Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Italian Legends (ILG)
Serie | Normaal | Foil | ||
Italian Legends | 89,95 | |||
Legends | 119,95 |
Prijs:
€ 89,95
Eeh ik zie het niet.. Je mag toch alleen drawen als je discard omdat je drawt?
Rotkaart dit
Met alleen een Necropotence kom je al een heel eind, hoor.
Heb ik het goed als ik de assumtie maak dat als je deze en Howling Mine hebt en een Necropotence dat je dan al bijna gewonnen hebt?
In principe vernietigt deze kaart dus alle normale manieren van kaartvoordeel. "Tuurlijk breek ik je standstil Je krijgt er effectief toch geen kaarten bij
"
mwa, dan mag bjorn niet mauwen.. Heeft m uit zn nederpack gehaald
30-35 dan.
EX- denk ik eerder..
Ik denk zo'n 30-45, afhankelijk of het EX- of EX+ is.
Hoeveel is deze EX waard?
Hij schrijft 1 post later dat hij een denkfout maakte?
Wat er gebeurt, is dat deze een draw (behalve degene die je toch al mocht pakken in de draw step) vervangt door ofwel "discard een kaart en pak dan een kaart" ofwel door "mill een kaart".
En inderdaad worden draws altijd apart behandeld. Je pakt technisch gezien niet 4 kaarten, maar je pakt vier keer 1 kaart.
Je hebt helemaal gelijk Torak, hij vervangt elke draw apart, en dus blijf je met alleen de laatste van die vier kaarten op hand zitten.
Hm ik zeg niet dat het niet zo is, maar klopt het wat Wackywong zegt?
Als je 1 kaart hebt en je speelt bv een Braingeyser van 4, dan wordt dat gezien als 4x draw a card...
laten we de wackywong methodiek volgen en X1, X2, X3 en X4 gebruiken...
Je hebt al een kaart geraapt voor je beurt (Braingeyser is sorcery en ik ga er dus ook even vanuit dat je hem niet via leipe trucs voor je draw step cast), dus je card draws worden gereplaced door dit ding:
X1 wordt Y ->Dus discard een kaart en raap er een...
X2 wordt Y -> je hebt er net een geraapt, dus je discard die en raapt er 1.
X3 gebeurt net zoals X2
X4 gebeurt net zoals X2
Resultaat is dat je nog steeds 1 kaart op je hand hebt, maar de laatste van de 4...
Als het zo is als wackywong bescrhijft dan is het blijkbaar zo dat je voor elke "draw a card" die op de stack komt eerst moet discarden, voor je (eventueel) kaarten raapt voor elke kaart die je weggemieterd hebt. En dan kun je inderdaad alleen maar bij X1 een kaart weggooien (er dus een effect Y van maken) en bij de andere 3 X'en niet meer (dus geen Y mogelijk en wordt 3 keer Z)...
Kan iemand hier meer over zeggen? Het blijft wat dat betreft een lastige kaart
Zullen we er dan nog maar een samen pakken *cheers*
Sjongejonge, ik ben ook toe aan cup-a-soup.
Onderstaand klopt niet, je raapt inderdaad steeds een kaart erbij. Zat te suffen.
Voor de mathematici en logici onder ons is het misschien makkelijker om het als volgt voor te stellen.
Wanneer X zou gebeuren, gebeurt in plaats daarvan Y of Z. En alleen Z als Y niet kan.
Effectief gezien resulteert een situatie nooit in X. Alleen in Y of Z. Concreet betekent het dus dat je iemand nooit "extra" kaarten ziet pakken. Je ziet iemand alleen discarden of millen.
Als je 4 kaarten zou pakken, en je hebt één kaart op handen, dan gebeurt er het volgende:
X1 wordt Y
X2 wordt Y. Y kan niet, dus Z
X3 wordt Y. Y kan niet, dus Z
X4 wordt Y. Y kan niet, dus Z
Ik hoop dat het nu nog ietsjes duidelijker is.
Enchantment
If a player would draw a card except the first one they draw in their draw step each turn, that player discards a card instead. If the player discards a card this way, they draw a card. If the player doesn't discard a card this way, they put the top card of their library into their graveyard.
Legal in: Vintage, Legacy, Commander
10/4/2004
The effect is cumulative. If there are two of these on the battlefield, each of them will modify each draw (after the first one if during the draw step), and will cause the player to discard or to “mill” a card from their library. As they resolve in order, the player must discard if possible. Once the player fails to discard and instead “mills” a card, all further effects of additional Chains of Mephistopheles will not do anything. This is because the “mill” also replaces the draw effect and the player is no longer drawing a card. You handle them in order. Each one makes you discard first and then continue or else mill a card and lose the draw.
10/4/2004
Cards which are drawn as a cost are affected by this card because replacement effects can alter the payment of costs.
9/16/2007
If a spell or ability would cause a player to draw multiple cards, this is treated as a number of individual “draw one card” actions. Apply the effect of Chains of Mephistopheles to each one.
9/16/2007
A player’s normal card draw on their turn is exempt from this effect. All other draws will be affected.
9/16/2007
Here’s what happens when Chains of Mephistopheles replaces a player’s draw: - If that player has at least one card in their hand, they discard a card and then draws a card. - If that player’s hand is empty, they put the top card of their library into their graveyard. The player doesn’t draw a card at all.
Decktips