De winkel is momenteel gesloten. Zie topic.

Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Time Spiral Remastered (TSR)
Kaldheim (KHM)
Kaldheim Commander (KHC)
Commander Legends (CMR)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

2x dezelfde commander

Scroll: [boven|reacties|beneden]
17-5-2021 15:29:00

Beetje vreemde vraag maar zou je 2x dezelfde commander mogen hebben met partner of geld de singleton rule ook voor je commander,aangezien die niet echt in je deck zit.
Denk niet dat het de bedoeling is maar ken er geen officiële ruling over vinden.

 Reactie plaatsen

Reacties (2)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
17-5-2021 15:36:00

Nee, dat mag niet.

Je Commander zit wel degelijk in je deck. Hij zit tijdens het spelen alleen niet in je library (deck is niet helemaal hetzelfde als library).
Vlak voordat je begint, haal je je Commander uit je deck en stop je die in de command zone.

Vergelijkbaar mag je ook NIET twee dezelfde kaarten in je deck hebben zitten, waarbij 1 je Commander is en de andere niet.

Ook even de relevante regels:

CR 903.5. Each Commander deck is subject to the following deck construction rules.

903.5a Each deck must contain exactly 100 cards, including its commander. In other words, the minimum deck size and the maximum deck size are both 100.

903.5b Other than basic lands, each card in a Commander deck must have a different English name.

17-5-2021 15:50:00

Oke duidelijk dus hij zit wel in je deck.
Dank u

Scroll: [boven|reacties|beneden]