Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Prijs:
€ 5,95
@ red
Void donaten is idd ook meer voor de lol . als je dat serieus wil gaan spelen moet je Wheel of Sun and Moon gebruiken.
Dan ben ik het nog wel met je eens dat het leuk kan werken met venser. alleen kan venser natuurlijk nog wel aangevallen worden.
Klopt maar ik wil 't toch proberen, vind 't iets makkelijker gaan dan Donate+Void (wat ook prima werkt daar niet van). En bij mij is meestal alles wel indestructable en/of shroud, want permanents die opgeblazen worden doen we natuurlijk niet aan! Dat maakt 't alleen maar lastig...
Veilig is een groot woord. Als je ook maar 1 van je permanents gesloopt wordt of je moet ook maar 1 kaart discarden, ben je meteen je Field kwijt.
Ik wil deze toch een kans gaan geven met de aankomende Venser planeswalker. In je eigen buurt bounche 'm de field. Dan cast je wat je wilt. Als je klaar bent komt ie terug nice en ben je weer veilig.
Leuke MIQ (Magic IQ) test voor je tegenstander:
Deze spelen en daarna een Standstill en dan kijken wat hij/zij doet
Je moet dan wel een 1/1 hebben ofzo zodat je iedere beurt iets van zijn levens weg kan eten.
Of je Donate eerst je Leyline of the Void natuurlijk en dan speel je deze. Dat is OP
Te veeleisend;
A- Iedere discard en hij is weg.
B- Iedere removal en hij is weg.
C- Geen instants/sorceries mogen spelen.
D- Zodra je hand vol zit is hij alsnog weg.
lijkt me idd eerder dat {=stand still} energy field zou heten, en deze {=stand still}
deze zorgt namelijk echt voor een stand still^^, jij kan (bijna) niets meer spelen en je oppo kan niets doen voor een aantal beurten.
Tot je de killcombo in je hand hebt en het afmaakt.
Voorbeeld: eenmaal doorgekomen tegen merfolk, ligt deze en kan merfolk letterlijk NIETS doen (zolang je alleen basic land hebt ivm wasteland) tot je de killcombo 4x in je hand hebt met 4 Force of will op hand en je killercombo 4x uitspeelt. = win. ook wel: deze spele=win.
WAAROM ZIET DEZE GEEN LEGACY? IVM TIJD OF WAT?
Dat laatste.
Als alle damage ge-prevent wordt, dan wordt er in zijn geheel geen damage gedaan.
Als mijn tegenstander deze oplegt en ik val aan met Cold-Eyed Selkie mag ik dan nog steeds kaarten pakken ook al krijgt hij geen damage?
De damage wordt gegeven en vervolgens prevented toch? Of doet Selkie uberhaubt dan geen damage?
nvm de proctor, pak dan maar Auramancer of Tragic Poet
Ik denk ook niet dat je deze kaart voor een lock moet spelen maar meer voor stall, je legt deze neer, je tegenstander moet wachten tot hij een destory of een counterkaartje pakt en in die tijd kan jij voorsprong trekken. ook doen een kaartje als Stern Proctor wonderen.
Ik kwam er een deck mee tegen op MWS eergisteren.
Het was legacy en gebouwt samen met een paar vreemde synergiën.
Een ervan was attunement, oblivion ring, paralax wave, een vreemde enchantment die 3 kaarten pakt als ie stuk gaat, auratog en natuurlijk replenish.
Het ging snel door zijn deck heen, speelde veel haatkaarten mainboard, en beschermde zichzelf regelmatig met deze kaart.
Vervelend deck om tegen te spelen en werkte best redelijk, maar hij kwam nog niet echt tot een solide kill.
misschien blauw wit groen controll enchantress met een dubbele lock, Solitary Confinement vraagt om discard, maar je kan ook gewoon deze spelen als een soort standstill, een paar beurten stil houden en dan gaat hij weg, heb jij paar kaartjes bij gepakt, kan je woggen oid en paar counters op back up samurai of the pale curtain kan ook werken,
ik dacht meer aan een deck wat toch niks met zijn graveyard doet.
en tegen goyf is het ook wel handig. Aangezien je dus zelfs niks er in hebt liggen. lijkt me toch wel een handige kaart in een zwart blauw discard ofzo (met de m11 spoiler zie ik sowieso wel kansen voor discard).
Enchantment
Prevent all damage that would be dealt to you by sources you don't control.
When a card is put into your graveyard from anywhere, sacrifice Energy Field.
Legal in: Vintage, Legacy, Commander
10/4/2004
Buyback causes a spell to go to your hand instead of your graveyard, so using Buyback will avoid triggering this card to be sacrificed.
10/4/2004
Discarding does trigger this.
Decktips