Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Core Set 2021 (C21)
Jumpstart (JMP)
Commander 2020 (C20)
Ikoria: Lair of Behemoths (IKO)
Theros Beyond Death (THB)
Throne of Eldraine (ELD)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Draftbattle Core Set 2021.

[DECK] Beast Hunters

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Official Rules Advisor Roy (178) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
1-3-2019 12:35:00

Hey allemaal, hier is mijn nieuwste brouwsel, bedoeld voor casual multiplayer met de vintage cardpool.
De Hydroid Krasis lijkt mij echt een enorm sterke kaart, maar dat is algemeen bekend, geloof ik. Alle tips, ideeën, vragen, etc. zijn van harte welkom. Wat vinden jullie ervan?

 Reactie plaatsen

Reacties (4)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
1-3-2019 23:47:00

Wellicht een paar Ravenous Baloth, Wirewood Savage en Krosan Warchief? Deze kunnen wellicht een setje Garruk’s Packleader en een enkele Ezuri’s Predation vervangen.

Beast Within is ook een sterke all-round oplossing.

Het land-enchantment plan is wel erg sterk met Garruk Wildspeaker. Misschien is het ook leuk om een enkele Spawning Grounds te spelen?

Overgrowth is in dit deck misschien wat minder handig dan Dawn’s Reflection of Utopia Sprawl. Gezien je splash in twee andere kleuren.

Sowieso een tof plan.

Official Rules Advisor Roy (178) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
2-3-2019 10:43:00

Hi Gerben, bedankt voor je reactie!
Ik zal proberen mijn redenatie uit te leggen qua kaartkeuzes, want bijna alle kaarten die je noemt heb ik overwogen.

De Garruk’s Packleader is juist een cornerstone v/h deck; het is m'n voornaamste vorm van card draw (de Hydroid Krasis is te incidenteel). Als ik de Wirewood Savage vergelijk met de Garruk’s Packleader dan vindt ik de Garruk’s Packleader veel beter doordat ze elkaar ook triggeren. De 2 extra mana vertaalt zich ook weer in betere stats en zou in dit deck geen probleem moeten zijn. De Wirewood Savage is minder een target voor removal, maar de synergie is een stuk lager en het dwingt je zowat om alle andere creatures beasts te laten zijn.
De enige kaart die nu iets met beasts doet is de Contested Cliffs en alhoewel er een extra kleur voor nodig is die ik in de mana base niet heb is de aanname dat de card draw zorgt dat ik wel een Fertile Ground heb liggen wanneer ik Contested Cliffs echt wil gaan gebruiken. En ook al is dit niet het geval, dan moeten mijn tegenstanders er toch rekening mee blijven houden (it's only a matter of time)
Nu ik dit zo opschrijf moet ik er misschien toch maar een paar rode mana sources in stoppen.. wellicht -2 Forest, +2 Rootbound Crag ofzo.

De Krosan Warchief is in mijn ervaring het makkelijkst te vergelijken met mana enchantments (de regenerate is zelden tot nooit relevant geweest bij mij) en is imo minder goed dan de Overgrowth, zeker omdat het de Garruk’s Packleader niet triggert.

De Ravenous Baloth is een sterke kaart die prima past in het deck. Qua lifegain vergelijkbaar met de Thragtusk, qua mana cost en stats vergelijkbaar met de Roaring Primadox. Ik heb juist geen recursion in het deck zitten en wil dus minder graag creatures sacrificen. Bij removal is en blijft het een top kaart, want je kunt hetgeen dat removed wordt saccen.
De Thragtusk geeft leven, heeft power > 3 en laat een creature van power > 3 achter.
De Roaring Primadox is een enabler voor alle andere creatures in het deck en het idee om zo vroeg mogelijk voordeel te pakken met bv. een kleine Hydroid Krasis die je later terughaalt en opnieuw cast (maar dan veel groter) is de overweging geweest om er 2 te proberen.

Beast Within is inderdaad fantastisch all-round, kan met alle permanents overweg en laat een creature achter die bij een Ezuri’s Predation mij een extra beast geeft, dus ook nog eens synergetisch. Ik vindt alleen spot removal in multiplayer meestal niet goed genoeg en heb tegen bijna alle permanent types wel iets van removal met de Indrik Stomphowler, Ezuri’s Predation en Contested Cliffs. Bovendien werkt destroy niet tegen indestructible. Het ligt er maar aan wat voor decks je tegenover je hebt.

De Spawning Grounds had ik niet overwogen en vindt ik een erg leuk idee! Het geeft een minder grote boost dan een Ezuri’s Predation en is ook geen verkapte vorm van removal, maar het geeft wel max. 2 beasts per beurt (met Garruk). Ik denk dat ik er 1 ga proberen i.p.v. 1 Ezuri’s Predation.

De Overgrowth vs. een mana enchantment die andere kleuren geeft is een goede overweging, maar voor Utopia Sprawl speel ik net te weinig forests, vindt ik en de Dawn’s Reflection is weer een mana duurder. Dus ik ga proberen het in de mana base op te lossen.

Zo, dat is een heel verhaal geworden. Hoop dat mensen het interessant vinden om m'n gedachtegang te lezen. Ik vindt het erg leuk om het zo over decks en kaartkeuzes te hebben!

2-3-2019 21:32:00

Tja, het is ook maar net in welke richting je het deck wil bouwen.

Zelf ben ik meestal geneigd om mijn multiplayer casual decks minder rechtlijnig te maken. Dus minder playsetjes en meer eenlingen. Dat heeft natuurlijk het nadeel dat je deck minder stabiel is, het voordeel is dat er vaak meer interessante momenten ontstaan.

Zo zit er in mijn ideale beast deck een enkele Fresh Meat die zo nu en dan combineert met Ravenous Baloth of Greater Gargadon. Die op hun beurt incidenteel een Protean Hulk om zeep helpen. De Krosan Warchief regenereert sporadisch een Tephraderm in een gevecht op de Contested Cliffs. Stampeding Wildebeests zal naast Thragtusk zo af en toe ook eens een Manglehorn terug halen. Woodland Bellower kan naast de eerder genoemde beestjes ook een Wirewood Savage, Trygon Predator en Renegade Krasis opvissen. Deze laatste zit natuurlijk alleen in het deck omdat er ook Hydroid Krasis, Fangren Firstborn Domri, Chaos Bringer en Ridgescale Tusker in gaan. En uiteraard een Feral Throwback voor de nostalgische waarde.

Naast dit alles zal een Grave Sifter bij tijd en wijle Crater Hellion, Ghor-Clan Rampager en Krosan Tusker terug halen. Garruk Wildspeaker levert zelf Garruk’s Packleader en Garruk’s Horde omwille van de flavor.

De ene keer zal het de Siege Behemoth zijn die het eindspel in luid, de andere keer een Ezuri’s Predation of Craterhoof Behemoth. Het ideale deck speelt natuurlijk fetches voor Rampaging Baloths en Primeval Bounty. De overige eigenaardigheden, zoals Plaxmanta, Phyrexian Ingester, Beast Within, Hunting Pack en Spinal Villain zitten er enkel in voor de nodige of onnodige interactie.

Tot slot is Zhur-Taa Ancient natuurlijk een slecht idee in multiplayer, maar daar zal ik mij niet door laten tegenhouden.

In het kort: ik zou zelf een ander soort deck bouwen. Al het andere daargelaten is het wel handig om je Roaring Primadox te vervangen voor een Stampeding Serow.

Official Rules Advisor Roy (178) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
3-3-2019 11:15:00

Gerben, wat een fantastische reactie, dankjewel! Ik heb inderdaad de neiging om (on)behoorlijk rechtlijnige decks te bouwen en heb gelachen om je leuke verhaal. En Spinal Villain, wie verzint dat nou? Heerlijk!
Ik ga nog eens goed naar het deck kijken of ik er niet iets minder rechtlijnigs van kan maken om m'n playgroup te verbazen. Nobody experts the Spanish Inquisition
En v.w.b. de Stampeding Serow / Stampeding Wildebeests heb je natuurlijk volledig gelijk! Gaan we doen!

Scroll: [boven|reacties|beneden]