sphere of safety vs ghired, concalve exile

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Premium lid Frque (64) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
21-9-2019 0:47:00

hi!

Ik heb dus een Sphere of Safety liggen. Mijn tegenstander heeft een Ghired, Conclave Exile liggen. Hij betaald X zodat hij kan aanvallen ermee, maar hoe zit het met die extra "tapped and attacking populated creature token?? Moet hij daar ook voor betalen?

thnks!

Reacties (1)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Premium lid Casper (2) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
21-9-2019 1:18:00

Nee, dat hoeft niet. De token komt pas na de declare attackers step op tafel, waardoor hier geen extra mana voor betaald hoeft te worden.

8/23/2019
Any effects that say that the token can't attack (such as that of Doomed Artisan, or if you copy a token with defender) affect only the declaration of attackers. They won't stop the token you populate from entering the battlefield attacking.

Scroll: [boven|reacties|beneden]