Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Mini-prijsvraag 112.0

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  1 2  [volgende] [laatste]
20-8-2013 13:05:00

De mini-prijsvraag van deze week is bedacht en wordt beoordeeld door Toby, waarvoor hartelijk dank!

Één van de subthema's van M14 is het benoemen van andere kaarten bij naam. Zie kaarten als Marauding Maulhorn en Bogbrew Witch. 1 van de gespoilde legends van de nieuwe Commander decks maakt Rohgahh of Kher Keep iets nuttiger. Wat ik echter mis, is de archetypische 'fusion' combo! Een groot monster (Hey, Theros flavor) dat wordt gesummoned door kleinere creatures:

Urborg Panther, Breathstealer, Feral Shadow --> Spirit of the Night
Kyscu Drake + Spitting Drake --> Viashivan Dragon
Dark Supplicant --> Scion of Darkness
Sift Through Sands + Peer Through Depths + Reach Through Mists --> The Unspeakable
Dragon’s Herald --> Hellkite Overlord (er zit een cycle van 5 in deze set)

(Shadowborn Apostle + Shadowborn Demon lijken hier in te passen, maar die noemen elkaar niet bij naam! Die tellen dus NIET)

De prijsvraag voor deze week is dan natuurlijk ook om zo'n combinatie van kaarten te bedenken. Het hoeven niet per se creatures te zijn zoals The Unspeakable laat zien. Zolang de flavor maar klopt. Sommigen zoals Dark Supplicant hebben meer een 'summoning' flavor terwijl Viashivan Dragon meer een 'fusion' flavor heeft. Zorg door de flavor en de mechanics dat de kaarten echt bij elkaar passen en maak het opperwezen iets dat je graag zou willen hebben.

Design een combinatie van kaarten waarbij er een opperwezen wordt opgeroepen!
*Minimaal 2, maximaal 5 kaarten
*Waarschijnlijk creatures, maar hoeft niet!
*Het opperwezen/opperding moet met naam genoemd worden
*De rarity moet oplopend zijn. Een common die een uncommon oproept, een uncommon die een mythic oproept, een common die een uncommon oproept die een rare oproept. Je bent vrij in begin- en eindrarities zolang ze maar goed passen bij de kaart.
*Hoeft niet in een bepaalde set te passen
*Vermeld naam, mana cost, abilities, et cetera
*Zorg dat alles op de kaart past. Geen flavor text als daar geen ruimte voor is
*Plaatjes zijn welkom, maar geven geen bonuspunten (en geef ook de tekstversie weer!)
*Geef een toelichting in maximaal 300 woorden

De winnaar krijgt 5 euro NederMagic tegoed, de prijsvraag loopt tot en met maandag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.

Veel plezier en succes, greetz,

Toby

 Reactie plaatsen

Reacties 1-25 (30)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  1 2  [volgende] [laatste]
Rick (16) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
22-8-2013 11:34:00

Hierbij mijn inzending.

End of Days

Uncommon
Instant
Target opponent looses 3 life, then if an opponent lost exactly 7 life this turn, you may search your library for a card named The Four Horseman, put it into play, then shuffle your library.




The Four Horseman

Creature - Avatar
Rare
Flying
If an opponent has exactly 13 life, The Four Horseman has haste.
13/13

Inspiratie: Hidetsugu's Second Rite en wat The Unspeakable had moeten zijn (een game ender).

22-8-2013 12:34:00

Buluduar's rogue
Creature- spirit rogue

Intimidate

Whenever buluduar's rogue deals combat damage to an opponent, search your library for a card named buluduar's legion and put it into your hand.

1/3


Buluduar's legion
Rare- spirit legion

Whenever buluduar's legion attacks, put a 1/1 spirit token into the battlefield for each spirit creature you control

Buluduar's legion can't attack unless you control buluduar, the tomb stalker.

; sacrifice buluduar's legion: search your library for card named buluduar, the tomb stalkerand put it in your hand.

3/3


Buluduar, the tomb stalker
Mythic- spirit

Indestructible

: return a spirit creature card from your graveyard onto the battlefield.

All spirit creatures you control gain +1/+1 and have intimidate.

5/5

'We will hunt you down and tear you until your last thoughts are gone, and there is nothing you can do' ~buluduar~


Uitleg
De kaarten zijn gebasseerd op the flavor.
We wil hunt you down gebeurt wanneer de rogue de tegestander aanvalt.
And tear you until your last thougthts are gone . Letterlijk vertaald staat er : we verscheuren he totdat je laatste gedachten verdwenen zijn. Hiermee wordt bedoeld dat ze de tegestander eigenlijk gewoon dood gaan maken.
En de laatste zin : and there is nothing you can do. Dat is de zin gebasseerd op intimidate. Maar ook op buluduar die een spirit gewoon weer levend maakt.
Dit was mijn inzending.

22-8-2013 13:18:00

1.
Prophet of Doom - | Common
Creature - Cleric Horror, 2/3

When Prophet of Doom enters the battlefield, exile target creature other than Prophet of Doom.
When Prophet of Doom leaves the battlefield, return the exiled card to the battlefield under its owner's control.

2.
Prophet of Misery - | Common
Creature - Cleric Horror, 2/2

When Prophet of Misery enters the battlefield, exile target land.
When Prophet of Misery leaves the battlefield, return the exiled card to the battlefield under its owner's control.

3.
Prophet of Hellfire - | Common
Creature - Cleric Horror, 1/1

At the beginning of your upkeep, if Prophet of Doom, Prophet of Misery, and Prophet of Hellfire are on the battlefield, search your library for a card named The Day the Earth Trembled and put it onto the battlefield.

When Prophet of Hellfire enters the battlefield, target opponent reveals his or her hand and you choose a nonland card from it. Exile that card.
When Prophet of Hellfire leaves the battlefield, return the exiled card to its owner's hand.

4.
The Day the Earth Trembled - | Rare
Enchantment - World

When The Day the Earth Trembled enters the battlefield exile all other permanents.
If you control Prophet of Doom, Prophet of Misery, and Prophet of Hellfire, instead exile all other permanents except Prophet of Doom, Prophet of Misery, and Prophet of Hellfire. Then search your library, hand, and graveyard for a card named Hades, Ruler of the Underworld and put it onto the battlefield.

When The Day the Earth Trembled leaves the battlefield, return all exiled card onto the battlefield tapped under their owner's control.

5.
Hades, Ruler of the Underworld - | Mythic
Legendary Creature - God, 7/7

Flying, trample

You may play cards from any exile zone.

===============

Je kent ze wel, die mensen die op straathoeken staan te verkondigen dat de wereld in verval is en dat het einde snel nadert. Blijken ze helaas toch gelijk te hebben. Op de Dag der Oordeels vergaat de wereld en komt Hades tevoorschijn. Hij 'beloond' de profeten voor hun inzet en kan als heerser van de onderwereld doen met alle verloren zielen wat hij wilt.

De set van vijf is zo ontworpen dat alle kaarten los van elkaar ook nuttig zijn uit zichzelf.

22-8-2013 16:40:00

Hellfire Spark
Sorcery

Deals 1 damage to target creature.

If there is another Hellfire Spark in your graveyard, you may search your graveyard, hand, and/or library for a card named Hellfire Shaman and put it onto the battlefield. If you search your library this way, shuffle it.

======================

Hellfire Shaman
Creature: Human Shaman

: Return a Hellfire Spark from your graveyard to your hand.

: Deals 1 damage to Hellfire Shaman and play a Hellfire Spark for free.

Sacrifice three Hellfire Shaman: Search your graveyard, hand, and/or library for a card named Demon of Hellfire and put it onto the battlefield. If you search your library this way, shuffle it.

0/2

======================

Demon of Hellfire
Legendary Creature: Demon

You may cast Hellfire Spark from your graveyard.

Hellfire spark deals 3 damage instead of 1 damage to target creature.

6/6

Toelichting alles draaid om de slape Hellfire Spark wie uit eindelijk alle creatures kan doden.

22-8-2013 19:07:00

Blood of the pure

Sorcery [Common]

As an additional cost to play ~, pay one life
Draw a card


Kerralon ritual

Sorcery [Common]

Add three mana of any combination of red and black to your manapool


Lore of ancients

Sorcery [Rare]

As an additional cost to play ~, sacrifice a creature.

Target player puts the top ten cards of his or her library into his or her graveyard.

If you played a card named Blood of the pure and Kerralon ritual this turn, search your library for a creature card named Kerralon, the Great Deceiver and put it onto the battlefield. Shuffle your library afterwards.


Kerralon, the Great Deceiver

Legendary Creature - Demon [Mythic]

Flying, Trample, Hexproof

Whenever Kerralon, the Great Deceiver deals combat damage to a player, you may cast target card in an opponent's graveyard without paying it's manacost. If that card would be put into a graveyard, exile it instead.

During each player's end step, that player puts the top 4 cards of his library into his or her graveyard

8/6
_____________________________________________________

Ik ben voor een aanpak gegaan die overeen komt met de alternatieve methode voor The Unspeakable. Wat voor mij belangrijk was is dat de onderdelen in ieder geval iets doen. Peer Through Depths en Reach Through Mists doen in ieder geval iets als je ze niet gelijk kan gebruiken om The Unspeakable op te graven. Ik probeerde dat hier te doen door een simpele cantrip te doen (in zwart, door de levenskost) en een ritual (flavorvol geprobeert te maken). De sleutelspell, Lore of Ancients, is bedoelt om voer voor Kerralon te maken, zodat hij in ieder geval iets doet als hij aanvalt.

I dunno, ik vind hem tof.

22-8-2013 21:29:00

Mijn inzending voor deze week! (: De volgende set van drie kaarten:

Inspired Hemimentis
Creature - Illusion Wizard

,: Target player draws two cards. Activate this ability only any time you could cast a sorcery.
"The power of its mind transcended all physical and even magical imprisonment. The only thing we could do stop Meeglax was to separate it into two halves that needed each other."
[1/3]
-----
Critical Hemimentis
Creature - Illusion Wizard

, : Target player discards two cards. Activate this ability only any time you could cast a sorcery.
Sacrifice Critical Hemimentis and a creature named Inspired Hemimentis: Search your library and graveyard for a card named Meeglax, Merciless Mind and put it onto the battlefield. Shuffle your library afterwards.
[2/3]
-----
Meeglax, Merciless Mind
Legendary Creature - Avatar Wizard

Flying, hexproof, deathtouch
Meeglax, Merciless Mind has all activated abilities of each Wizard creature card on the battlefield and in graveyards, except they cost 3 less to activate.
Once I was a prodigal sorcerer, a puresight even. Now I am far more.
[3/3]

Toelichting:
Kaarten die apart kunnen functioneren, maar samen een verhaal vertellen. Ik had op Meeglax simpelweg de abilities van de andere twee kunnen plakken, maar deze wording doet hetzelfde: en meer! (: Bovendien laat het je saccers waarde houden. De discarder tapt op sorcery speed, want discarden op instant is unfun. De drawer tapt voor de symmetrie ook op sorcery speed. Omdat drawen iets meer value houdt in late game, is de power van de zwarte iets hoger.

De laatste kaart is interessant voor Johnnies en EDH-publiek. Maar Timmy vind het natuurlijk ook leuk om twee helften bij elkaar te brengen. Spike twijfelt misschien bij een body van 3/3, maar de hexproof maakt hem natuurlijk weer resilient voor removal en de deathtouch 'garandeert' een 1-for-1 in combat. Want zelfs al zijn er 0 andere Wizards in het spel, het blijft een 3/3 flying hexproof deathtouch, wat op zichzelf al flink waarde kan hebben.

Merk op dat zowel het zoeken van Meeglax als de Wizards waar hij naar kijkt ook de graveyard tellen: waar 'Wizard tribal' voor de hand ligt, kan je zelfmill ook nog meenemen als decktheme.

Flavortext verwijst naar Prodigal Sorcerer, Puresight Merrow en (de fantastische) Scornful Egotist.

Succes en veel plezier iedereen! (: Succes Toby met jureren!

jve (9) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
22-8-2013 22:17:00

Wall of Atlantis 5W (uncommon)
Artifact Creature-Wall
if Wall of Atlantis becomes the target of a spell or ability and dies as a result of that spell / ability, search your library for a card named, Merfolk of Atlantis, then shuffle your library
1/4


Follower of Plato 5W (uncommon)
Creature-Human
5W: Search your library for Wizard of Atlantis, then shuffle your library.
4W:Follower of Plato deals damage to target creature equal to its power.
4/4


Merfolk of Atlantis UUU (common)
Creature-Merfolk
Islandwalk
4U Tap: search your library for target Merfolk card named Cleric of Atlantis, then shuffle your library
2/2


Cleric of Atlantis 4UU (uncommon)
Creature-Merfolk Cleric
Tap: target land becomes an Island until end of turn
5U: sacrifice Merfolk of Atlantis, Cleric of Atlantis and Wizard of Atlantis, search your library for a creature named Poseidon, God of the Sea, then shuffle your library.
4/4


Wizard of Atlantis 3U (uncommon)
Creature-Merfolk Wizard
Tap: Target white creature becomes blue until end of turn, even if that card isn't in play
3W: Wizard of Atlantis gains plainswalk, islandwalk and hexproof until end of turn
2/2


Poseidon, God of the sea 7UUU(Mythic rare)
Creature-Avatar
UUUU Tap : Detain target land
UUUUU Tap: Detain up to three creatures
UUUUUU Tap: Search your library for target Merfolk card
If Poseidon, God of the Sea dies, exile it, then put a 2/2 spirit avatar creature token onto the battlefield that has the same abilities as Poseidon, God of the Sea, then shuffle your library
8/8


Mijn idee is zoals je aan de kaarten kunt zien gebaseerd op atlantis(omdat theros een griekse sfeer in zich heeft), Atlantis is een stad die (waarschijnijk) verzonnen is door plato, Atlantis zou op een eiland staan en gezonken zijn door een aardbeving(Wall of Atlantis, spell or ability).
Omdat Plato de aardbeving en het verhaal dat de halfgoden die de stad bewoonden in meerma/innen veranderd zijn (waarschijnlijk) heeft verzonnen, heb ik Follower of plato de abilities gegeven om Atlantis te laten "zinken"(hij kan namelijk Wall of Atlantis destroyen) en Wizard of Atlantis te vinden.
Omdat ik denk dat Atlantis verschillende soorten inwoners had (zoals een smid, bakker, docent enz.) heb ik drie Merfolks gemaakt die elkaar kunnen ondersteunen. Omdat Poseidon Atlantis zou hebben laten zinken heb ik Poseidon als Fusion gebruikt hij kan met vloedgolven tijdelijk landen onder watr zetten en creatures wegspoelen, hij heeft ook de macht om Meerma/innen te zoeken omdat hij de hele oceaan kent als zeegod.

PS: U=Blue mana en W=White mana

dikke doei
Jule

franz (3) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
22-8-2013 22:45:00

1 silver moon 1colorless + 1 witte mana

legendary enchentment uncommen

at the beginning of your upkeep exile target creature you control
I saw the silver moon ONCE!
- a spirit

2 Moon of lava 1 colorless +1 rode mana
legendary enchentment uncommen
at the beginning of your upkeep you lose 3 lifes
Its fuel is live itself

3 Dark moon 1 colorless +1 zwarte mana
legendary enchentment uncommen
at the beginning of your upkeep discard a card
and if you contrrol silver moon and lava moon search your librairy for the moonmadness

4 THe moonmadness (geen manacost)
Legendary creature rare
at the begining of your upkeep enters the battlefield each opponent exiles 3 target creatures loses 9 lifes and discards 3 cards
trample industructibel
12/12

22-8-2013 23:00:00

Ik basseer mijn cycle op noorse mythologie.

Yggdrasil
Legendary Land - common
Yggdrasil comes into play tapped.
When Yggdrasil comes into play, return a land you control to your hand.
: Add to your mana pool. You gain 1 life.

Ratatoskr
Legendary creature - Squirrel - uncommon
: Target creature an opponent controls attacks you this turn if able. Untill end of turn it can't activate any abilities.
, Sacrifice Ratatoskr and a land named Yggdrasil: Search your library for a card named Niddhog and put it into play.
2/1

Niddhog
Legendary creature - Dragon (rare)
Flying, Trample
: Niddhog loses flying and target creature an opponent controls blocks Niddhog this turn if able.
Whenever a creature is put into the graveyard from play, Niddhog may deal 3 damage to target creature or player.
6/6

Een legendary cycle? waarom niet.. =P enigzins theros als inspiratie, maar dan met noorse mythologie.
Yggdrasil is de oorsprong van de cycle. Niddhog ligt opgesloten tussen de wortels. Maar in yggdrasils takken leeft ratatoskr, die het leuk vind om niddhog te teasen en te plagen. Tja, niddhog is het op een gegeven moment beu en breekt vrij... dag boom, dag eekhoorn.. dag wat hij dan ook maar verder tegen komt.

23-8-2013 00:31:00

Mooi, Unhinged is deze keer niet verboden! Tijd om te lachen.

Official Rules Advisor ~Jop~ (39) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
23-8-2013 00:57:00

Sun's Apprentice
Creature - Human (Common)

, sacrifice Sun's Apprentice, : Search your library for a creature card named ‘‘ Sun's Master'' and put it into your hand.

1/1
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sun's Master
Creature - Human (Uncommon)
Lifelink
, : Search your library for a creature card named '' Heliod, Counsellor of the Sun'' and put it onto the battlefield. Activate this ability only if you gained 4 or more life this turn.

2/2
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Heliod, God of the Sun
Legendary creature - God (Mythic)
First Strike, Lifelink, Vigilance
Whenever Heliod, God of the Sun dies, destroy all nonland permanents.

~Without sun, there will be nothing~
4/4

Luc Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
23-8-2013 11:15:00

hier

Monk of Eternity

Creature - Human Monk [Uncommon]

First strike, lifelink

[2/2]

Pilgrim of Eternity

Creature - Human Cleric [Uncommon]

Vigilance

Whenever you gain life, you may sacrifice Pilgrim of Eternity and a creature named Monk of Eternity. If you do, search your library for a card named Soul of Eternity, put it into play and shuffle your library.

[3/4]

Soul of Eternity

Creature - Spirit Avatar

Flying

Creatures you control have first strike as long as a creature card in your graveyard has first strike.

The same is true for double strike, flying, intimidate, lifelink and vigilance.

[5/7]


Het viel me op dat er tussen de voorbeelden geen enkele witte kaart zat. Twee volgers van de Soul geven graag hun leven op om hem op te roepen. Maar hiervoor moeten ze eerst een goede daad doen van de Soul.
De volgers zullen niet helemaal weg zijn na hun opoffering. Hun krachten worden nog benut via de Soul, tot in de eeuwigheid. De Soul kan de kracht van dode bontgenoten opnemen en hiermee zichzelf en de levende bontgenoten sterker maken.

Wit lijkt misschien niet de kleur voor spelen met graveyards, maar ik ben zelf nogal een fan van Valor die iets soortgelijks doet in wit. Deze combinatie is daar een beetje op gebaseerd.
Ik heb expres de Monk first strike en lifelink gegeven zodat als hij blocked/geblocked wordt je voordat hij zou sterven hem samen met de Pilgrim op kan offeren voor het effect. Daarnaast heeft de Pilgrim de Monk ook nodig omdat hij zelf niet voor lifegain kan zorgen.

23-8-2013 13:55:00

And yet again, mist er wat van mijn inzending...
Soms is het echt irritant dat je bij het typen bent uitgelogd... zal wel een iets oudere versie ge-copy-paste hebben. Was de bedoeling dat dit Ratatoskr's 2e ability zou zijn:

Sacrifice Ratatoskr and a land named Yggdrasil: Search your library for a card named Niddhog and put it into play. It gains haste untill end of turn.

23-8-2013 16:16:00

Uiteraard ook met tap requirement voor activatie..
*slaps head*

sorry voor de spam mensen!

24-8-2013 12:37:00

Little Girl <-fuse-> Tundra Wolves fase 1



Watching the Wolfs

Creature - Human Scout - uncommon

Whenever Watching the Wolfs enters the battlefield put two 1/1 white wolf token with first strike into the battlefield.

2/2

Qoute: as a young girl i was raised by the wolfs
_________________________________________________________

Little Girl <-fuse-> Tundra Wolves fase 2



Lis-sana, keeper of the Pact

Legendary Creature - Humand Druid - rare

Whenever a opponent attacks you, put a 2/2 wolf token into the battlefield for each creature attacking, remove then form the game at the end of the combat phase.

1/1

Qoute: As a young girl i was raised by the wolfs, i have grown and become there family, and we protect each other.
_________________________________________________________

Little Girl <-fuse-> Tundra Wolves fase 3 Final



Lis-sana, Dances with the Wolfs

Planeswalker - Lis-sana - Mythic rare

2+: Search your library for a plains put that card into the battlefield.

1-: Gain one life for each plains you control.

7-: Put x 2/2 white wolf tokens into the battlefield where the x is your life totaal.

[4]

Qoute: come dance with me

_________________________________________________________

Wij zien dus een fuse van Little Girl & Tundra Wolves.
Wij gaan zien en mee beleven hoe een Little Girl & Tundra Wolves van klein, groeien naar iets groots en sterk.

Fase 0: Dat zijn dus Little Girl & Tundra Wolves de Common versie die kan je zien als de eerste 2 inzendingen, maar natuurlijk horen die er niet bij.

fase 1: Ze zijn nog jong en klein niet heel sterk maar wel altijd samen. en 3 creatures for 4 mana is zeker uncommon waardig

fase 2: De Little Girl is ouder geworden en sterker, inmiddels behoord zij tot de Tundra Wolves familly, en beschermen zij haar. wolf tokens voor elke attacking creature is zeker rare waardig

Fase 3: Is de Little Girl gegroeit tot een prachtige vrouw en waker over de Tundra Wolves , zei hoed en beschermt hun en is sterk.
Zij geeft hun land, leven en de liefde, Tundra Wolves geven haar liefde en bescherming. en denk met haar abillitys en ultimate denk ik zeker dat ze mythic waardig is
_________________________________________________________
Extra: Wolf Tokens

Fase 1: Wolf token :

Fase 2: Wolf token :


Leuke Prijsvraag !

24-8-2013 13:35:00

Toffe inzending Patrick !

24-8-2013 14:56:00



Vanish
Instant - Common

Exile target creature you control, then return it to the battlefield under its owner's control.
If you cast this spell twice in the same turn search your library for a spell named Behold, reveal it and put it in your hand.

Flavor: they say real magic doesn't exist, or does it?



Behold
Sorcery - Uncommon

put three 1/1 white soldier creature tokens with first strike onto the battlefield
Search your library for a card named Destruction reveal that card and put it in your hand.

Flavor: Then there were none, then there were three.


Destruction
Sorcery - Rare

Two target creature's deal damage equal to their power to them self and target player.
Search your library for a card named Phoenix reveal that card and put it into your hand.

Flavor: Death is comming!



Phoenix
Legendary Creature - Phoenix - Mythic Rare

Flying, Double strike, Shroud.
You can only play this card when Vanish, Behold and Destruction are in your graveyard.
When Phoenix deals damage to a player put a +1/+1 counter on phoenix.

5/5

Flavor: From the ashes it rises.

Uitleg.

De eerste 2 kaarten zorgen ervoor dat je uiteindelijk de kaart Destruction kunt gaan zoeken, maar tot die tijd geven ze een beetje bescherming de 3 token (beter iets dan niets )
Ook kun je vanish gebruiken in combinatie met andere kaarten die comes into play effecten hebben.

Destruction zorgt ervoor dat er flink veel damage word gedaan vanwaaruit de laatste kaart kan voortkomen namelijk Phoenix.

meeste mensen kennen de uitspraak ook wel: From the ashes the Phoenix rises. Et Voila

Poenix zelf is goedkoop maar erg sterk het enige nadeel is dat je de eerste 3 kaarten wel al gespeeld/weggegooid moet hebben om hem te kunnen spelen.

25-8-2013 03:19:00

Hier is mijn UNzending. En dat betekent dat de tekst per defenitie op de kaart past.

Wizards of the Coast is niet alleen uitgever van Magic: The Gathering, maar ook van Dungeons & Dragons. Het is dus wachten op Magic-kaarten met een D&D-referentie:

Slayer of the Party
Creature - Dwarf Warrior Ally (Uncommon)
Whenever Slayer of the Party or another ally enters the battlefield, roll a 20-sided die. If you roll lower or equal to the number of Allies you control, you may put that many +1/+1 counters on target creature.
: Target creature gains trample until end of turn.
1/1

Healer of the Party
Creature - Human Cleric Ally (Uncommon)
Whenever Healer of the Party or another ally enters the battlefield, roll a 20-sided die. If you roll lower or equal to the number of Allies you control, you may return a permanent card from a graveyard to the battlefield under its owner's control.
: Prevent the next 1 damage that would be dealt to target creature or player.
1/1

Witch of the Party
Creature - Elf Wizard Ally (Uncommon)
Whenever Witch of the Party or another ally enters the battlefield, roll a 20-sided die. If you roll lower or equal to the number of Allies you control, you may destroy target creature.
: Add to your mana pool. You lose 1 life.
1/1

Spy of the Party
Creature - Halfling Thief Ally (Uncommon)
Whenever Spy of the Party or another ally enters the battlefield, roll a 20-sided die. If you roll lower or equal to the number of Allies you control, you may gain control of target noncreature permanent.
: Search your library for a card named The Dungeon Master and put it onto the battlefield, then shuffle your library. Activate this ability only when you control Slayer of the Party, Healer of the Party, Witch of the Party, and Spy of the Party.
1/1

The Dungeon Master
Planeswalker - Dungeon Master (Mythic)
The Dungeon Master enters the battlefield with a number of loyality counters equal to the number of Allies you control.
[+1]: Reveal top cards of your library until you reveal an Ally creature card. Put that card on the battlefield and put the rest on the bottom of your library in any order.
[-2]: Choose target creature. Roll a 20-sided die. The Dungeon Master deals that much damage to that creature.
[-5]: Put a legendary 5/5 Dragon token with flying, double strike, and ": This creature gets +1/+0 until end of turn" named The Dragon from the Dungeon onto the battlefield.
[*]

In Dungeons & Dragons zijn er (voor zover ik weet) namelijk vier hoofdrassen (human, elf, dwarf, halfling) en vier hoofdclasses (warrior, cleric, wizard, thief) die je kunt spelen. Een goede Party is samengesteld uit wezens van alle classes. Maar bij het roleplayen hoort niet alleen een goed samengestelde Party, maar ook een Dungeon Master die de campagne van avonturen begeleidt om de karakters sterker te laten worden.
De Dungeon Master bepaalt wat zijn allies allemaal gaan beleven, waarbij aan het einde van een avontuur een epische opdracht wordt volbracht. En het past nou eenmaal in de naam om daar een draak bij te halen...
En ondertussen wordt er veel met een twintigzijdige dobbelsteen gegooid.

25-8-2013 14:22:00

The Shire
Land (Common)

The Shire comes into play tapped.
T: Add to your mana pool.
, T: Search your library for a card named Frodo, Ringbearer and put it onto the battlefield. Then shuffle your library.
------------------------------------------------------------------------

Frodo, Ringbearer
Legendary Creature – Kithkin Scout (Uncommon)

At the beginning of your upkeep, you may search your library for a card named The One Ring, reveal it, and put it into your hand.

When Frodo, Ringbearer dies, if The One Ring was attached to it, you may search your library for a card named Sauron, Lord of Mordor and put it onto the battlefield tapped. Then shuffle your library.

2/2
-------------------------------------------------------------------------

The One Ring
Legendary artifact- Equipment (Mythic)

The One Ring is indestructible.
Equipped creature is indestructible, unblockable and has hexproof.
At the beginning of your upkeep, put a -1/-1 counter on equipped creature.
The One Ring can't become unattached from a creature.

Equip
----------------------------------------------------------------------

Sauron, Lord of Mordor
Legendary Creature – Avatar (Mythic)

Other creatures you control get +1/+1.
Creatures your opponents control get -1/-1.
Whenever Sauron, Lord of Mordor deals damage to a player, choose target creature that player controls. He or she sacrifices that creature. You gain life equal to its power.

Sacrifice a creature: put a +1/+1 counter on Sauron, Lord of Mordor.

6/6
---------------------------------------------------------------------

Een cycle gebaseerd op de legendarische epos Lord of the Rings. Frodo uit de Shire krijgt de ring tegen wil en dank in bezit. In het begin wil hij de ring niet (vandaar put into your hand) maar na verloop van tijd raakt hij verslaafd aan de ring. De ring geeft grote macht aan de drager maar aan een sluimerende, destructieve kost. Hoe langer je de ring draagt, hoe zwakker je wordt maar je kan hem niet meer afdoen door de obsessieve verslaving. Als Frodo de ring draagt kan hij gevonden worden door Sauron. Als Frodo sterft heeft het kwaad gewonnen en kan Sauron de macht grijpen. De macht van Sauron wordt pas echt vernietigend als zijn geliefde ring weer aan zijn vinger zit.

Niet makkelijk om het voor elkaar te krijgen moet ik zeggen maar het leek zo een leuke uitdaging dat ik het moest proberen.

leroy (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
26-8-2013 22:52:00


Karn's Flux

Artifact - equipment

Equipped creature gains +0/+2 and becomes an artifact in addition to it's other types

Equip

"Karn was hard as steel"

Karn's Fist

Artifact

Whenever Karn's Fist enters the battlefield, destroy target permanent.

"Karn could pulverize anything

Karn Is Coming

sorcery

Search your library for an artifact, then shuffle your library and put that card on top of it.
If you control Karn's Flux and Karn's Fist, instead put that card in your hand.

As long as Karn is coming is in your graveyard, Artifact's you control are indestructible.

"All of you fear Karn, deep inside you"

Karn's Iron Hart

Artifact

When Karn's Iron Hart enters the battlefield, you may search your library for a Karn planeswalker
and put that card on top of it.

, exile a card named Karn Is Coming from your graveyard: Put a Karn Planeswalker from your hand into play.
Activate this ability only if you control a card named Karn's Flux and a card named Karn's Fist

"It is time"

Karn, Overcharged

Planeswalker - Karn

+2 Target Artifact deals damage to target creature equal to it's converted mana cost, then sacrifice it

-6 Exile up to two cards from any players hand, then exile a permanent

-12 Exile all permanents, then put all exiled artifact's onto the battlefield under your control

<7>

Uitleg:

1 en 2: Karn's Flux en Fist zijn overblijfselen van zijn bestaan. Beide doen ze iets op zichzelf, iets wat in limited niet verschrikkelijk is,
en in constructed bouw je er dus je fuse-engine omheen.

3: Een Artifact tutor in Rood, tegenhanger van Fabricate de downside, hem on top leggen, wordt genegate door alles indestructible te geven.
Iets wat wel bruikbaar is in constructed. In limited, zoekt ie een van je leuke equipments op. In de cycle, kan het ieder van je benodigde onderdelen opzoeken.

4: Zoekt een planeswalker, doet in limited niks, maar het is dan ook een rare, in constructed however kan je je hier leuk gebruik van maken, want
wie wil nou niet 4 extra planeswalkers hebben. Hij heeft ook nog de upside dat ie een planeswalker onder de fuse-condities direct in t spel kan leggen.

5: Een nieuwe Karn, om te draaien naast de oude Karn, want deze heeft meer synergy met je fuse-engine. zijn +2 werkt goed met
Karn's Flux en Karn's Fist, waarbij de Flux goedkoop gooivoer maakt en de Fist zelf krachtig gooivoer is. Zijn -6 is een krachtige bescherming, tegen
eventuele threats die niet gebombardeerd kunnen worden, en werkt goed tegen control. En zijn ultimate kan zijn fuse-engine terug in het spel leggen, waardoor je
nog een nieuwe Karn kan opzoeken als je die nog nodig had

Danny (38) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
27-8-2013 01:20:00

Ritual grounds
Land - uncommon

: pay two life add one mana of any colour to your manapool
: Sacrifice: ritual grounds, Forest Shaman, Mountain Shaman, Field shaman and
Water Shaman. Put a legendary 25/25 indestructible ‘Element Shaman's spirit' token with trample, first strike, vigilance and flying on the battlefield.

Forest Shaman
Legendary creature – rare
If you control Mountain Shaman, Field shaman and Water Shaman
creatures you control have trample.

‘Without nature you can't grow.' – Element Shaman'
0/5

Mountain Shaman
Legendary creature – rare
If you control Forest Shaman, Field shaman and Water Shaman
Creatures you control have first strike.

‘Without rocks you can't protect your home.' Element Shaman'
0/5

Field Shaman
Legendary creature – rare
If you control Forest Shaman, Mountain Shaman and Water Shaman
creatures you control have vigilance.

‘Without ground you can't have shelter.' Element Shaman'
0/5

Water Shaman
Legendary creature – rare
If you control Forest Shaman, Mountain Shaman and Field shaman
creatures you control have flying.

‘Without water your body can't excist.' Element Shaman'
0/5


Lijkt me duidelijk. Hij is te laat en telt dus niet mee. Balen dat internet even haperde en ik niet gecontroleerd heb of het insturen goed was gegaan. Buh

28-8-2013 00:19:00

Dustin had me al gewaarschuwd dat dit een complexe prijsvraag zou zijn, en dat is goed terug te zien in het aantal inzendingen. Hopelijk vonden de mensen die wel mee hebben gedaan het wel een echt leuke prijsvraag.

Honorable mentions!
sang hun: Wat ik leuk vind aan deze cycle is dat de rare zichzelf lijkt tegen te spreken. Je kan er alleen mee aanvallen als je de mythic hebt, maar je moet hem sacrificen om de mythic te vinden? Huh??? Pas als je de mythic dan gaat lezen valt alles op z'n plaats.
wackywong: Deze cycle vertelt op een organische wijze een verhaal. Passend hoe witte kaarten een doomsday voorspellen van hun enemy colors. De abilities van Misery en Hellfire passen dan weer minder bij wit.
Purple-One: Het leuke van deze cycle is dat de puny little spell een opperspell wordt. Ik vraag me af of de Spark niet de "any number" ability zou moeten hebben zoals Shadowborn Apostle en dan de conditie op de Shaman? Juist omdat het zo'n cutesy kaart is.
CryptoRedentor: Interessante opperwizard die de research van zijn apprentices voortzet maar dan veel effectiever. Maar probeer niet iedereen blij te maken met dezelfde kaart, daar verwater je 'm mee. Het verliest kracht, het is geen mooi kloppend geheel meer. Wat doet deathtouch op een Wizard, waarom is deze goed in combat?

De winnaar van deze week is LUC! Ik vind het erg mooi voor een witte filosofie, het idee dat de gevallen strijders doorleven in de levenden. Wit is de derde graveyard kleur naast zwart en groen, en wit heeft Concerted Effort dus ik vind het wel passen. Doordat de kleintjes meehelpen met de ability van het opperwezen voelen de kaarten ook goed met elkaar verbonden. Al had intimidate beter vervangen kunnen worden door protection in jouw rijtje.
Ook had de trigger wel wat spannender mogen zijn. Het is juist leuk als je ervoor moet werken, maar hier zit de oplossing al op 1 kaart, terwijl de Vigilance niets toevoegt aan de conditie. Het had misschien leuker geweest als de Pilgrim alleen first strike had en de Monk lifelink en "3W: another target creature you control gains lifelink until end of turn". Dan kan je de ability af laten gaan als de Monk de Pilgrim lifelink geeft en dan heb je echt het gevoel dat ze samen werken. Maar goed, gefeliciteerd! =D

Straks mijn bonus disk commentary, en deze donderdag Dustin weer!
Bedankt voor jullie inzendingen en hopelijk tot een volgende keer

Greets,
Toby

28-8-2013 00:42:00

Toby's Bonus Disk Commentary!
(wil je ook extra feedback, meld je dan aan!)

Imahilus: Legendary hoort niet thuis op common en uncommon. Daarnaast geven de abilities me ook niet het gevoel dat de kaarten bij elkaar horen, dat de achterliggende flavor bij elkaar hoort is niet genoeg.

Johannes: Een klassieke artist/designer valkuil. Je focust je op een aspect dat je aanspreekt maar daarbij verlies je andere (belangrijkere) zaken uit het oog. De regels lieten inderdaad UN toe, en jouw kaarten zijn los van elkaar erg leuk, maar waarom zijn juist deze kaarten onlosmakelijk met elkaar verbonden? Wat is het verhaal dat hier verteld wordt? De Dungeon Master arriveert, dus de allies kunnen hun avontuur beginnen? Maar de draak die gemaakt wordt door de DM is helemaal niet voor deze allies om tegen te vechten. De abilties van de DM zijn niet echt uniek gemaakt om juist deze party van een avontuur te voorzien. Leuke kaarten dus op zichzelf, maar niet voor een opdracht waarbij ze elkaar bij naam noemen.

leroy: Karn is de colorless planeswalker, waarom zijn de signature spells van hem dan opeens colored? En waarom rood 2-maal? Karn is Coming is trouwens wel extreem op, een Darksteel Forge voor maar 3 mana met ook nog eens een tutor als bonus?

Itachi: Een beetje gek dat de eerste conditie de moeilijkste is. Aflopende moeilijkheidsgraad? Wat hebben de eerste 2 kaarten met een Phoenix te maken? Shroud is geen witte of rode ability, en de saboteur ability van de phoenix is wel heel erg een anticlimax. Spannend op een 1/1 voor 2 of 3 (Slith Firewalker, Markov Blademaster) maar heeft een 5/5 double strike zoiets nodig?

Patrick Saadhoff: voldoet helaas niet aan de derde eis ^^;

28-8-2013 00:45:00

Bij de beoordeling van luc bedoelde ik 'conditie', niet 'trigger': "Ook had de conditie wel wat spannender mogen zijn."

Luc Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
28-8-2013 09:25:00

Jeey eindelijk een keer gewonnen! Dankjewel Toby en gefeliciteerd aan de eervollen

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  1 2  [volgende] [laatste]