Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Dit is mijn versie van Stasis. Het is een prison/control deck dat wint door early game controle te houden, om daarna een gamewinnende combo op te leggen. Restricties voor het deck zijn: budget, alleen kaarten met oude lay-out, ook legacy legal.
De verschillende combo's:
Stasis + Chain of Vapor: Soft lock. Speel stasis en betaal zo lang mogelijk zijn upkeep. Als je nog maar 1 ongetapte island overhebt speel je chain of vapor om Stasis terug naar je hand te halen. Vervolgens untap je en kan je Stasis opnieuw spelen.
Stasis + Root Maze + Forsaken City: Hard lock. Door Forsaken City elke beurt te ontappen kun je Stasis oneindig in het spel houden. Dit is alleen een win als je tegenstander minder kaarten in zijn library heeft dan jij (dus speel daar op in!)
Stasis + Root Maze + Chronatog: Hard lock. Met Chronatog geef je steeds je beurt weg, hierdoor hoef je nooit kaarten te pakken. Dit is een consistente win.
Het deck bevat verder Duress om disruption weg te halen voordat je je combo speelt. Verder veel counterspells, en wat cardfixing in de vorm van Impulse en Lim-Dul’s Vault.
Sleeper Agent zit in het sideboard voor het geval je tegenstander kaarten heeft die automatisch teruggeschud worden op het moment dat ze in de graveyard terecht komen. (Bijvoorbeeld Emrakul.) Deze kaarten voorkomen dat je tegenstander gedeckt kan worden, waardoor je in gelijkspel eindigt. Sleeper Agent doet in dit geval toch nog damage, waardoor je wint.
Commentaar en voorgestelde verbeteringen zijn welkom!
Main deck:
4x Chain of Vapor
4x Counterspell
4x Daze
4x Impulse
4x Mana Leak
4x Lim-Dul’s Vault
2x Chronatog
4x Root Maze
4x Stasis
4x Duress
4x Fabled Passage (ELDR)
4x Forsaken City
2x Gemstone Mine
1x Swamp
1x Forest
10x Island
Sideboard:
1x Null Rod
2x Tormod’s Crypt
3x Sleeper Agent
1x Energy Flux
1x Circle of Protection: Green
1x Circle of Protection: Red
1x Diabolic Edict
1x Red Elemental Blast
1x Ensnare
2x Teferi’s Response
1x Disenchant
Een klassieke Premodernversie van een Stasis deck inderdaad. Root Maze en Chronatog als win is één van de leukste varianten naar mijn mening, plus complimenten voor alleen oude layout kaarten.
Wat dat betreft: Fabled Passage? Die kan ik alleen als ''nieuwe'' kaart vinden.
Verder heb je denk ik tenminste 2 islands meer nodig, dus een totaal van 24 landjes. Verder zou ik kaarten als Thwart en Gush overwegen om te counteren en sneller door je deck heen te gaan. Maar Lim-Dul's Vault is ook een mooie optie.
Leuk deck dus, om mee te spelen dan, niet om tegen te spelen. Misschien alleen jammer dat je het Legacy legal wilt houden, anders had je nog je Mox Emerald erin kunnen doen.
Fabled Passage is sinds kort in old lay-out: hier Helaas wel alleen in foil, waar ik ook niet zo op ben. Maar ik ben al lang al blij dat ze weer old lay-out spul drukken.
Ik zag trouwens dat Black Vise overal unbanned is, dus die ga ik er in doen ipv Sleeper Agent.
Gush is banned en restricted. Thwart is wel een mooi optie. Die overweeg ik ook nog wel, al is het wel vooral een mid- tot lategame kaart. Misschien als 2-of . . .