Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Mini-prijsvraag 174.0

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2 3
30-10-2014 11:09:00

Veel Magic kaarten hebben variaties in andere kleuren (en dan denk ik even niet aan Planar Chaos, waarin bewust effecten in andere kleuren werden geplaatst). Dit hebben we al sinds Alpha, met Black Knight en White Knight als tegenhangers.




Waar Incremental Growth en Blight echte tegenhangers zijn, is Cone of Flame vertaald naar groen als Cone of Beasts, oftewel Bestial Menace; hoewel dat door R&D al veel eerder was gesuggereerd, werd Bestial Menace pas jaren na het origineel Cone of Flames geprint.

Deze week hoeft je kaart niet per se in een bepaalde recente set te passen, maar de kaart moet wel printbaar zijn of zijn geweest. Neem een bestaande kaart en vertaal die kaart naar een andere kleur! Rarity moet daarbij behouden worden, flavor moet helder zijn, en het moet duidelijk zijn dat je kaart een verwijzing is naar een bestaande kaart. Mijn voorkeur gaat dan ook uit naar een bekende en niet al te obscure kaart, maar je bent vrij om zelf je origineel te kiezen.


Vertaal een bestaande kaart naar een andere kleur!
*Vermeld het origineel als {=kaartnaam}
*Origineel is mono colored, jouw kaart ook
*Respecteer de filosofie van de color pie
*Geen nieuwe keywords of ability words
*Lees nog een keer bovenstaande alinea door
*Vermeld naam, mana cost en alles wat voor jouw kaart van belang is
*Zorg dat het op een kaart kan passen
*Plaatjes zijn welkom, maar geven geen bonuspunten
*Toelichting in maximaal 200 woorden

De winnaar krijgt 6 euro NederMagic tegoed, de prijsvraag loopt tot en met maandag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.

Veel plezier en succes, greetz,

Dustin.

 Reactie plaatsen

Reacties 51-75 (75)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2 3
4-11-2014 01:05:00

Oorspronkelijke kaart: Hex



Mass Unsummon
4UU
Sorcery - Rare

Return six target creatures to their owner's hand.

//Beam me up, Surrak!//



Ik had niet door dat het al zo laat was, ik hoop dat mijn inzending nog mee mag doen?
Nee, helaas. Als er één regel heel duidelijk en strikt is, is dat de inzendtermijn, en daar houd ik me aan. Ik heb ik het verleden al mensen niet beoordeeld die om exact middernacht hun inzending deden, en ik wil zo consistent mogelijk zijn in de beoordeling - Dustin.

4-11-2014 01:43:00

Zoals verkondigt mijn andere kaarten uit de set, geen verdere toelichting, zat tekst zo!

------------------------------------------
Guard the Domains

Sorcery - uncommen

Until end of turn, creatures you control
gain vigilance and get +0/+2 for each
basic land type among lands you control.

"Mixed into the mortar of the towering walls
were clumps of salt from Benalia, moss from
Llanowar, dust from Hurloon, and ash from
as far as Urborg."

-------------------------------------------

Plague the Domains

Sorcery - uncommen

Until end of turn, creatures you control
gain infect. For each basic land type among
lands you control target opponent looses
one live and you gain one live.

"Sunk into the mud of the bottomless swamps,
were clumps of ...etc."

-------------------------------------------

Ravage the Domains

Sorcery - uncommen

Until end of turn, creatures you control gain
haste. Deal one damage to target creature or
player for each basic land type among lands
you control.

"Molten into the streams of the fiery lava were
clumps of ...etc."

-------------------------------------------

Rule the Domains

Instant - Rare

Until end of turn, X creatures you control
gain, choose X from: lifelink, hexproof,
deathtouch, first strike and/or reach. Where X
is the amount of basic land types among lands
you control.

"Offered to the throne of the endless planes were
clumps of ...etc.

4-11-2014 15:37:00

@Bartel, great minds think alike? Wizards heeft zo'n kaart in Commander 2014 gestopt. Alleen kost die kaart en heet het AEther Gale.

@Arghore, je geeft jouw beesten infect, en jouw tegenstander een lifeloss? Dit lijkt mij niet echt samenwerken.

4-11-2014 17:38:00

Hier ook nog twee extra:





Eerste kaart heeft deels de wording van een kaart uit Commander 2014. En voor de tweede, als je op Legendary Creatures had gezocht, had je zo nog twintig kaarten zoals die kunnen maken

4-11-2014 18:29:00

@Lord of the zombies (Almere): Hoezo? Zie jij nog ergens dat ik gezegd heb dat er geen toelichting nodig is? Ik zie niks hoor...

(Na de kleine aanpassing van de kaart, was er toch een korte toelichting nodig)

4-11-2014 18:33:00

@johannes, de kaart had eerst deathtouch, maar voor de Multi kwam ik uiteindelijk op een keuze uit abilities die bij iedere kleur passen, dus ging ik opzoek naar een andere Black-ability die bij de kaart zou passen (om geen dubbele abilities te hebben binnen de set). In eerste instantie vond ik het zelf ook raar, omdat je in principe (als win conditie) pas echt iets hebt aan infect als je eromheen bouwt... Echter, de kaart kost 7 mana, dus het is meer een 'eindfase' spell. Met de naam plague the domains vond ik het passend. Vooral omdat infect counters niet van beesten af gaan.

Het is dus het toepassen van een plaag van -1/-1 counters, via een aanval. Ipv. het 'ruimen' van creatures van je tegenstander met deathtouch. Met daarbij een lifeloss/gain die je als zwart nog weer even in het spel houdt, en met de plaag de volgende beurten 'makkelijker' maakt, omdat de creatures van je tegenstander erdoor zijn verzwakt

@Jos, zou Diona niet de toevoeging moeten hebben, 'as long as Diona is on the battlefield'... anders dan is het spel wel snel afgelopen ?

4-11-2014 20:12:00

@Arghore: Gebaseerd op Iona, Shield of Emeria, dus niet nodig. Komt ook om dat abilities alleen op de battlefield tellen, dat dat er niet bij staat.

4-11-2014 23:12:00

@Johannes: Wat is jouw bron? ik zie hem er op mythicspoiler.com niet bijstaan.

Edit: verhip, nu wel. Ja dat lijkt er erg op.

4-11-2014 23:47:00

Danny: goede letterlijke tegenpool, maar je kaart is een win-more en een stuk minder aantrekkelijk dan Overrun of het origineel Mutilate. Goed design, maar geen erg aantrekkelijke kaart.

Joep: ofwel dit is een 1-card-combo, ofwel het doet helemaal niets (met de fix die Toby voorstelde).

Nick: wow, wat een monster! Slim uitgewerkte ability, al zou ik wel een bescherming toevoegen, zoals maximale CMC gelijk aan de gedeelde damage, en door hem te laten targeten geef je de tegenstander de kans te reageren met bijvoorbeeld Scavenging Ooze.

Nygel: "Ben er trots op!!!" En terecht!!! Erg goede vertaling van alle abilities naar typisch witte abilities die een vergelijkbare functie vervullen, wat resulteert in een uitdagende maar gebalanceerde toernooiwaardige kaart.

Kees: erg goede vertaling, en erg sterk. Turn 1 Llanowar Elves, turn 2 Emrakul? Yes please Return to hand is sterker dan sacrifice, maar dat balanceer je door from graveyard te vervangen door from hand. Interessante kaart!

Jos: wow, briljante flavor! Veel te pikant om geprint te kunnen worden, maar ik ben erg onder de indruk.

Leon: lijkt wel erg op Fyogomrat, mijn kaart voor mini-prijsvraag 100.0... dus ik vind hem gaaf!

Patrick Saadhoff: herbruikbare Peel from Reality on a stick, erg goed gedaan! Die wil ik wel in flink wat decks spelen

Rami: technisch erg goed uitgewerkt, en een erg gevaarlijk kaartje... die zou inderdaad wel in Modern zijn opmars kunnen maken. Maar een Lightning Bolt of zelfs een Sign in Blood veranderen in Black Sun’s Zenith is wel erg sterk en tegen overpowered aan.

Kjell: simpel en doeltreffend, heerlijk kaartje voor creatureless control, al zien we dat steeds minder...

Peanut: ik snap dat je je favoriete kaart wilt gebruiken, maar dit is echt geen goede tegenhanger... je tegenstander elke beurt 3 mana ontnemen of anders een 6/6 voor 4 mana, dat is echt wel heel erg sterk voor een common. Je eigen (al dan niet overtollige) mana erin pompen is heel wat anders dan je tegenstander dwingen hetzelfde te doen, en dat elke beurt weer. Als het een 4/4 was geweest, had je je tegenstander nog de mogelijkheid gegeven er voor 6 mana definitief van af te komen, en dan was het een prima kaart geweest.

LotZ: simpel, clean en effectief, zo zie ik designs erg graag!


Niet alleen was het aantal inzendingen deze week erg hoog, de kwaliteit ervan was ook ruim bovengemiddeld! Moeilijk om me te beperken tot dit aantal eervolle vermeldingen, maar here we go: Nick, Kees, Jos, Patrick Saadhoff en Rami verdienen eervolle vermeldingen, maar de winst is deze week voor Nygel, gefeliciteerd!

Tot donderdag, greetz,

Dustin.

5-11-2014 10:09:00

Gefeliciteerd!
Maar:

"Belangrijk dat er een soort van evasion in de kaart zit gebouwd, dit doe ik dmv prevent damage."

Volgens mij heb je een verkeerd beeld van wat evasion inhoudt. In de puurste zin betekent het 'abilities' die het onmogelijk maken voor creatures of een subset van creatures om te blocken. Flying, intimidate, protection, War-Name Aspirant.
Als je de term breder trekt kan je ook abilities tellen die het blocken teniet doen, zoals trample of supertrample (Lone Wolf).
Maar damage prevention is geen evasion.
Dat gezegd hebbende maakt dat niet zoveel uit, want Torchling heeft geen evasion ability dus je regel hoeft ook niet te gelden =D

Wat ik wel jammer vind is je keuze voor de tweede ability, first strike. De prevent damage ability doet bijna precies hetzelfde maar doet nog veel meer. Wanneer heb je nou echt de first strike nodig en volstaat de prevention niet? In het geval van een trade jouw creature in leven houden, lifelink van het andere creature niet af laten gaan, goed samenwerken met de +1/-1... bijna alle functionaliteit van first strike zit ook al in de damage prevention.

5-11-2014 10:34:00

Bedankt voor de eervolle vermelding!

5-11-2014 10:53:00

Had ik ander het "flailing" effect moeten gebruiken; : -1/-1 eot any player may pay this?

Of de ability toch twee mana moeten laten kosten?

Official Judge Nygel (31) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
5-11-2014 11:15:00

Jaaa! Cool om weer een keer als winnaar uitgeroepen te worden.

@Toby: Ik bedoelde daar meer een ability mee die Mournling kon beschermen. Can't be targeted/Change target/Indestructible/Prevent. Had het misschien anders moeten benoemen, gelukkig snapte Dustin wat ik ermee probeerde te zeggen.

Wat betreft die first strike, heb je een punt. Evergreen abilities zoals Lifelink of Double Strike had misschien passender geweest, al had dat het powerlevel van de kaart drastisch verandert. Zo zie je maar, bij elk design kan er nog aan gesleuteld worden.

5-11-2014 11:44:00

Gefeliciteerd winner !

5-11-2014 12:07:00

@Nygel: ah juist een protection ability, ja dan klopt het allemaal =p

5-11-2014 14:31:00

Nygel, gefeliciteerd!

Mag ik nog wat feedback (van Toby of Dustin) op mijn kaart?

5-11-2014 14:32:00

@Dustin@Joep: Niet helemaal mee eens, Steel Golem, Rust Elemental, Evil Eye of Orms-by-Gore, er zijn nog steeds creatures die je aan je opponent kunt geven hiermee.

5-11-2014 17:19:00

@Toby @Dustin Steel Golem was inderdaad een van de kaarten die ik in gedachte had. Vind het nog steeds een erg cool effect op zich. Jammer dat er zo veel kaarten zijn die hem compleet breken.

Maar zelfs al laat je de drawbacks buiten beschouwing dan is het nog leuk in casual multiplayer als een kaart die een tijdelijke ally helpt. Of je speelt hem met Switcheroo en wisselt je eigen Steel Golem in voor een net gezochte bom of zo. Allemaal niet erg praktisch, maar wel leuk

Maar sowieso waren er een hoop betere inzendingen. Gefeliciteerd Nygel!

5-11-2014 23:59:00

Mijn felicitaties aan de winnaar en de eervolle vermeldingen.

6-11-2014 00:10:00

@Johannes:

- Kleur: Rood is de nieuwe kleur van 'rituals', Pyretic Ritual. Groen heeft mana makers die je elke beurt kan gebruiken, rood heeft de eenmalige mana makers. Generator Servant, Infernal Plunge, Skirk Prospector etc. Jouw kaart is dus meer rood dan groen.
- Power level: Rite of Flame en Seething Song zijn banned in modern. Pyretic Ritual is een staple in dat formaat. Jouw kaart is beter dan Dark Ritual in een formaat met dual lands dus helemaal ongepast.
- Mechanic: Jouw kaart is gek verwoord zonder dat het echt veel toevoegt. Dankzij dual lands is het bijna altijd "3 mana of any color". Wat jouw kaart had gefixed zou zijn "Untap up to three forests".

6-11-2014 10:11:00

Voor de kaart van Johannes heb je alleen wel drie landjes nodig, wat hem toch niet perse even goed maakt als Dark Ritual of Pyretic Ritual. Bovendien is er niet eens echt een deck wat hem goed zou kunnen gebruiken, misschien heeft Bloom Titan er iets aan, maar verder zie ik hem niet zo heel snel gespeeld worden. Pyretic Ritual ziet bijvoorbeeld ook geen play buiten storm decks.

6-11-2014 10:53:00

Dat is het ding, dankzij de wording heb je maar één forest nodig. "Up to three times this turn, untap a forest." Dat kan dezelfde forest zijn iedere keer. Bij "Untap up to three forests", moeten het drie verschillende forests zijn.

De kaart van Johannes is dus vrijwel altijd beter dan Dark Ritual, tenzij je helemaal geen forests hebt.

Dual lands zijn één reden waarom de kaart beter is dan Dark Ritual. Een andere reden zijn kaarten als Overgrowth en Utopia Sprawl
Met Utopia Sprawl heb je 6 mana in beurt 2. Met alleen Overgrowth 11 mana in beurt 4. Dan doe je niks geks.

6-11-2014 11:13:00

ik tel verkeerd. Het is 8 mana in beurt 2 met Utopia Sprawl en 14 mana in beurt 4 met Overgrowth En dan gebruik je dus maar 2 kaarten.

6-11-2014 11:15:00

Maak er dan van: Up to three times this turn, untap a *basic* forest.

6-11-2014 11:35:00

Kaarten als Overgrowth kan je ook gewoon op een basic forest spelen, hoor . Ik vind Toby's fix toch een stuk eerlijker.

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2 3