Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Italian Legends (ILG)
Serie | Normaal | Foil | ||
Italian Legends | 89,95 | |||
Legends | 119,95 |
Prijs:
€ 89,95
Nee, ik ga er nu een pakken. Ook wel een mooi tijdstip om er eentje te nemen. 4.44PM
Heb je cup-a-soup op?
Volgens mij werkt optie 1.
Nog een vraagje (heb nog geen soep gegeten).
Als je 4 "extra" kaarten zou moeten trekken en je hebt er maar 1 in je hand, discard je die dan, trek je er dan vervolgens weer 1, dan discard je die weer, trek je de volgende, etc. totdat je de 4e kaart gediscard hebt en je dus weer een kaart mag trekken?
Of discard je 1 kaart en mill je er 3 en dan trek je 1 kaart?
Je komt als het goed is bij dezelfde kaart uit, maar met een Underworld Dreams in het spel, maakt het wel uit.
Regeltechnisch gezien is het zo'n kaart waar je even de tijd voor moet nemen en het stapje voor stapje moet bekijken en niet moet lezen in 1x. Een kleine verschrikking dus, maar met een kop Cup-A-Soup (bijna 4 uur he), moet het wel lukken.
Aha!
Thanks!
De Chains heeft een replacement effect.
Dat wil zeggen dat je in plaats van een kaart af te pakken er iets anders gebeurt. In dit geval één kaart discarden. Als dat niet lukt, moet je één kaart "millen".
Je kunt met Wheel of Fate daarom ook geen kaarten rapen als je geen kaarten in je hand hebt.
Replacement is de keyword hier. En geen probleem als je het niet snapt. Dit is een erg ingewikkelde kaart waar ik zelf ook wel eens over val.
Sorry dat ik het nog steeds niet begrijp hoor, maar het is dus zo dat je voor elke kaart die je trekt afgezien van de kaart die je elke beurt tijdens je draw step mag trekken, je eerst een kaart moet discarden en dan een kaart trekt.
Gaat er dus een Wheel of Fate af, moet iedereen eerst zijn hand discarden, dan nog 7 kaarten discarden (wat niet gaat, dus dat wordt millen) en vervolgens 7 kaarten trekt. Klopt dat?
het is idd niet de enige reden dat deze de blauwe kaarten tegenhoud zoals brainstorm en jace en het leuke trukken tegen standstill
maar zoals ik er veel plezier mee heb en hem steeds meer verwerk in mij dekjes is de reden dat er een naar dekje tegenwoordig veelsteveel gespeeld word namelijk de combo elves!!!! doet ie t ook goed tegen het is gewoon een leuke en goeie kaart
Ja maar die kaarten hebben we al een stuk langer dus dat zou niet de hoofdreden moeten zijn. Ik zag hem laatst in 2 Rock decks, en in nog wat andere decks.
Goed tegen brainstorm, tegen jace, en wel meer...
Waarom zie ik deze nu weer zo veel in Legacy decks om hoog komen?
@Jurre
De afhandeling die jij schetst klopt.
Als je een tweede Chains hebt liggen replacet die de draw van de replacement ability van de eerste. Kortom, dat wordt al heel gauw millen ipv discarden
Met twee chains en twee mines:
1) Draw
2) Discard (chains 1 replacet de draw)
3) Mill (chains 2 replacet deze draw van chains 1)
4) Mill (Om het even welke van de twee chains. Er valt maar 1 ding te replacen)
eh je library wordt alleen kleiner maar je kan wel erdoorheen speuren
als ik het goed begrijp:
1 als je naast je normale kaart pakt moet je discarden en opnieuw pakken. dit blijf je doen tot je een kaart discard.
dus je kan hiermee een kaart naar keuze zoeken maaar je hand wordt wel kleiner ofzo denk ik
Enchantment
If a player would draw a card except the first one they draw in their draw step each turn, that player discards a card instead. If the player discards a card this way, they draw a card. If the player doesn't discard a card this way, they put the top card of their library into their graveyard.
Legal in: Vintage, Legacy, Commander
10/4/2004
The effect is cumulative. If there are two of these on the battlefield, each of them will modify each draw (after the first one if during the draw step), and will cause the player to discard or to “mill” a card from their library. As they resolve in order, the player must discard if possible. Once the player fails to discard and instead “mills” a card, all further effects of additional Chains of Mephistopheles will not do anything. This is because the “mill” also replaces the draw effect and the player is no longer drawing a card. You handle them in order. Each one makes you discard first and then continue or else mill a card and lose the draw.
10/4/2004
Cards which are drawn as a cost are affected by this card because replacement effects can alter the payment of costs.
9/16/2007
If a spell or ability would cause a player to draw multiple cards, this is treated as a number of individual “draw one card” actions. Apply the effect of Chains of Mephistopheles to each one.
9/16/2007
A player’s normal card draw on their turn is exempt from this effect. All other draws will be affected.
9/16/2007
Here’s what happens when Chains of Mephistopheles replaces a player’s draw: - If that player has at least one card in their hand, they discard a card and then draws a card. - If that player’s hand is empty, they put the top card of their library into their graveyard. The player doesn’t draw a card at all.
Decktips