Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Mini-prijsvraag 108.0

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2 3
25-7-2013 14:36:00

Tja, M14... ik kan er nog steeds niet echt enthousiast van worden, maar de verslaving aan boosterdrafts is te groot om zomaar 2 maanden pauze te nemen. Het blijft gewoon gaaf om een booster open te scheuren en te hopen dat je een dikke Mythic opent waar je je draft omheen kunt bouwen! En dan open je booster 1 een Darksteel Forge ... Waarom?! Omdat iedereen Shatter speelt vanwege al die fantastische artifacts in M14? Omdat 9 mana betalen voor zo'n effect in Limited redelijk is? Ongetwijfeld zal het voor Theros noodzakelijk zijn dat dit kreng in Standard zit, maar het verpest behoorlijk mijn enthousiasme voor M14. Oh, er hadden zo veel leukere Mythic artifacts in kunnen zitten. Wat had jij er van gemaakt?

Design een Mythic artifact voor M14!
*Moet in M14 passen, niet overpowered of unhinged
*Mythic, artifact, colorless, mag een equipment zijn
*Make Timmy happy!
*Doet iets cools en unieks
*Vermeld naam, mana cost, abilities, et cetera
*Zorg dat alles op een kaart past
*Plaatjes zijn welkom, maar geven geen bonuspunten
*Geef een toelichting in maximaal 100 woorden

De winnaar krijgt 5 euro NederMagic tegoed, de prijsvraag loopt tot en met maandag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.

Veel plezier en succes, greetz,

Dustin.

 Reactie plaatsen

Reacties 51-72 (72)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2 3
29-7-2013 23:58:00

_____
Foriysian Frontline

Legendary Artifact

Whenever a creature you or your teammate controls blocks or becomes blocked, gain 2 life.

Each creature you and your teammates control can't be blocked except by two or more creatures and can block an additional creature.

'I guess it can be described best as 'schizofrenzy'. Whatever that is.'
_____
Eerder was er Darksteel Forge, daarna Akroma’s Memorial, toen Door of Destinies en Eldrazi Monument. Nu dus een 'mix' van classic Two-Headed Giant of Foriys, Imperial Mask en een variant op bovenstaande artifacts, tezamen op één kaart. Uiteraard qua wording aangepast zodat hij qua flavor & functie ook werkt (zoals je verwacht) in Two-Headed Giant. Bovendien is het woord 'teammates' een woord wat wat mij betreft geïntroduceerd mag worden in een Core-set.

Danny (38) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
30-7-2013 11:44:00

@joerivanhugten: Hoe wil je hem untappen als hij niet getapt kan worden. Of werken spells van 'tap target creature' er wel op?
Mocht ik iets missen graag toelichting xD

30-7-2013 12:05:00

@danny
Dit design is echt heel bizar inderdaad al zeg ik het zelf.
Defender, cannot tap is de mechanic waarmee ik versteniging probeer te bescrhijven (vergelijk xathrid gorgon). zoals ik al zei, opeens stond daar die tweede ability en ik viel gewoon bijna van mijn stoel af hoe zeer dit het gevoel moet beschrijven van iemand die opgesloten zit in steen (een gargoyle). de creature heeft zoveel potentie maar zit te gevangen om er iets mee te kunnen doen.

30-7-2013 13:00:00

Ancient Titan

Artifact Creature - giant M

Trample, Indestructable, Hexproof

When Ancient Titan is put into a graveyard from anywhere, it's owner shuffles his or her graveyard into his or her library.


"Eversince he was thrown in Tartarus,
he waited for a chance to avenge himself."

9/9

----------------------------------------------------------------------------

Mijn kaart zit bom vol referenties naar Iconische dingen.
Geeft Timmy's een goed gevoel, simpel, maar effectief.
En past goed in de set.

Ancient Titan = Prelude to Theros
= Darksteel Forge
Trample = The rage he build up when he was locked away.
Indestructable = Rule change
Hexproof = Icm bovenstaande zorgt deze unicum van gecombineerde abilities dat hij mythic waardig is. (ook beschermt hij zich zo van aura's in het volgende blok)
When Ancient Titan is put into a graveyard from anywhere, it's owner shuffles his or her graveyard into his or her library. = Eldrazi (flavorwise closest to Titans in Tartarus)
9/9 = Colossus of Sardia = where the legend of fatties started.

30-7-2013 14:37:00

Wow, wat een overweldigende hoeveelheid inzendingen en reacties, en dat ondanks de zomer(vakantie)! Het was een erg open opdracht, en dat heeft jullie creativiteit flink geprikkeld. Wel wil ik nogmaals benadrukken dat het erg belangrijk is om de opdracht goed te lezen: de vraag was om een colorless artifact te maken (dus niet een gekleurd artifact, dat kon alleen in Shards of Alara), het moet in M14 passen (dus geen , dat kon alleen in Shadowmoor), et cetera.
Ook heb ik de afgelopen weken van meerdere mensen de vraag gekregen hoe je een plaatje zichtbaar kunt maken; die informatie staat in de FAQ, waar ik elke week in de opdracht naar link. Lees die FAQ eens!
Ik ben het met Toby eens dat er een Indestructible permanent in de set moest zitten om de nieuwe regels uit te leggen, maar ze hadden er een elegantere kaart voor kunnen kiezen, wat mij betreft...
En nu door naar de eervolle vermeldingen:

Imahilus: sterke en veelzijdige kaart, nuts in Limited en Commander, maar voelt meer als Johnny/Spike dan als Timmy.
San: cool, beestjes, heel veel beestjes! Erg oneerlijk, maar voor 8 mana mag je wel iets vets verwachten
Taekijessyb: gaaf, origineel en sterk design, doet iets unieks en past perfect in M14, omdat je zowel indestructible als legendary in 1 kaart hebt gestopt. Vraag me wel af of deze niet compleet overpowered is een affinity deck, maar dat zou playtesten moeten uitwijzen.
Tim Dokter: hier zou ik ook erg blij van worden als ik hem opende Beetje te goedkoop, maar maakt combat een hel voor je tegenstander. En met een sac outlet is het erg snel voorbij... Zou een heel stuk meer moeten gaan kosten om niet Constructed te warpen.
Andries: gaaf, maar veel te sterk in vergelijking met Sliver Queen
Bruxonn: cool, uniek effect!
Kjell: simpel en doeltreffend, doet me denken aan het oude rijmpje: something old, something new, something borrowed, something... black. Trample kan wel in zwart, maar alleen op hoge rarities, en daar voldoet deze kaart aan. Memorial is een favoriet onder Timmies, en nu kunnen ze nog meer dingen kiezen!
Umit: coole kaart voor Limited, een stuk eerlijker dan oude Sliver Lords, maar een enorme dreiging als hij niet beantwoord kan worden.
Leslie: juistem! Mooi idee om 2HG te promoten, en dit is een kaart die Timmy erg blij maakt, combat in Limited tot een hel maakt en toch heel eerlijk aanvoelt.

Voor mij was de overduidelijke winnaar deze week San, met een episch, mythisch effect dat te gaaf is om te negeren! Gefeliciteerd!

Donderdag weer een nieuwe prijsvraag, al meer dan 2 jaar onafgebroken elke week weer. Ik ben van 18 tot en met 28 augustus op vakantie, maar ik zorg dat er een vervanger is, want deze traditie gaan we niet zomaar stopzetten

Greetz, Dustin.

30-7-2013 16:32:00

Wat een moeite dustin , om al die inzendingen allemaal te beoordelen. Ik vind het echt heel knap van je. Maar ik zou niet voor san hebben gekozen , er waren genoeg creatievere inzendingen vond ik , maar dat is mijn mening. Ook vond ik het een beetje jammer dat mijn indending weer geen beoordeling kreeg.

30-7-2013 16:40:00

ik had zelf wat langer moeten na denken voor ik mijn eigen inzending definitief instuurde.
me begin idee was leuk maar de naam en het plaatje gaven hem totaal niet het gevoel van een artifact meer een enchantment.

ook had ik meer aan banden moeten leggen waneer die een counter er op zou krijgen.
mischien door alleen beesten die door combat of door de tegenstander gedood worden te laten tellen.

maar dan had ik veel langer moeten puzzelen om de wording goed te krijgen.

maargoed op naar de volgende prijsvraag.

30-7-2013 18:26:00

Ik kan niet wachten totdat Toby weer losgaat met z'n reviews.

@ san hung; Het is een hels karwei om over elke inzending wat te zeggen. Ik kan me voorstellen dat Dustin de voor hem opvallende kaarten slechts bespreekt.

30-7-2013 18:44:00

@leslie Gemeen
Alleen omdat jouw inzending wel beoordeeld was . Nu ben ik boosㅠ_ㅠ snif snif.
Grapje ^_- ik snap het wel hoor , maar vond het gewoon een beetje jammer . Da's alles

30-7-2013 20:18:00

Gefeliciteerd San!

Simpele kaart, uniek effect, vet hard als je hem eenmaal hebt liggen

30-7-2013 20:23:00

Toby's feedback punten!
Wil je ook feedback op jouw inzendingen, laat het me weten =)

Imahilus: Niet alle abilities zijn even interessant op elk moment in de game. Dragon Hatchling en Shivan Dragon zijn allebei cool, en Cerodon Yearling en Bull Cerodon ook, maar hoe cool is Riven Turnbull of Lotus Guardian? Een 6-mana 8/8 met de text box van Goblin Guide? Dit probleem heeft jouw kaart ook. 3 mana maken is geen interessante toevoeging aan een 6 mana kaart die nog eens 4 beurten nodig heeft om iets te doen. Altar of Shadows doet het bijvoorbeeld weer wel goed, omdat deze geen cap heeft, en je dus kunt dromen over het -potentieel- van de kaart (dat ie uiteindelijk z'n eigen ability betaald), ook al zal dat in de praktijk niet erg realistisch zijn. Timmy is dol op potentieel.

Johannes: erg interessante ability, leuke tension, maar hij heeft niet echt 1 duidelijk doel. Ik zie 2 deck themes waarin ik deze zou willen gebruiken.
1. Een grote X en expendable tokens (kleine power)
2. Een kleine X en high-power creatures
Maar deze 2 themes hebben niet echt veel met elkaar te maken, waardoor ik eigenlijk liever een helft van deze kaart had gewild die dan minder mana had hoeven kosten.
Je geeft de speler hier flexibiliteit die niet echt te benutten is. Het is een kaart waar meerdere decks iets aan hebben, maar waar geen enkel deck ECHT ideaal voor is. Vergelijkbaar is bijvoorbeeld Fecundity in een token deck en Greater Good in een fatty deck. Dat werkt als 2 losse kaarten die heel erg goed zijn in hun eigen ding, die zouden minder goed werken als samen in 1 multiple purpose kaart.
Bij card design heeft Mark Rosewater het ook altijd over dat hij liever kaarten maakt die 'not liked by many, but loved by a few' zijn dan kaarten die 'liked by all' zijn.
MAAR dit is wel heel erg in de details treden. Op het eerste gezicht gewoon een mooie ability en je kan er heel veel mee bedenken om te doen. Erg nice, maar dus net niet perfect zou ik zeggen. Wel vind ik m ook niet echt mythic aanvoelen.
Als rare (of uncommon die alleen op creatures werkt) zou ik de huidige kaart zoals ie is trouwens wel SUPER interessant vinden met een self-sacrifice cost erbij, dus voor eenmalig gebruik. Dan heb je de bovenstaande afweging wel in 1 deck zitten. Basically het verschil tussen een 'build-around-me' card (waarbij het dus niet werkt) en een 'conditional support' card (waarbij het wel werkt)

Jan: De powerpump is leuk. Ik mis dit soort kaarten wel. Power Matrix is een favoriet van mij, maar sinds equipment zijn er minder van dit soort artifacts, terwijl ik juist deze instant-speed flexibiliteit interessant vind voor defense (equipments zijn meer voor offense). Dus dat is leuk! Maar de lifelink voelt niet echt passend erbij, omdat de een een activated en de andere een EtB/LtB trigger is. 2 tap effects, 1 voor creature pump en 1 voor life, zou meer connected hebben aangevoeld (boost je jezelf of je creatures?). Als triggers voelen ze een beetje disconnected en zou ik ze gewoon weglaten. Wat ook kan is gewoon lifelink geven bij de creature pump, dan heb je ook vitality voor beide.

leroy: build-around-me cards to the next level! De converter (Well of Lost Dreams) en de enhancer (Boon Reflection) in 1 kaart. De 3rde ability vind ik dan eigenlijk weer net té. Dan maak je het wel heel gemakkelijk. Met alleen de 1ste 2 abilities maak je het leuk voor de speler, die moet dan zelf op zoek gaan naar kaarten die er goed mee werken, de enablers. Als je dat in de kaart zelf inbouwt wordt het leuke werk voor je gedaan. Saai. Zou dus die 3rde lekker weglaten.
Ook past deze kaart NIET in M14. De reden is Angelic Accord. DIe kaart wil 'big' life gain, one-shot effects die je veel levens geven. Jou kaart wil juist veel liever 'small' life gain. Effecten waarbij het niet zozeer uitmaakt hoeveel levens, maar die je vooral goedkoop wil hebben en repeatable. Deze 2 kaarten werken dus niet lekker samen in 1 set =)
Is ook niet echt mythic voor mijn gevoel, borderline.

Leslie: Ja leuk! Net als je inzending van vorige week leest deze erg poetisch, maar deze speelt volgens mij veel beter. De 2de ability dan. De 1ste leest een beetje gek en random. Waarom niet gewoon jouw (en je teammate's) creatures boosten met double strike? Dat past toch heel mooi in het thema?
Het probleem is dat 'can only be blocked by 2 or more' en 'can block additional creature' nog geen keywords zijn, maar toch al wel established abilities zijn, terwijl 'whenever attacks, gain 2 life' op zichzelf staat. Die lezen dus niet lekker samen. Zou dat dus lekker weglaten of er iets anders van maken dat beter past.
New rampage zou ook beter passen. (Elvish Berserker).
Heb je alsnog dezelfde trigger condition (whenever a creature you or your teammate controls blocks or becomes blocked) maar bonus geven afhankelijk van hoeveel er blocken past beter bij de 2de ability dan een random 'gain 2 life'.

leroy (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
30-7-2013 21:07:00

Hee toby, dankjewel voor de beoordeling, Je hebt idd gelijk, die derde ability is een beetje heftig, maar ik dacht omdat t een mythic was, moest hij ook wat op zichzelf kunnen doen, plus dat hij idd niet goed samenwerkt met angelic accord

Volgende x misschien beter

30-7-2013 21:32:00

Hey Toby, ik zou het fijn vinden als je mijn kaarten ook reviewt.... ik heb meedtal wel een beetje door hoe het allemaal zit, maar feedback helpt altijd bovendien ben ik nog altijd van plan je in te halen met de prijsvragen

Overigens een terechte winnaar San! Gefeli

Official Rules Advisor Jan (125) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
30-7-2013 21:46:00

@Bruxonn: die hoop had ik ook, maar die heb ik inmiddels opgegeven. Toby is da man!

@Toby: thanx for the feedback. Je hebt inderdaad wel gelijk dat twee -abilities cleaner was geweest. Maar ja, ik ben zo'n enorme fan van ETB/LTB-triggers, I can't help myself (although I will try next time). En op deze manier kreeg ik in ieder geval 5 x het cijfer 5 op de kaart (waarvan 1 x de cost). There's beauty in that...

30-7-2013 22:53:00

@leroy: oh oeps ik zie dat ik niet had genuanceerd over dat ie niet bij Accord past! Dat is echt maar een heel klein puntje, geen echt minpunt, maar als ik het nalees lijkt het of ik er wel een big deal van maak dus excuses daarvoor.
Darksteel Forge doet niks op zichzelf =p (ja een Darksteel Relic zijn, nou nou)
Cast Through Time ook niet. Misthollow Griffin. Dat soort build-around kaarten hoeven niet zelf wat te doen.
Maar je hebt wel gelijk dat jouw kaart dus borderline mythic is, dus je beredenering was goed =)
Maar ik zou m dus iets anders meegeven om mythic te laten voelen. Test of Endurance text erop bijvoorbeeld. (Maak het 100 levens om het niet OP te laten zijn). Of wat dacht je bij de 1ste ability als toevoeging: "if this is the 10th time this ability resolves in this turn, the token is 10/10 instead" (zie Ashling the Pilgrim). Dat voelt al wat meer mythic aan.

@Jan: ja dat is wel mooi =) Maar dan had je eigenlijk iets anders moeten bedenken voor 1 van de 2 triggers. Hmmm... maak een 5/5, dan heb je 5 5en in de textbox? XD
Of maak een 0/5, dan issie niet zo OP? 0/5 bij EtB, 5 life bij LtB? (dan kan je de middle ability voor de token gebruiken)

@Bruxonn: Er is een goede reden dat Goblin Recruiter gebanned is in Legacy en Sensei’s Divining Top in Modern en Duel Commander... jouw kaart zal heeeeeeel lang duren om te resolven, en je opponent zal scoopen uit verveling XD

leroy (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
30-7-2013 23:05:00

@toby, dat had inderdaad wel een goede geweest, meer build-around maken en meteen meer impactvol als je dat red door een win-con. Dan waarschijnlijk wel in combinatie met de tokens en niet met de levens, iets in de zin van, then, if you control X or more creatures you win the game

31-7-2013 01:37:00

@sang hun: soms geef ik iedereen een bespreking, soms doe ik alleen eervolle vermeldingen. Het is inderdaad elke week een flink karwei om alles te beoordelen, laat staan als ik ook nog iedereen feedback ga geven... Daarom deze week alleen een bespreking van de beste inzendingen, en helaas hoorde jij daar deze keer niet bij.

gelukkig doet Toby ook vaak een analyse, en zijn focus is geheel anders dan de mijne: ik moet een winnaar kiezen, terwijl Toby meer vrijheid heeft om verbeterpunten aan te geven. Oftewel: ik beoordeel de inzending zoals hij is, Toby zoals hij zou kunnen zijn. Ik ben erg blij met deze symbiose!

31-7-2013 09:28:00

Het erge is is dat toby meestal ook gewoon gelijk heeft met zijn kritiek punten =P

@ Sang hun: ik heb nog geprobeerd iets degelijks over je inzending te zeggen, qua kritiek of iets wat me er echt van aansprak, maar kon simpelweg niks verzinnen. Je inzending is gewoon.. simpel. En dat is goed, maar het laat weinig om echt opmerkingen over te geven. Hij poept 'nutteloze' artifacts uit, stopt er een winconditie op maar lijkt vooral abuse voer voor Tinker en Clock of Omens (de clock in combinatie met dingen zoals Steel Overseer)
Dus tja, een multiplier in een origineel jasje?

31-7-2013 14:14:00

bjorn: Lijkt teveel op Darksteel Colossus.
Daarnaast is Indestructible + Hexproof wel heel erg sterk. De meeste beesten hebben toch een zwakke plek, maar deze heeft er wel heel weinig. Had dan bijvoorbeeld de trample weggehaald zodat ie nog profitabel gechumped --> geraced kan worden bijvoorbeeld, die andere 2 abilities samen zijn uniek genoeg.

31-7-2013 19:37:00

Ik dacht dus dat mijn kaart wel kon omdat je je tegenstander zijn deck niet kunt voorspellen, en dus altijd wel meerdere keren een andere kaart krijgt dan dat je nodig hebt. Aan de resolvetijd had ik niet gedacht

1-8-2013 13:00:00

@Toby, bedankt voor jouw feedback!
Met mijn inzending kun je ook een grote en een groot beest gebruiken, en daarmee iemand bijna ineens uitschakelen.
En waarom is een repeatable Fling 2.0 niet Mythic waardig als die eenmalig bruikbaar wel Rare waardig zou zijn?

1-8-2013 14:22:00

"Met mijn inzending kun je ook een grote x en een groot beest gebruiken, en daarmee iemand bijna ineens uitschakelen. "

Ja precies daaromvind ik het als eenmalig effect wel heel goede gameplay choice tension opleveren.

"En waarom is een repeatable Fling 2.0 niet Mythic waardig als die eenmalig bruikbaar wel Rare waardig zou zijn?"

Omdat de 1ste een build-around card is en de 2de een utility card. Bijna dezelfde textbox, maar compleet verschillende kaarten en daardoor appels en peren.

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2 3