Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Mini-prijsvraag 183.5: Toby

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2
4-1-2015 14:52:00

Hier komt de inzending van Toby te staan, en dit is het forum waar iedereen zijn design kan bespreken! Lees alsjeblieft wel eerst even de algemene regels voor mini-prijsvraag 183 door

 Reactie plaatsen

Reacties 26-36 (36)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2
10-1-2015 12:28:00

Eerst weer ff reacties op feedback:

@Danny: Een interessante richting, maar het probleem met multiple untaps is dat het heel snel te breken is als fast mana voor combo decks.
Het is goed mogelijk dat mijn huidige executie van Cog counters niet de beste is en er iets leukers is te vinden in een andere richting, maar ik vind het huidige 'goed genoeg' om door te gaan naar een boosterschets.

@R de Haan: Ik begon inderdaad met gewoon +1/+1 voor creatures en 'charge' counters voor noncreatures, maar toen ik daar meer over ging nadenken kwam ik op 2 problemen:

1. Deze rules text maakt het veredelde +1/+1 counters (die nog een ander effect hebben op de kaart zelf mogelijk) en dat is redelijk vergelijkbaar met wat mechanics als Outlast en Graft doen. Op zich niks mis mee want het werkt en er is van alles mee te doen, maar puur op inschatting denk ik dat Dustin dit niet echt zou kunnen waarderen.
2. Als het alleen iets doet op creatures en ik maak een Tumble Magnet. Moet ik er dan reminder text bij doen? Calciform Pools? Het is de hele bedoeling van de sets dat je Cog counters relevant krijgt maar vaak gebeurt dat dan niet op de kaart zelf, dus dan krijg je heel out-of-place reminder text...

Wat betreft lands in de faction identities, das een feature geen bug. =D Als een green-based ramp deck het beste gebruik kan maken van de Fortifications is dat alleen maar beter voor het limited formaat. Je wilt dat de factions qua flavor tegenover elkaar staan maar qua functie ook lekker samen kunnen werken in een deck.
En qua flavor wilde ik niet teveel Zendikar worden dus ik had het idee om Nature een focus op lands te geven al een beetje laten varen.
Neemt niet weg dat het iets is om bewust mee om te gaan. Ik moet goed oppassen met wat voor 'lands-matter' kaarten ik verder zou maken dat non-groen opeens heel groen aanvoelt. Het ideaal zou dus zijn groen doet X met landen, Tech doet Y, en XY is een leuk deckje samen.

10-1-2015 13:10:00

15 kaarten (14 + een token)

1. Cog counters - op minimaal 2 kaarten en de token
2.
3.
4. Deploy Worker - 1 dure Jungle Weaver-achtige kaart is genoeg
5. Fortify - 1 is waarschijnlijk genoeg, kan colorless of colored zijn.
6. Equipment - ook 1, als de fortification colorless is moet deze colored zijn, en vice versa. Waarschijnlijk power-pumping om met Feral te werken.
7. Landje - iets dat je graag zou untappen elke beurt
8. Mana sink - iets waar je extra mana in kan stoppen van cog counters
9. Populate - 1 a 2. Mogelijk eentje die zelf tokens maakt en eentje zoals Rootborn Defenses.
10.
11. Feral - 1 is genoeg
12. Pack Hunt - deze heeft er wel 2 nodig om te laten zien dat er verschillende effecten voor zijn.
13.
14. Vanilla matters - Moet samenwerken met de tokens die in dit pakje gemaakt worden.
15. ???

Nog 1 slot die vrij is momenteel, misschien als ik wat meer ga uitdiepen welke mechanics in welke kleuren zitten en wat de kleurencombinaties doen dat hier nog wat uit komt. Bijv groene kaart die goed met lands/fortify werkt. Of een anti-kaart? Een anti-artifacts of anti-counters kaart voor Nature. Of een flavor/story kaart die nog mist. of gewoon een awesome rare/mythic met een eerdere mechanic.


Flavor die ik iig wil overbrengen:
- Black heroes
- White bloodthirsty Rhox (Nature)
- White contemplative Loxodon (Tech, sommige races zijn sapient, anderen niet)
- 7 tech, 7 nature, precies even split in het pakje
- Tech in 4 kleuren, Nature in 5? Dit hoeft niet perse als het niet uitkomt.
- Groene vleesetende planten
- steam flavor! Nu de mechanics van Tech allemaal over mechanische dingen gaan en geen ervan expliciet over stoom moet er daar iig een kaart van zijn.


Wat ik tot nu toe heb qua rarities:

2 (mythic) rares
1. Pack Hunt - 1 van die 2 kan hier wel
2.

3 Uncommons
3. Cog counters - build-around
4. Vanilla matters - build-around
5.

9 Commons
6. Cog counters - op common
7. Deploy worker
8. Fortify - wat doet dit op common?
9. Mana sink - hoe werkt dat op common met NWO?
10. Populate (iig 1 hier)
11.
12.
13.
14.

Token
15. Cog counter

Voor de laatste rare slot: Kan #15 worden, of whatever

Voor de laatste uncommon slot: hangt af van of ik het landje als uncommon of als common wil.


En de eerste kaart die ik bedacht:

Act of Infidelity

Sorcery
Uncommon
Gain control of target creature until end of turn, then untap that creature. Populate. Creatures you control gain haste until end of turn.

Als je zelf geen token hebt kan je die van je opponent mogelijk populaten =D
(Als dit een common moet worden dan gewoon Act of Treason met populate, zonder dat de token haste krijgt).

10-1-2015 13:37:00

Nog wat meer over Color Weight:

Tech:


Nature:


Ik heb elke kleur (+ colorless) 5 symbolen gegeven en op deze manier hebben ze er allebei 15.
Tech is primair in en (alle artifacts zijn Tech) en secundair in . Ook en komen in Tech voor.
Nature is primair en secundair in en . Maar ook een paar , en (groene versies in land cycles) komen voor.

10-1-2015 14:01:00

Ik weet niet in hoeverre dit nog samengaat met mijn eerdere verdeling (Boros Nature, Orzhov Tech) dat zou andersom moeten volgens deze verdeling.
Of volgens die eerdere zou zwart secundair moeten zijn voor Tech ipv rood maar bij het hele idee van Industrial/Steampunk past rood gewoon beter...
Dus ik hou nu de verdeling zo en laat de uiteindelijke verdeling van de color pairs nog even in het midden.

10-1-2015 23:36:00

Hoe meer ik erover nadenk, hoe beter de nieuwere verdeling is. Blauw en rood zijn de 'spell colors' (en ook wel de 'artifact colors'), Groen, wit en zwart zijn het meest de creature colors. En aangezien Nature creature-based is past het dat het die 3 kleuren primair heeft. Rood heeft zeker ook een wilde kant en daarom zitten er, net als in blauw, wat nature kaarten in rood, maar in dit block ligt de focus van rood op het industrial gedeelte.
Dus waarschijnlijk wordt dan Nature-aligned en Tech-aligned (kan het Worker-populate ramp deck worden bijvoorbeeld).

Bijkomend voordeel is dat Nature ook echt anders wordt neergezet dan Naya/Jund dat de -component van ferocious nature al naar voren liet komen. Ook is dit geen Izzet vs Gruul meer hierdoor.

Verder had ik nog wat nagedacht over hoe ik de kleurenverdeling in de booster terug wil laten komen. Ik kwam op het volgende uit:

Nature
: 2
: 2
: 2
: 1

Tech
: 1
: 1
: 1 (multicolor)
: 1
: 2

Dit geeft een totaal van:
: 1
: 2
: 3
: 3
: 2
: 2
multicolor: 1

Wat me een goede weerspiegeling lijkt. Het colorless landje is dan blue-aligned om dat wat meer te boosten.


Feral heeft een nieuwe naam: Imposing. Op deze manier past het beter in zwart en straks ook in andere blocks (en hoeft het niet alleen op animals maar kan het ook op humanoids etc)

En hier is de 2de uncommon waar ik aan zit te denken:

Simplesaur

Creature - Lizard
2/3
Other creatures you control with no activated abilities get +1/+0
Creatures you control with no abilities get +1/+0

10-1-2015 23:53:00

Tech:






Nature:




11-1-2015 02:56:00

Kleine en grote update:

Kleine: Deploy Worker is gerenamed naar Deploy Stoker. Stoker is ongeveer het Engelse woord voor kolenschepper. Op die manier is de steam engine flavor net wat explicieter. Waarschijnlijk worden het 1/2 tokens zonder de sorcery-restrictie.

Grote: Ik was niet zo heel enthousiast over Pack Hunt; Het zat te dicht bij Imposing (allebei tijdens aanvallen relevant), te dicht bij het equipment subtheme (allebei 1 creature boosten), en het was geen mana sink (in een set die dankzij Deploy Stoker + Populate + Cog counters goed mana sinks kan gebruiken.

Dus vandaar dat ik deze mechanic vervang voor:

Anima - COST, : BLAH until end of turn. You can't activate this ability during combat.

Je betaald een mana cost en tapt het creature, en dan gebeurt er iets tijdelijk deze beurt. Dat kan alsnog een boost zijn voor een single creature, maar ook iets voor alle creatures of iets voor spelers. Heel veel meer spell effects kunnen gesimuleerd worden.
De cost kan hoog gemaakt worden op early drops voor situationele late game value.
De overkoepelenende limitaties zijn "until end of turn/this turn" en "can't activate during combat", wording van Djinn of Infinite Deceits. Dit is om de commons NWO-friendly te houden, er mogen niet teveel ingewikkelde abilities na het aanvallen of blocken geactiveerd worden. Als je de power van je beest wilt vergroten of schade naar een beest wilt preventen, moet je dat voor de combat activeren zodat de opponent weet waar ie aan toe is.

Werkt alsnog met Imposing, de power-pumping versies (die wil je juist voor blockers activeren dus maakt niet uit)
Werkt nog beter dan eerst met Cog counters, sommige van deze effecten zijn erg goed om in beide beurten te activeren.
Werkt lekker met Deploy Stoker want het is een mana sink.

Qua flavor geeft het meer diepgang aan de Nature faction. Ik kwam er een beetje achter dat ik Nature te eenzijdig, niet diepgaand genoeg had gemaakt qua flavor. Anima stelt de soul/spirit voor van een creature dat het lichaam verlaat en een effect heeft op iets/iemand/de wereld tot het einde van de beurt (wanneer de soul terugkeert naar het lichaam).

En wat heeft er nu geen soul? Ja precies artifacts! Kogattle wordt dus ook "A war between the machines and the soul". Een beetje zoals Princess Mononoke. Ik stap iets meer af van "human = good, nature = bad". Beide kanten hebben nu een beetje goede en slechte kanten.
Het maakt de Nature faction het iig waardig om een halve set te vullen!

Anima kan in ieder geval op Creatures en... mogelijk ook op Lands! Want die hebben ook een soul. En dat maakt Fortify weer een interessante combo daarmee!

Heb nog steeds 2 slots voor deze ability in m'n booster, waarvan 1 op rare/mythic. Mogelijk dat dat een landje wordt? Kan een rare cycle van landjes maken net als de Worldwake landen.

Dus, hopelijk nu de laatste lijst:

Tech
1. Cog counter
2. Deploy Stoker
3. Fortify

Nature
1. Imposing
2. Anima
3. Populate

11-1-2015 14:04:00

Oke de batch van kaarten zoals ik ze nu heb (alleen de mythic nog niet gedesigned):
En namen en flavor text mist nog bij (bijna) allemaal.

Mythic:


Rare:


Uncommons:




Commons:










Token:


Redelijke verdeling over de kleuren en card types. Zowat elke kaart in deze booster heeft synergy met andere kaarten in de booster.

Ben niet zo tevreden over de uncommon Goblin. De common Rhox is meh maar vind ik belangrijk om te laten zien naast de Loxodon.
Vind de Bear echt super cute. Wordt een casual favorite voor 'bear tribal' om van Runeclaw Bear een Alpine Grizzly te maken, en van Alpine Grizzly een etc.

12-1-2015 03:08:00

Is het jouw bedoeling dat de Deploy Stoker ability nu een 1/1 token maakt, in plaats van een 1/2?

En uit de booster meen ik te begrijpen dat Deploy Stoker nu een cost heeft, op common kennelijk , om altijd hetzelfde effect te geven. Een beetje zoals cycling begon met cycling , maar later ook andere cycling costs kreeg.

12-1-2015 12:18:00

Ja ik ga een beetje back-and-forth. Op instant-speed is 1/2 waarschijnlijk net te sterk, dan kan je nooit aanvallen met je 1/1 tokens into 3 open mana. En als het deployen te sterk is moeten de kaarten zelf er te zwak uit zien. Maar misschien kan het wel, ik noem het sowieso in mijn beschrijving erbij.

Iets anders, ik wil een Nature kaart cutten omdat ik de fatties niet laat zien van nature. Wordt waarschijnlijk een populate kaart aangezien ze allebei niet veel toevoegen dat de ander niet doet. Maar ik vind ze allebei leuk. De rode act of de de zwarte zombies:




Welke populate kaart vinden jullie het leukst?

12-1-2015 21:38:00











--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kogattle
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
A Never-ending struggle between nature and technology. Brawn and brain. Ferocity and humanity. The soul and the machine.

Kogattle heeft 2 factions, The Steam League & The Wilds. Watermarks 50/50 split. Wilds creatures zijn non-sapient, hebben dus nooit een class. Sommige anthropomorphics evolueerden brainy (loxodon), anderen brawny (leonin).

Mechanical focus is activated abilities (ondergeschoven kindje sinds Alara's NWO, hier NWO-friendly!) met als subthemes:
- counters
- (attachable) artifacts
- lands
- tokens
- power-matters.
Limited formaat is aan de tragere kant, wat mogelijkheden geeft te rampen in enorme fatties of te grinden met abilities beurt na beurt.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
The Steam League
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Advanced steampunk cities. Primair , secundair (equipment subtheme vooral hier). Meer voor Johhny's & min-max Spikes. Lekker grindy, combo's en synergy. Speelt als een machine met allemaal kleine radartjes en onderdelen.

Mechanics:
----------------------------
1. Gear counters

"As long as the permanent this counter is on is an artifact or has an artifact attached to it, it untaps during each other player's untap step."

A Magic first: counters with rules text!
Geeft visueel goed weer waar Steampunk bekend om staat: overal radertjes opgooien!
Steampunk is niet Mirrodin of Esper waar alles samensmelt met artifacts. Creatures hier zijn gewoon non-artifacts gebruikmakend van artifacts. Past perfect bij "equipment/fortifications matters" van gear counters.
De centrale mechanic van het block. Geeft o.a. creatures 'vigilance' en extra mana in opponent's beurt. (Wall of Roots speelt leuk!} Vandaar focus op activated abilities.

----------------------------
2. Deploy Stoker

Deploy Stoker COST (COST, discard this card: Put a 1/2 colorless Construct artifact creature token onto the battlefield with "T: Add 1 to your mana pool.")

Kolenscheppers. Cycling/Morph curve-smoothing variant. Mogelijkheid voor bijvoorbeeld "Deploy Defender" en deploy-matters in latere sets.
Activeerbaar met 'gear-mana', lekker met gear counters.

----------------------------
3. Fortify ('returning')

Fortify COST (COST: Attach to target land you control. Fortify only as a sorcery. This card enters the battlefield unattached and stays on the battlefield if the land leaves.)

Land gear-enabler.

----------------------------
PS: inspired returning in vervolgset! Scientist-inventors flavor.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
The Wilds
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Buiten de steden heerst de natuur, woester/bloeddorstiger dan gemiddelde planes. Kolossale beesten, zwermen/plagen, planten, zelfs de ziel van alles dat leeft zijn een constant gevaar voor de beschaving.
Primair , secundair , tertair . Meer voor Timmies & power Spikes. Beatdown met fatties of token armies (of fattie tokens!). Simpel doch doeltreffend.

Mechanics:
----------------------------
1. Imposing

"Creatures with power less than this creature's power can't block it."

Evasion tegen 'gear-vigilance'. Kan evergreen worden. Lekker met equipment.

----------------------------
2. Anima

Anima — COST, T: BLAH until end of turn. You can't activate this ability during combat.

Op creatures & lands (living things). De geest verlaat het lichaam om iets/iemand anders te helpen/dwarsbomen (nooit zichzelf) en altijd tijdenlijk (ueot). Door combat restrictie NWO friendly! Lekker met gear-vigilance.

----------------------------
3. Populate (returning)

"Put a token onto the battlefield that's a copy of a creature token you control."

Tokens zijn vaak (french) vanilla, geeft een primal gevoel. Klein vanilla-matters subtheme.
Maar kan ook met Stokers een rampdeck vormen.

----------------------------
PS: Rumbling Colossus grootste groene common ooit!

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2