Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Hulp nodig bij casual wit control deck

Scroll: [boven|reacties|beneden]
18-6-2013 15:07:00

Ik heb recent een luminarch ascension wit control deckje voor casual play bedacht, en het valt mij op dat alleen luminarch ascension als win condition misschien wat weinig is, aangezien je natuurlijk enchant haat en counterspells hebt en mensen nog voor life loss kunnen gaan. Heeft er iemand nog tips wat ik aan het deck kan veranderen om te zorgen dat ik dit probleem oplos?

Hier de decklist:
hier

Alvast superbedankt voor de tips!

 Reactie plaatsen

Reacties (8)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
18-6-2013 15:17:00

Ik moet zeggen dat ik wit-groen niet associeer met 'control'. Afhankelijk van je budget, format, en metagame zijn er een aantal opties.

Belangrijk om te onthouden is dat decks die afhankelijk zijn van één winconditie, in dit geval jouw Ascension, niet zo goed zijn. Zoals je het zelf al aangeeft: als ze jouw kaart kunnen weghalen dan doe je gelijk niks meer.
Tevens valt direkt op dat je een erg passief en verdedigend deck hebt.

Waarom bouw je het bouwen van tokens niet uit als thema? Voeg kaarten als Parallel Lives en Kjeldoran Outpost toe. Door een actievere houding te nemen kun je een betere board positie krijgen waardoor je het spel makkelijker naar je toe trekt. Bovendien, door meerdere kaarten te spelen die goed met elkaar samenwerken (synergy) ben je niet meer kwetsbaar voor een enkele spotremoval.

18-6-2013 16:27:00

Groen-Wit kan wel degelijk control zijn! Kijk maar naar Astral Slide decks bijvoorbeeld.

Zelf ben ik nooit echt een fan van Orim’s Chant in multi-player. Het doet gewoon te weinig.

Het toevoegen van kaarten als Sun Titan en Eternal Dragon zou je probleem moeten oplossen.

Danny (38) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
18-6-2013 16:32:00

Inderdaad erg veel defender en weinig om mee aan te vallen tegen snelle decks lijkt mij dit wel een probleem. Je kan eventueel een kleur erbij gooien, maar eventueel is Wakestone Gargoyle wel leuk erin. Mocht je dan nog wat hebben liggen om je beesten wat op te pompen kan je best een extra win conditie krijgen. Dit is wel vrij casual dus ik weet niet of je dat zoekt

Edit: dat zoek je dus gezien titel *hersens overhit*.

18-6-2013 19:11:00

M'n budget is niet extreem hoog ofzo. Het leuke idee was dus inderdaad om een beetje fog-achtig om die luminarch heen te bouwen. Nogal verdedigend dus. ;D

Ik weet niet zeker of je dergelijke token generation zo laat nog kan doen zegmaar. Parallel lives maakt de angels nog harder, maar dan zou er inderdaad nog véél meer token generation in moeten. Ik weet niet wat daar je tips dan voor zouden zijn? En is dan sowieso het idee om luminarch erin te houden dan nog wel goed?

Ik heb overigens wel door nu dat de deck waarschijnlijk teveel leunt op alleen Luminarch Ascension. Ik zit verder in een omgeving met decent direct damage, veel creature destruction en decent removal en krachtige decks met tragere (4-8 cmc) sterke creatures of dat nu om hun effect is of hun rauwe kracht. Veel groen, zwart en rood en soms wat blauw. Zelf ben ik fan van wit, groen en blauw.

Wat betreft orim's chant is hij inderdaad wel specifieker voor die 1 op 1 je luminarch afkrijgen.

Is dat token idee mogelijk niet een (stuk) trager in opzet? Omdat je nu erg vroeg al luminarch + walls + fog regelt zegmaar. En dan story circle vs direct damage.

Ik vind die wakestone gargoyle wel erg lachen! Maar, ik vraag me af of dat gaat lukken met de 0/4 walls die vooral er zijn ook om kaartvoordeel te regelen.

Sun Titan en Eternal Dragon zijn nog wel aardig, vooral die Dragon. Aangezien walls geen targeted removal gaan vangen, gaat wat voor'n beest ik dan ook oproep wat sterker is (zoals sun titan) waarschijnlijk meteen dood. Dat dit namelijk natuurlijk nog op hand voor hun die destroy kaarten.

18-6-2013 19:13:00

hier

Deze kaart had een vriend bijvoorbeeld als extra win condition genoemd. Dan kon je met oblivion ring + path to exile een path clearen indien nodig voor deze kaart. En vervolgens ermee door attacken terwijl je met story circle en ghostly prison hun afhoudt. Het voordeel zou zijn dat ze hexproof is en dus niet hun opgespaarde haat vangt. Die draak had echter ook wel zoiets zag ik al!

19-6-2013 02:11:00

Nog iemand verder iets?

19-6-2013 03:29:00

Een snelle tip: je kan linken naar kaarten door de volgende code in je bericht te voeren.

{=kaartnaam}

{= luminarch ascension } wordt dan (zonder de spaties) Luminarch Ascension.

19-6-2013 18:52:00

Thanks, zal ik onthouden. Sta nog steeds open voor verdere tips of commentaar!

Scroll: [boven|reacties|beneden]