Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Mini-prijsvraag 155.0

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  1 2  [volgende] [laatste]
19-6-2014 00:25:00

Na ons uitstapje naar Conspiracy, deze week zoals beloofd een klassieke prijsvraag. En hoe klassiek kun je het maken? Juist, we gaan terug naar Alpha!

Groen is de kleur van de dikke beesten, toch? Beurt 1 landje, Lotus, Mox, en dan voor 5 mana iets ongelooflijk diks op tafel knallen! Wit heeft Serra Angel , blauw Air Elemental , zwart Sengir Vampire , rood heeft keuze uit Earth Elemental en Fire Elemental (en voor een mana meer zelfs Shivan Dragon ), en dan komen we bij groen, de dikke beesten, de monsters, de onvoorstelbare brute kracht van de natuur!



Oh, wow... 3/5 vanilla, of een 2/4 met een soort van deathtouch en al dan niet flying... dat valt even tegen Voor een mana meer krijg je Craw Wurm (die ruilt met een willekeurige genoemde 5-drop), en als je echt diep in de mana-buidel tast, krijg je Force of Nature , het dikste beest ooit geprint. Maar had groen niet ook al iets leuks kunnen krijgen voor 5 mana?

Design een groene 5-drop voor Alpha!
*Creature, mono groen, CMC = 5, rarity hoef je niet te vermelden
*Past in Alpha, dus let op welke keywords je kunt gebruiken
*Mag enorm complex en omslachtig zijn, het is Alpha
*Naar keuze Alpha-speak of moderne verwoording
*Past min of meer in de color pie filosofie... zoals die toen min of meer bestond
*Is opgewassen tegen de rest van de "cycle"
*Maakt Timmy blij!
*Vermeld naam, mana cost, oracle text, P/T, et cetera
*Zorg dat het op een kaart kan passen... maar desnoods maak je het lettertype een stuk kleiner
*Plaatjes zijn welkom, maar geven geen bonuspunten
*Toelichting in maximaal 150 woorden

De winnaar krijgt 5 euro NederMagic tegoed, de prijsvraag loopt tot en met maandag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.

Veel plezier en succes, greets,

Dustin.

 Reactie plaatsen

Reacties 1-25 (37)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  1 2  [volgende] [laatste]
19-6-2014 01:33:00


Monsterous Alpha Wolf
Summon Wolves

Trample
Banding

If a creature with Fear, First strike or Trample joins a band with Monsterous Alpha Wolf every creature in this Band gains the ability of that creature

You must pay during your upkeep or target opponent gains control of Monsterous Alpha Wolf

6/5

De ability die me het meest doet denken aan de gekte van oude sets is zonder twijfel banding. Ik wilde hier nog wat meer mee doen en zo kwam de tweede ability tot stand. Groen is de kleur van de sterkste beesten dus krijgt het een 6/5 met upside inplaats van een 4/4. Omdat een 6/5 voor 5 natuurlijk veel te sterk is moet hier wel elke upkeep voor betaald worden en de flavor hiervan is dat de Alpha Wolf alleen trouw is aan de meester die hem steeds weer offers/voedsel brengt.

19-6-2014 09:36:00

thijs, je beseft dat Dustin traumatische ervaringen heeft met banding?

19-6-2014 09:46:00

Liege of the Forest
Summon Liege of the Forest
Trample
Treat all forests in play as */* creatures, they have have power and toughness equal to the number of forests in play. Now they can be enchanted, killed, and so forth, and they can be tapped either for mana or attack. The living lands have no color; They are not considered green cards. 4/4

NB: Liege of the Forest is a rare Treefolk Creature

Motivatie: Het idee is dat je met deze kaart veel grote beesten hebt en meer grote beesten maakt Timmy blij. Ik heb Liege of the Forest zelf een 4/4 gelaten met trample omdat dit beter in de cycle past.

19-6-2014 09:46:00

Sst Bruxonn Je moet hem juist adviseren om ook iets met phasing te doen

Premium lid Q5 (5) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
19-6-2014 09:56:00

Raging Wurm
Summon Wurm
Trample
During your upkeep Raging Wurm deals damage to you equal to the number of creatures you control. Then, if any player controls more creatures than any other player, that player gains control of Raging Wurm. 7/7

19-6-2014 10:29:00

Gaea's Elemental
Summon Elemental Rare

If Gaea's Elemental is destroyed, turn any one non-forest land into forest during upkeep.

4/4

Leuke vanilla voor timmy met de added benifit dat hij enemy lands kan disrupten als hij een tijdje in je graveyard ligt!

Modern speak:
At the beginning of your upkeep, if Gaea's Elemental is in your graveyard, put a growth counter on target non-forest land. That land is a forest for as long as it has a growth counter on it

19-6-2014 10:50:00

Prehistoric Weeds
Summon Weeds
At the beginning of your upkeep, if Prehistoric weeds was put into your graveyard from play since your last upkeep, you may pay . If you do, put Prehistoric weeds into play, otherwise, Prehistoric weeds deals 5 damage to you.
"It will come back to bite you" used to mean something.
5/5

Een meer in de mana cost voor een toughness meer ten opzichte van Fire Elemental lijkt me wel zo groen. Dat hij terug kan blijven komen is natuurlijk fijn, maar je moet er wel voor (over) hebben, en het moment kan je niet kiezen. Daarnaast krijg je als je het niet doet 5 damage om je oren.
Dat geeft de flavortext ook gelijk een dubbele laag.

Ik vind de ability in deze vorm ook veel meer groen dan zwart. Zwart komt terug uit de graveyard wanneer zwart dat wil, maar de groei van de natuur is niet te stoppen.

19-6-2014 10:58:00



Vast wel een alphawording die kan. Hij heeft protection van terror and counterspell, dus alleen wog, en ploeg pakken hem echt.

19-6-2014 11:50:00

Evolution incarnate

Summon incarnation

Whenever Evolution incarnate attacks or blocks, put a counter on it. If it has two or more counters on it, it gets +2/+2. If it has three or more counters on it, it has trample. If it has four or more counters on it, any non-wall creature blocking Evolution incarnate is destroyed, as is any creature blocked by evolution incarnate. Creatures destroyed this way deal their damage before dying. If it has seven or more counters on it, it gains flying. During your upkeep you must pay for each counter on Evolution incarnate or it becomes tapped and deal 1 damage to you for each counter you failed to pay.

4/4

---
Ik ga voor een kaart met zoveel tekst dat het nét niet onleesbaar is, want dat is wel hoe je sommige kaarten uit Alpha tegenkomt (zoals Gaea’s Liege bijvoorbeeld, de Alpha druk uiteraard). Het zijn overigens geen +1/+1 counters maar gewoon counters Hoewel dit beest steeds leuker wordt (en zelfs kan gaan vliegen na genoeg evolutie) wordt hij ook met elke aanval of blok moeilijker om te betalen. Betaal je ook maar 1 counter niet, dan wordt hij meteen getapt en kun je er niks meer mee

Official Judge Nygel (31) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
19-6-2014 13:02:00



Stomping Elephant

Summon Elephant

Upon summoning, destroy target artifact, enchantment or any one land. Create one Elephant, a 3/3 creature at artifact, enchantment or land's controller. Represent Elephant with a token, making sure to indicate when Elephant is tapped. Elephant can't attack during the turn created. Treat Elephant like creatures in every way, except that it's removed from the game entirely if it would leave play.

3/3

19-6-2014 13:14:00

Rood had dragons, wit angels, zwart demons en vampires, zelfs blauw had een djinn. Groen heeft een awesome fattie type nodig! Tegenwoordig zijn dat hydras, maar als we dan toch terug in de tijd gaan laat dit dan een groene staple worden:



modern version:



BAM 8/5 voor maar 5 mana! Nu outclassed door Spectral Force maar toen zeer impressive. Zelfs Wall of Stone de dikste Alpha blocker houdt m niet tegen. De shtick van dinosaurs is dat ze groot zijn (P/T to cost ratio, past bij groen) maar wel downsides hebben. Deze heeft de flavor dat ie gigiantisch maar log is en dus maar 1x per 2 beurten aanvalt maar je hoort/voelt hem aankomen.
Geen trample want als deze een prooi heeft opgepeuzeld vind ie het wel best.

Wat elke Timmy zich natuurlijk meteen afvraagt na het openen van deze:

"Hoe groot is de kaart genaamd Tyrannosaurus Rex?"

Official Rules Advisor ~Jop~ (39) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
19-6-2014 15:08:00

De kaart in tekst:
Woolly Rhinoceros
Summon Rhinoceros
Trample
You suffer 5 damage when Woolly Rhinoceros is destroyed.
You must pay 3GG during upkeep or Woolly Rhinoceros is buried.
7/5

Alpha lay-out/words:



Modern lay-out/words:

19-6-2014 15:18:00

Trumpeting Horde

Creature - Elephant

Trample

When attacking, Trumpet Horde gets +1/+1 for each forest you control, and it may attack only if you sacrifice a forest card.

4/2

Deze kaart gaat voor flavour. Des te meer bos je hebt, des te groter jouw groep olifanten wordt. Natuurlijk word je meteen verpletterd als er een groep olifanten op je af komt gedenderd. Helaas gaat hierbij soms ook een stuk bos verloren doordat de olifanten letterlijk overal overheen denderen.

Leuk als turn 1 drop (zoals in het voorbeeld van de prijsvraag), maar extra leuk in een gewone beurt 5. Dan heb je namelijk een 9/7 horde in de aanval! De drawback van het saccen van land is echt wel nodig om deze kaart een beetje in balans te houden.

Geen idee of de tekst Alpha correct is

19-6-2014 16:14:00

Lekker simpel en flavorful. Een kaart die sterker is dan Serra Angel , Air Elemental , Sengir Vampire , Earth Elemental en Fire Elemental . Hij is alleen te groot en log (pun intended) om kleine beestjes te pakken..... Maar zelfs Shivan Dragon heeft moeite om hem dood te krijgen!

Zijn ability zat al in Alpha bij Ironclaw Orcs . Dan zou het zoiets zijn als "Cannot be used to block any creature of power less than 4."

19-6-2014 19:03:00

Gaea's Rhino
Summon Rhinoceros
Trample
Whenever a creature comes into play the turn Gaea's Rhino attacked or blocked, put a +1/+1 counter on Gaea's Rhino.
During your upkeep pay and an additional for each +1/+1 counter on Gaea's Rhino or sacrifice Gaea's Rhino and it deals damage to you equal to the number of +1/+1 counters on Gaea's Rhino plus 4.
[4/5]
~Effective, if pointed in the right direction.

Een dik beest voor groen. Dik, wat haast ongecontroleerd dikker wordt en daarmee een gevaar voor jou en je tegenstander wordt. Deze neushoorn ziet gevaar in elke hoek en gaat daarom alleen maar harder en harder rennen.

19-6-2014 23:31:00



Ik ga meer voor het rare wording-gedeelte Ik heb dit gemaakt, niet te OP, WoG killed hem en Swords ook. Ik twijfelde voor 4/5, maar 4/4 past wel oke bij de Wurm.

Also custom art waar ik trots op ben!

20-6-2014 00:46:00

@Peanut, misschien moet je iets meer informatie geven. Wat doet bijvoorbeeld een Royal Assassin?
En kost het regeneraten nog iets?

20-6-2014 02:25:00

Elven Hordes

Summon Elves

Trample

"They were told to keep it
simple. Just rush in and do
as much damage as possible."

7/1


Met een 'cycle balance' van 4/4 met ability voor kan ik er niet meer uitpersen...
Commentaar, opmerkingen, vragen en/of feedback gelieve via PM.

ps. Hoe krijg ik tekst in 'italic'?

Speciale opmaak zoals italic en bold kunnen alleen mods en editors - Dustin.

20-6-2014 10:41:00

Okee, ik heb mijn beste "alphanees" aangezet toen ik deze kaart maakte. Ik bied alvast mijn excuses aan.



Sasquatch 3GG

Summon Sasquatch

When Sasquatch attacks, the player Sasquatch attacks cannot block Sasquatch if that player has fewer forests that the player who is controlling Sasquatch when it attacks. When a player blocks Sasquatch, turn Sasquatch upside down with the picture on the table and put it on a separate pile outside of the game. Sasquatch is not part of the game when it is in the separate pile, which means that it can't attack or block and both players can't bury or target it unless they target it with cards that can target cards that are outside of the game. Turn it over again when it is your turn and return it to play. When Sasquatch is turned over and returned to play, it does 4 damage to you.

4/4
------------------------

Okee, dus even uitleg wat mij bezielde bij deze kaart.

- Uit mijn onderzoek naar Alpha kwam dat de designers voornamelijk high-fantasy tropes probeerde aan te halen, maar door kaarten als cockatrice en basilisk is te zien dat ze ook iets meer obscure fantasy tropes aan hebben gehaald. Toen ik op zoek ging naar een fantasy beest om te verwerken kwam ik uit op de Sasquatch, een beest dat van oorsprong uit volksverhalen kwam (net als basilisks!).
- Zijn abilities doen in wezen dit:
"Sasquatch can't be blocked if you control more forests than defending player.

whenever Sasquatch becomes blocked, exile it face-down. During your upkeep, return it to the battlefield face-up under your control and Sasquatch deals 4 damage to you".
- Het idee achter zijn abilities is als volgt: de Sasquatch stond bekend dat hij bijzonder schuw is en zich makkelijk door bossen kon bewegen, waardoor mensen hem niet kunnen zien. Als hij gespot wordt door andere mensen verdwijnt hij in de bossen en, aangezien jij ervoor gezorgd hebt dat hij gezien is, mept hij je voor je bakkes omdat hij boos is.
- Wat betreft de 'cycle' past hij me dunkt goed. Hij heeft evasion (net als twee anderen), ruilt in combat met allemaal (ervanuitgaande dat hij ineens reach heeft ofzo) behalve met Earth Elemental (waar op dit moment alleen Fire Elemental mee ruilt) en, om hem wat meer alpha te maken heeft hij een debiele ability die nooit iemand gaat gebruiken met daaraan nog een random drawback om hem "balanced" te maken.

Dat is het, I guess. De designers van Alpha waren gestoord.

20-6-2014 11:58:00

Volgens mij zijn er veel inzendingen die al meteen afvallen. Tip voor de mensen die nog wat moeten inzenden, dingen om over na te denken (staat gewoon in de regels?):

*Is opgewassen tegen de rest van de "cycle".
Ik neem aan dat daar 4/4, 5/4 en 4/5's mee bedoeld wordt? Eventueel iets tegen flying? (3 ervan zijn flying)?

*Maakt Timmy blij!
Wat dat is, kun je hier lezen.

P.S. Gebruiken op eigen risico. Ik ben geen Dustin.

20-6-2014 12:14:00

Tarantula

Creature - Spider

Tarantula can block creatures with flying, if tho they didn't have flying.

4/5


Grote Spider die een Serra Angel kan tegen houden is nooit verkeerd

Luc Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
20-6-2014 12:27:00



Shifting Druid

Summon Druid

When attacking Shifting Druid's current power doubles. When blocking Shifting Druid's current toughness doubles.

Sacrifice a land to make Shifting Druid able to block flying creatures, though it does not gain the power to fly.

[2/3]

Een 4/3 attacker of een 2/6 blocker met een sacrifice land ability die denk ik wel bij alpha past (alleen al vanwege de gekke wording die uit alpha komt).
Ik merkte al snel dat het met deze prijsvraag niet makkelijk was om iets interessants te maken zonder teveel op de kaart te willen zetten en/of dingen te gebruiken die niet echt bij Alpha passen. Leuk bedacht Dustin!

21-6-2014 18:25:00

@jos
Die twee dingen spreken elkaar een beetje tegen wat mij betreft. Timmy is niet blij wanneer hij voor 5 CMC in groen dezelfde stats krijgt als in de andere kleuren. Daarom denk ik dat de kaarten die een hogere P/T combineren met upkeeps of drawbacks perfect kunnen.

Ik denk dat theoretisch de ideale kaart als antwoord op deze vraag zoiets als dit is:

Happy stomper
Summon mammoth
6/6

*Hij is niet beter of slechter dan Air Elemental want die vliegt overal overheen, terwijl deze door een 1/1 blokker al gestopt wordt, maar wel veel betere stats heeft.

*Hij is niet beter dan Fire Elemental, want die speel je veel gemakkelijker.

Maar Happy Stomper is natuurlijk veel te saai als wedstrijdinzending.

Maar luister vooral ook niet naar mij, want ik ben óók geen Dustin.

21-6-2014 18:33:00

@Joep: Dat is precies wat ik bedoel.

Ik wilde zeggen dat met de "cycle" de paar 4/4, 5/4 en 4/5 creatures bedoeld wordt. En drie ervan zijn flying. Omdat de kaart volgens de regels opgewassen moet zijn tegen deze "cycle", zouden inzendingen die nu nog komen daar misschien extra op kunnen letten.

21-6-2014 18:35:00

gigantic spider 3gg

can block creatures with flying, but does not fly.
when gigantic spider blocks a creature tap it and the blocked creature. both don't untap during their next untap step.

3/6


grappig om eens rare wording te gebruiken. Hij blocked de hele cycle maar doodt ze niet ivm het 1 mana verschil met giant spider. Hij gebruikt een beurt om een nieuw web te spinnen, het andere beest om eruit te komen. Lekker nuttig.

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  1 2  [volgende] [laatste]