens mij heb ik nu wel een aardig idee van hetgene wat veranderd is . Misschien kan ik zelfs weer combat tricks uitproberen .

groet, marnik

Jaap (9) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
7-7-2010 18:52:00

Inderdaad, het maakt dus wel uit voor de damage die het creature nog krijgt, maar niet de damage die deze doet.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
7-7-2010 13:58:00

Overigens is het een replacement (prevention) effect (en dus geen triggered ability). Maar het effect is hetzelfde. De damage wordt gedaan en daardoor komen de counters er dan pas op en dat verandert dan niet met terugwerkende kracht nog wat aan de damage die gedaan werd.

Jaap (9) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
7-7-2010 13:48:00

De ability triggered (en komt op de stack) pas als de combat damage (tegelijk!) gedaan wordt. De +3 komt dus in ieder geval niet van deze +1/+1 counters.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
7-7-2010 13:42:00

"Nu: Beest B doet damage op Beest A gelijk aan de toughness van Beest A PLUS 3 damage! (en de rest op de speler)"

Hoezo?

7-7-2010 13:00:00

Hoe gebruik je deze kaart:

-Declare Attackers
-Declare Blockers
NU GEBRUIK JE DEZE KAART
-Combat Damage

Toegegeven, vroeger kon je reageren nadat de combat damage op de stack was gelegd, maar zo verschrikkelijk veel is er niet veranderd! Is deze kaart slechter geworden? Jazeker, er zijn enkele situaties:

1. Beest A blocked Beest B. Beest B heeft trample.
Vroeger: Beest B doet damage op Beest A gelijk aan de toughness van Beest A en doet de rest op de speler (normaal gesproken)
Nu: Beest B doet damage op Beest A gelijk aan de toughness van Beest A PLUS 3 damage! (en de rest op de speler)
Belangrijk: Omdat je niet meer op de combat damage kan reageren kom je niet meer voor nare verrassingen te staan waarbij je een beest niet vernietigd terwijl je had verwacht dit te doen.
2. Beest A en Beest B blocken Beest C. Beest C heeft deathtouch.
Vroeger: Beest C doet X damage op Beest A en Y Damage op Beest B. Je prevent 3 van X of Y en één beest overleefd.
Nu: Je prevent 3 damage op Beest A. Beest C doet bijvoorbeeld 4 damage op Beest A en 1 damage op Beest B. Nu overleven beide beesten NIET.


Volgens mij werkt deze kaart in principe nog steeds als vanouds vergeleken met vroeger.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
7-7-2010 08:11:00

"vind het maar niks, de nieuwe regels"

Gevaarlijke uitspraak...

---

Het enige dat er veranderd is, is dat de combat damage niet meer via de stack gaat. Vanzelfsprekend mag je nog steeds instants en abilities spelen tijdens de declare blockers step.

Andere punt: Als een creature eenmaal declared is als attacker (als het netjes volgens de regels is), mag je dat (vanzelfsprekend) niet meer terugdraaien.

7-7-2010 05:36:00

@ marf:

Leuk verhaaltje, maar je hebt het mis.

7-7-2010 02:37:00

Deze is met de nieuwe regels waardeloos geworden volgens mij, maar ik weet het niet zeker.
vraag 1: aanvallend gebruik:
is er een mogelijkheid om deze bij het aanvallen te spelen, met effect, nadat bekend is hoe gebockt gaat worden?
Ik dacht namelijk dat je in de combat phase alleen nog instants en ability's mag spelen tijdens de declare attackers phase.
De tegenstander zal dus weten dat een aanvallend beest test of faith erop heeft en dit maakt hem nogal waardeloos. Is er dus nog een mogelijkheid om hem nuttig te maken hier?
vraag 2: verdedigend gebruik:
Als een tegenstander heeft verklaard aan te vallen met Canyon Minotaur, kan ik dan test of faith spelen op mijn Little Girl, om deze counters te geven zodra ik hiermee de canyon minotaur block, of kan de tegenstander dan zijn aanval "terugdraaien" omdat de decl attackers step nog niet voorbij is?

vind het maar niks, de nieuwe regels

27-6-2010 08:26:00

Deathtouch beesten doen ook al hun schade tegelijk hoor. Je assigned alles 1 damage, vervolgens doet alles tegelijk damage (en gaan er doden vallen).

De volgorde is alleen de volgorde waarin je damage assigned.

27-6-2010 00:46:00

Alleen werkt dat niet helemaal meer zo tegenwoordig, maar moet er een volgorde aan creatures gekozen worden waar damage aan wordt gedaan en hoewel damage nog altijd tegelijk gebeurd, wordt er steeds damage gedaan op de eerste creature tot het lethal damage heeft gekregen en dan gaat dat door tot alle damage is uitgedeeld.
Zo doen creatures met Deathtouch dus gewoon 1 damage op een beestje, waardoor het dood gaat en dan weer 1 damage op de volgende.

Ik begon met typen en ging er gewoon vanuit dat het hier ging om een beestje beblocked door meerdere beestjes. Lennart leest geen oude berichtjes, maar reageert er wel op. Hop

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
8-1-2010 21:28:00

Ook even de regels erbij:

510 - Combat Damage Step

510.1 - First, the active player announces how each attacking creature assigns its combat damage, then the defending player announces how each blocking creature assigns its combat damage. This turn-based action doesn't use the stack. (...)

510.2 - Second, all combat damage that's been assigned is dealt simultaneously. (...)

Oracle

Instant 

Prevent the next 3 damage that would be dealt to target creature this turn. For each 1 damage prevented this way, put a +1/+1 counter on that creature.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

12/1/2004
The +1/+1 counters are put onto the creature at the same time the damage is prevented. If a 1/1 creature would be dealt 6 damage, 3 damage is prevented and three +1/+1 counters are put on the creature. The creature ends up as a 4/4 creature with 3 damage marked on it.

Decktips