[DECK] Windgrace, Lord of Lands

Scroll: [boven|reacties|beneden]
23-10-2020 11:43:00

[edit het topic om de tekst onder het deck te wijzigen (bijvoorbeeld met je vraag over het deck)]

 Reactie plaatsen

Reacties (16)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
23-10-2020 11:44:00

Kaarten die op de shortlist staan

Crucible of Worlds
Titania, Protector of Argoth
Scapeshift
Nahiri’s Lithoforming
Sylvan Library*
Worldly Tutor*
Liege of the Tangle
Vorinclex, Voice of Hunger
Finale of Devastation
Realms Uncharted
Charnelhoard Wurm (wat meer recursion lijkt me handig)
Ulvenwald Hydra
Underrealm Lich
Xenagos, God of Revels
Journey to Eternity

Helaas zijn de meesten hiervan buiten mijn budget

* Incoming met Commander Collection Green


Dingen waar ik niet zeker over ben:
- removal package: Speel ik er genoeg, speel ik de juiste
- creatures: Ik heb het idee dat al mijn creatures leuke dingen doen met landfall, maar er zit er niet echt eentje tussen die je de game wint. Een echte afmaker a la Craterhoof Behemoth zoek ik eigenlijk.
- manabase: ik heb geen geld voor echte duals, shocks en fetch zijn eigenlijk ook net te duur, ben eigenlijk op zoek naar meer budget opties voor landjes!

Tips worden zeer op prijs gesteld!

23-10-2020 15:05:00

Leuk dat je jouw deck ook online hebt gezet. Ik zag dat World Shaper er twee keer in staat nu, maar dat terzijde.

Ik zou Horn of Greed denk ik toevoegen, je tegenstander profiteert daar natuurlijk ook van, maar jij als het goed is veel meer.

23-10-2020 15:26:00

Damn. Horn of Greed is best nice! Zuran Orb zat ik ook nog over te twijfelen, maar weet niet hoe nuttig die 2 leven per keer is

23-10-2020 16:26:00

Ik weet dat mijn broer hem wel in The Gitrog Monster speelt (zie hier ), maar die doet natuurlijk veel met landjes die naar de graveyard gaan. Dus daar is hij heel goed.

Ik speel hem zelf nog niet, ik twijfel nog. Als ik hem zou spelen dan eerder als sac outlet voor mijn landjes dan voor de levens (die zijn natuurlijk wel mooi meegenomen). Doordat Zuran Orb je landjes laat saccen als je bijvoorbeeld Ramunap Excavator of Crucible of Worlds in het spel hebt, mis je nooit een landdrop en dus een landfall trigger.

Op dit moment kies ik als sac outlets echter voor Sylvan Safekeeper, Elvish Reclaimer en de voor jou minder interessante Knight of the Reliquary. Ik denk dat dat er voorlopige genoeg zijn in mijn geval. Ik vind die stuk voor stuk beter dan Zuran Orb.

23-10-2020 16:36:00

Denk dat ik te weinig graveyard recursion speel voor de Orb. Wat vind je van Tooth and Nail ? Ashaya, Soul of the Wild en Ancient Greenwarden opzoeken is echt waanzinnig goed volgens mij

23-10-2020 16:53:00

Qua goedkopere landjes zou je bijvoorbeeld Cinder Glade en Smoldering Marsh kunnen overwegen. Ze zijn fetchbaar door bv Mountain Valley en onder bepaalde omstandigheden komen ze untapt in het spel.

Daarnaast is wellicht painland een optie met Sulfurous Springs, Karplusan Forest en Llanowar Wastes (Edit: sorry zie dat je Llanowar Wastes al speelt).

Het lair landje Darigaaz’s Caldera kan leuk zijn, het terughalen van een landje kan een extra landfall trigger betekenen.

Ik vind Tooth and Nail best duur voor het spelen van de eerste optie, dus hij zit vermoedelijk relatief lang in je hand als dode kaart, maar als je die dan speelt voor negen wil je eigenlijk wel meteen een behoorlijke klap uit kunnen delen. De twee creatures die je nu noemt zijn uiteraard goed, maar het duurt nog een beurt (dan mag je pas aanvallen) voordat het spelen van Tooth and Nail dan effect heeft. Dan zou ik liever 9 investeren in iets als Genesis Wave en met een beetje mazzel nog wat landfall triggers raken denk ik.

23-10-2020 17:10:00

Thanks voor de tips en de snelle reacties! Dat Lairlandje kende ik helemaal niet, toffe kaart! Die ga ik zeker aan mijn want lijstje toevoegen. Painland staan ook nog in de planning, en de Dragonskull Summit cycle wil ik eigenlijk ook spelen.

wat betreft Tooth and Nail. Ik zou hem eigenlijk alleen maar entwined spelen, die twee kaarten die ik opnoemde was puur omdat die 2 zo goed samen werken ^^. Ik wil eigenlijk zo snel mogelijk creatures in het spel cheaten. Ik denk dat Defense of the Heart, en Oath of Druids ook wel goeie kaarten zijn, bijvoorbeeld.

23-10-2020 17:26:00

Bedoel je dan niet Ashaya, Soul of the Wild en Crash of Rhino Beetles? Ik kan me voorstellen dat door Ashaya, Soul of the Wild ten tijde dat je Tooth and Nail voor 9 kan spelen Crash of Rhino Beetles vrijwel zeker een 15/15 trample is. Hoe Ashaya, Soul of the Wild en Ancient Greenwarden samenwerken zie ik nog niet helemaal?

Oath of Druids lijkt me gevaarlijk, want als jij opeens meer beesten hebt kan je tegenstander een bom zoeken. Ik heb nog nooit met een landfall deck gespeeld, dus ik ben zeker geen expert, maar kom je niet al snel op het punt dat je de grote beesten kunt hardcasten door alle ramp?

Defense of the Heart blijft een leuke kaart en die geeft in ieder geval je tegenstander geen beesten.

Voor wat betreft recursion waar we het eerder over hadden. Je commander heeft met zijn tweede ability ook recursion, met Ancient Greenwarden en Ramunap Excavator zijn dat er al 3, waarvan 1 eigenlijk altijd beschikbaar is, mits genoeg mana.

23-10-2020 18:35:00

Nou, ancient geeft toch dubbele triggers voor landen? Als elke creature dan ook nog een forest is geeft elke creature 2 landfall triggers.. of mis ik iets?

23-10-2020 18:44:00

Nee daar heb je wel gelijk in, maar dat geldtvoor nieuwe creatures die in het spel komen (wellicht dat ze nog wel op elkaar etb triggeren, dat zou je het beste even na kunnen vragen) en niet voor creatures die al in het spel liggen en opeens een forest worden. Dus dat is op de korte termijn een beperkt effect voor mijn gevoel. Maar in de beurten erna heeft dat zeker effect als je creatures speelt.

27-10-2020 13:12:00

Naar aanleiding van je voorbeeld heb ik er nog even over nagedacht, maar creatures die ook landfall triggers geven spreekt me wel aan. Ik ga daarom Ashaya, Soul of the Wild toevoegen aan mijn eigen deck.

27-10-2020 13:31:00

Je bent toch om? Het werkt gewoon te goed met Ancient Greenwarden

27-10-2020 15:27:00

In ieder geval als losse kaart, ik had hem eerder geschrapt omdat Ashaya, Soul of the Wild geen trample had en dus tegengehouden kon worden door een 1/1, maar ik ga hem nu toch toevoegen vanwege zijn ability. Die synergie dat creatures ook landfall triggers krijgen wil ik wel gaan testen. Dat lijkt me veelbelovend.

3-11-2020 16:48:00

Hoi allen,

na een paar potten gespeeld te hebben afgelopen weekend merk ik dat dit deck erg uit de hand kan lopen, dat is erg leuk. Het punt is echter dat ik in het begin van de game weinig tot niets doe behalve rampen en proberen kaartjes te rapen via m'n commander. In andere woorden, dit deck is zeer explosief maar niet consistent. Het enige wat ik vaak bereik is dat ik een gigantisch doelwit op mezelf richt en dat ik de beurt erna dood ben

Wie heeft er tips om het deck iets consistenter te maken, zodat ik niet meteen de ultieme threat aan de tafel ben?

4-11-2020 19:05:00

Zit gewoon in de aard van dit soort decks. Je kunt meer mass removal spelen om vroegtijdig overlijden te voorkomen.

EDIT: Nu ik je lijst zo bekijk vind ik dat je wel bizar weinig removal speelt. Rood heeft zo'n beetje patent op goede en goedkope mass removal: Blasphemous Act, Chain Reaction, Hour of Devastation. Wil je nasty zijn: Jokulhaups. Zwart kan er trouwens ook wel wat van maar zwarte mass removal is vaak wat duurder qua prijs.

4-11-2020 20:11:00

Ik zou denk ik Elvish Reclaimer toevoegen, dat is een mooie 1 drop in thema die gedurende het spel waarschijnlijk 3/4 wordt. Hij wordt natuurlijk nog beter als je Valakut, the Molten Pinnacle of Dark Depths met Thespian’s Stage erbij speelt. Maar ik denk dat het nu ook al wel een aardig kaart kan zijn, je kan er mee zoeken naar fetch en zo meerdere landdrops creëren.

Scroll: [boven|reacties|beneden]