n00b vragen

Scroll: [boven|reacties|beneden]
11-12-2020 11:40:00

Ik heb wat vragen die voor jullie misschien gesneden koek zijn .....
Maar voor mij niet even makkelijk .

Caves of Koilos (C20R)
Deze snap ik bv niet.
Eerste tap. Add colorless
2e tap. krig je witte of zwarte mana maar kost het je een leven.
Waarom zou je die dan gebruiken?
Er zijn zoveel andere opties ....
Sandsteppe Citadel (C20U) bv kan alle 3 maken (van mijn commander).
En ik zag landjes die een mana maken van een kleur van je commander.



Bestaat er een kaart die je kaarten terug kan halen na "exile all cards from your graveyard".
Dus gewoon terug in je graveyard. Of is het dan afgelopen?
Of is er een andere manier om dit te stoppen?
Ik vraag hierom omdat ik bezig ben met een commander deck waarbij ik kaarten naar mijn graveyard stuur, en daarna alle abilities gebruik op mijn commander.
Maar als mijn graveyard leeg is schiet dat niet op


Enchantment
Deadbridge Chant
At the beginning of your upkeep ... is dit dan elke beurt?

 Reactie plaatsen

Reacties (10)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
11-12-2020 12:33:00

Hoi,

Over de vraag over caves of koilos. Er zijn meerdere redenen om dat landje te spelen, de voornaamste is dat hij untapped in het spel komt. Tempo is belangrijk en een landje dat in het spel getapped komt, kan een grotere drawback zijn dan een paar levens verliezen over de loop van het spelletje aan dit landje. Een andere reden kan zijn dat je jezelf juist schade wilt doen, bijvoorbeeld omdat je een Death’s Shadow hebt, of dat je kaarten speelt met kleurloze mana als verplichte castingcost, zoals Kozilek, the Great Distortion>. Als je die kaart wilt spelen in een drie kleuren deck, maakt dit landje effectief al je kleuren.

Dan over je andere vraag, het terughalen van geexilde kaarten: er is niet veel maar wel wat. Mirror of Fate bijvoorbeeld

11-12-2020 12:35:00

Oh en nog je vraag over die Enchantment: aan het begin van elk van jouw beurten ja (dus niet aan het begin van andere spelers hun beurt)

11-12-2020 12:50:00

euh ..... is gelijk aan ?
Of zit er verschil in Colorless mana en 2 naar keuze .....

Ok als je jezelf graag schade wilt doen ok . Al snap ik die Death's Shadow helemaal niet maar die hoef ik ook niet te begrijpen.
Dat het voordeel heeft dat hij untapped binnen komt snap ik. Maar er zijn zoveel landjes dat je vast wel een andere optie hebt (muv jezelf schade wilt toebrengen)

Mirror of Fate zou niet helemaal doen wat ik zou willen .
Het haalt er 7 uit je exile list maar gooit de rest van je libary in de exile stapel. Dat is nou ook weer niet de bedoeling . Ze moeten juist naar de graveyard.

Oh en nog je vraag over die Enchantment: aan het begin van elk van jouw beurten ja (dus niet aan het begin van andere spelers hun beurt)
Ik bedoel elke beurt, dus niet eenmalig. Er staat duidelijk At the beginning of your upkeep dus dat het niet bij andere upkeeps zijn begreep ik nog .... maar twijfelde tussen eenmalig of elke keer (mijn eigen upkeep).

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
11-12-2020 13:19:00

mag je alleen betalen met kleurloze mana.
mag je betalen met elke soort mana. Dat is inderdaad het verschil.

Als er op een kaart staat "at the beginning of your upkeep" dan is dat inderdaad niet eenmalig. Elke keer als bij jou de upkeep step begint, dan triggert hij. Anders zou er iets staan in de trant van "At the beginning of your NEXT upkeep".

11-12-2020 19:21:00

Permanents, dat zijn die dingen die op tafel blijven liggen, doen vaak iedere beurt hun ding of in ieder geval zo vaak als staat aangegeven.

Instants en Sorceries, die dingen die na gebruik de grafbak in gaan, zijn bijna altijd eenmalig.

Als je lang genoeg speelt dan zie je vanzelf het verschil.

12-12-2020 10:57:00

High Market

Er staan 2 dingen op. Is dit OF of is het EN.
Dus is het 1 vd 2 of beide?

12-12-2020 12:02:00

ik snap je vraag niet helemaal, maar dat landje heeft dus 2 tap abilities. je kunt dus als je hem activeert, kiezen wat je doet. een mana maken OF een mannetje saccen om 1 leven te krijgen.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
12-12-2020 17:13:00

Ja, wat Arjan zegt. Je kiest eerst welke ability je wilt activeren. Daar betaal je vervolgens de cost voor en dan gaat die ene specifieke ability de stack op (als het geen mana ability is) of resolvet meteen (als het wel een mana ability is). Niet andersom (NIET dat je eerst de cost betaalt en dan eens gaat kijken welke ability daarbij hoort). Ze hadden net zo goed een verschillende cost kunnen hebben.

13-12-2020 0:25:00

Thx. Het is dus Kiezen.....
OF het een, OF het ander.
Thx

Ik dacht dan kun je hem maar 1 x gebruiken ..

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
13-12-2020 10:01:00

Wat bedoel je precies met die laatste zin?

Bedoel je per beurt? Want een getapte permanent kun je niet nog een keer tappen. Dus je kunt inderdaad maar 1 van de twee abilities in een beurt gebruiken.

Scroll: [boven|reacties|beneden]