De winkel is momenteel gesloten. Zie topic.

Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Fractal Harness

Scroll: [boven|reacties|beneden]
24-8-2021 17:25:00

Dag iedereen,

Ben nieuw hier en ik kom wellicht gelijk met een lastige vraag:
Ik zal proberen het kort houden.....

Kaart: Fractal Harness
Uitvoering: duidelijk
Combat phase: onduidelijke resolve

Nu de vraag:

Er zijn door ons meerdere interpretaties mbt wat er met de kaart gebeurt als wij de tekst aanhouden op de kaart zodra de getriggerde ability uitgevoerd wordt en in een combat phase waarbij de fractal creature verliest van een single target wipe de artifact en geplaatste +x/+x overblijft of niet.

Equip en de normale regels geven aan dat de kaart op de battlefield blijft, dus blijft het bruikbaar.
Lastige hiervan is de mana value of X die aan het begin is gedefinieerd, dus (zo lijkt het) komt te vervallen en zou de tweede alinea op de kaart de resterende bepaling worden voor de volgende creatures waar deze equipement aan wordt gehecht als er 2 blanco mama betaald wordt.

Waar komt bij hergebruik de +1/+1 counter modifier vandaan als deze gedubbeld moeten worden.

Ik kan deze kaart op meerdere manieren interpreteren uitgaande van de "Golden Rule"

1. De artifact kaart die gehecht is aan de +x/+x fractal creature raakt onbruikbaar en verdwijnt met een single target wipe
2. De kaart blijft in het spel maar is niet duidelijk waar de +1/+1 counters vandaan moeten komen om deze weer te hechten aan een nieuwe creature met de mechanic 'Equip'
3. Wordt de kaart gewoon opnieuw gebruik enkel aan gecaste creatures en krijgen deze de tweede alinea van de kaart als +1/+1 counter modifier erop.

Ik moest hem even kwijt want we kwamen er even niet uit.

De kaart liep heel hard uit de hand door een extra modifier erop waardoor mijn zoon binnen twee beurten een +20/+20 fractal creature kreeg...

Mvg

 Reactie plaatsen

Reacties (3)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
diony (4) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
24-8-2021 17:47:00

heel onduidelijk wat je vraag is maar misschien maakt dit het duidelijk,

Als je de equipment cast dan bepaal je de waarde van X, vervolgens maak je een fractal token, leg je er x counters op en attach je de equipment, hierna is de waarde van X niet meer van belang

mocht op een moment je fractal dood gaan dan zijn die token, en de er op liggende counters weg

het equipment blijft echter gewoon liggen, en kan later weer gequipt worden op een ander creature, dat dan als het aanvalt het aantal counter dat het heeft verdubbelt (ongeacht waar die vandaan komen)

24-8-2021 18:07:00

Hartelijk dank voor je uitleg!

Ik probeer het op mijn telefoon te typen echter verliest het de vraag inderdaad.

Wij hadden het even moeilijk met de resterende bruikbaarheid van deze kaart indien inderdaad de fractal creature komt te vervallen in combat.

Omdat er door twee van de drie werd gedacht dat door de "Whenever this card enteres the battlefield" aan het begin van de ability een waarde was die maar 1 keer uitgevoerd werd.

Soms kan het even lastig zijn 😂😉

Top!

2-9-2021 18:02:00

Goden, de vraag leest alsof het 5 keer door Google Translate is gehaald om vervolgens dan pas naar het Nederlands te vertalen.

Om een poging een antwoord te geven: triggered abilities staan los van "de kaart zelf". De kaart verwijderen doet niets af aan al hetgeen dat op de stack ligt en zal derhalve gewoon resolven. Dat is gewoon een kwestie van de zaak afwikkelen zoals het staat geschreven.

Scroll: [boven|reacties|beneden]