Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Mini-prijsvraag 89.0

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2 3 4  [volgende] [laatste]
14-3-2013 11:58:00

Hoi allemaal,

Deze week zit Dustin in het verre Utrecht om op de GP te judgen, vandaar dat ik, Dark Jjay, het weer een weekje overneem

In het oorspronkelijke Ravnica block had je een cycle guild champions, en Mark Rosewater heeft al door laten schemeren dat deze in Dragon's Maze terug komen. Ik ben benieuwd hoe deze er uit zouden kunnen zien! Elke guild heeft in RTR of GTC al een Guild Leader gekregen, een mythic creature in de guild kleuren. Maar nu is de vraag:

Design een Champion voor een van de tien guilds in Dragon's Maze!
*Moet in Dragon's Maze passen, dus niet overpowered of Unhinged.
*Het creature moet rare en legendary zijn.
*De power en toughness van het creature moet lager zijn dan die van de 'Guild Leader'.
*Heeft beide guildkleuren, geen hybride mana, geen andere kleuren
*Het creature moet een soort bonus geven of krijgen van creatures en/of spells in de kleuren van zijn of haar guild.
*Vermeld naam, mana cost, creature type(s), rules text, P/T, eventueel flavor text
*Zorg dat de kaart echt als een Champion aanvoelt
*Plaatjes zijn welkom, maar geven geen bonuspunten.
*Geef een toelichting in maximaal 300 woorden.

*Speciaal deze week (geen nieuwe blijvende regel): zend je kaart ook in tekstvorm in, alleen een plaatje volstaat niet!

De kaarten uit het oude Ravnica block binnen deze cycle zijn: Agrus Kos, Wojek Veteran, Circu, Dimir Lobotomist, Grand Arbiter Augustin IV, Lyzolda, the Blood Witch, Momir Vig, Simic Visionary, Savra, Queen of the Golgari, Teysa, Orzhov Scion, Tibor and Lumia, Tolsimir Wolfblood en Ulasht, the Hate Seed.

De winnaar krijgt 5 euro NederMagic tegoed, de prijsvraag loopt tot en met maandag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.

Veel plezier en succes, greetz,

Dark Jjay.

 Reactie plaatsen

Reacties 51-75 (97)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2 3 4  [volgende] [laatste]
18-3-2013 19:00:00

Marlad heeft trouwens ook nog goede synergy met kaarten die de power of toughness bekijken van kaarten in de graveyard zoals Corpse Lunge en Morbid Bloom (al komen deze wel uit eerdere series)

18-3-2013 20:28:00

Mijn inzending:

Voja, Packleader

Legendary Creature - Wolf

White creatures you control have first strike as long as Voja, Packleader is attacking.

Green creatures you control have trample as long as Voja, Packleader is attacking.

"He is as loyal as the great Biracazir once was."

2/2

Plaatje:



Toen ik Tolsimir Wolfblood zag dacht ik:
"Nu moet ik de kaart Voja maken."

Hij is een champion (packleader) van Selesnya.
Als champion inspireer je natuurlijk het meest door zelf mee te gaan in de aanval.
Daarnaast geeft hij een mooie bonus aan al je tokens in een populate deck.

18-3-2013 20:35:00



Sograi, Svogthir's hound (green)(black)
Legendary creature - Wolf
1/1

Whenever a black or green creature you control dies, put a +1/+1 counter on Sograi, Svoghtir's hound.

Whenever Sograi, Svogthir's hound attacks, you may put a -1/-1 counter on target creature.

"A vile being haunts the halls of Svoghtir's empty castle, forever mourning its master" -Savra, Queen of the Golgari

------------------------------------------------------------------------
Terwijl de Sisters of the Stone death Svoghtir hadden gesealed in Svogthos, the restless tomb zwierf zijn champion Sograi rond en groeide door het leed om zich heen niet alleen in kracht maar ook in de haat voor zijn vijanden.

Mogelijkheid om je champion door de mechanics te laten groeien en ondertussen een lastig creature te zijn omdat zijn -1/-1 counter voor de blockers fase geplaatst wordt.

18-3-2013 22:31:00

Teysa Karlov is in de verhaallijn inmiddels gepromoveerd tot Grand Envoy voor de Obzedat. Wat inhoudt dat Teysa the officiële woordvoerder en ambassadeur is van de Obzedat. Zij is dus ook degene die de Ghost Council bijeen kan roepen. Op basis van deze flavor krijg je dan de volgende kaart:

Teysa, Grand Envoy
Legendary Creature — Human Advisor 2/3
Whenever a white creature enters the battlefield under your control, you gain 2 life.
Whenever a black creature you control leaves the battlefield, target opponent loses 2 life.
, , Sacrifice a White or Black creature: Search your library for a card named Obzedat, Ghost Council and put it onto the battlefield. Then shuffle your library.

18-3-2013 23:18:00

Torch-Eye, Raid Chieftain
Legendary Creature - Viashino Warrior

Red creatures you control can't be blocked except by two or more creatures.
Green creatures you control can't blocked by more than one creature.
(Creatures you control that are both red and green can't be blocked)
3/3

19-3-2013 08:03:00

Haha, Torch-Eye is vet gemeen XD Zonder reminder text had ik hem nog mooier gevonden (':

19-3-2013 11:00:00

Hier nog wat bonus kaarten, omdat de deadline voorbij is:





19-3-2013 12:43:00

Na een ietwat stroef begin ben ik blij om te zien dat er toch zo veel mensen mee hebben gedaan! En dan nu, de jurering.

Harmloos: Interessante kaart, maar niet helemaal wat ik zoek. Voor mijn gevoel had je kaart ook een Gruul kaart kunnen zijn (ondanks dat je kaart wel beter werkt in Boros). Ik denk dat het door zijn tweede ability komt. Niet slecht gemaakt, maar qua gevoel niet helemaal wat ik zoek.

JvBastel: Een van mijn favorieten! Goede, relevante boost voor haar guild (hoewel hij ook een kleine splash kan maken in Golgari) en daarnaast ook interessante abilities die het spelen van beesten beloont. Ik ben zelf geen fan van het feit dat ze tapt, omdat ze nu maar 1 ability kan gebruiken als je een multicolour creature speelt (misschien had je haar kunnen laten tappen als deel van de ability? "If you play [A], you may [X]. If you do, tap Massacre Girl"). Ondanks dat, een solide entry!

~Jop~: Op zich allemaal relevant, maar hij heeft de meeste impact als hij in het spel komt. Daarna is hij er wel, maar hij is dan eigenlijk een soort ingewikkelde Suture Priest.

Purple One: Jup, die is groot. Goede enabler voor evolve, en maakt zeker een splash als hij blijft liggen.

Mipie: Oef, so close! Als je de laatste ability eraf had gelaten (en dan 1 mana eraf had geschaaft) dan had je waarschijnlijk gewonnen, maar nu voelt hij iets te druk. Daarnaast voelt het als net iets te veel upside. Een gratis Firespout elke keer dat ik een Gruul Charm speel is al upside genoeg, denk ik.

CryptoRedentor: Erg cool! De abilities voelen heel erg Dimir, en meshen goed met hoe de guild zich hier gedraagt. Daarnaast is de 3e ability ook heel erg Dimir, "Information for the highest bidder". Een lightning bolt op je hoofd voor een kaart lijkt mij in deze de juiste balans. Misschien een mana eraf schaven, nu hij een 2/2 is? Als 3/2 is 5 prima.

Coniunctio: FBLTHP! I love me some Fblthp! Maar in alle serieusheid, ik weet het niet helemaal. Ik snap het idee achter je kaart (denk ik), maar ik voel hem niet helemaal. Het oogt net iets complexer dan nodig is.

Bjors Siemons: Yes, love it. Recoil op een stokje. Me dunkt ook een redelijke cost, ondanks het potentieel om compleet uit de hand te lopen. Meshed ook heel erg goed met cypher.

Eric the Gathering: Hum. Ja. Erm. Ik weet niet zo goed wat ik hiervan vind. De flavour is duidelijk, maar ik weet niet of ik de kaart zou spelen en dat is denk ik het belangrijkste. Een interessante rare voor Selesnya, maar ik weet niet of deze kaart een goede keus is voor een champion.

Luc: Sick sterk met Isperia (DRAW ALL THE CARDS), maar zo wordt ze niet beoordeelt. Ik snap de tap ability niet helemaal. Naar mijn idee zijn dit soort abilities het best als ze attackers of blockers weg kunnen halen, en jouw kaart kan nu eigenlijk maar een van die twee. Daarnaast is de kans ook aanwezig dat deze ability een deel van de tijd gewoon niets doet. Jammer.

Johannes: Ik wil deze kaart laten winnen, I really really do, maar hij is denk ik wat te sterk. Gratis 3/3tjes zijn niet te onderschatten, en het feit dat deze ze gratis uitdeelt is net iets te goed denk ik. 8 power op tafel leggen als ik een Loxodon Smiter speel is best wel sterk.

Jos van Schijndel: Interessant, maar uiteindelijk te vaak een {=dimir houseguard} met slechtere stats. Jammer.
Jan: I smell shenanigans! Heeft wel wat sidekicks nodig, maar is waarschijnlijk de opzet waard. I like.

Huib: IK BEN ARGUS, RAWR! Coole re-imagining van een oude favoriet.

Toby (Arnhem): Hmm... Ondanks de setup die hij nodig heeft is z'n effect erg sterk, en kaarten in de graveyard doen is niet iets waar groen/zwart veel moeite voor moet doen. Wat deze kaart voor mij tegenhoud is dat Golgari deze set niet direct bezig is met kaarten in de graveyard krijgen (op Grisly Salvage na). Golgari is hier meer value aan het creëren als de kaarten toch in de graveyard liggen. Wel heel interessante kaart.

Gerben: Ook een coole kaart, als de 3e ability achterwegen was gelaten. Hij voelt nu te druk.

Shazu: Mijn hart zegt dat ik deze kaart niet mag, maar mijn brein zegt dat dit een goed ontworpen kaart is. Het ontwerp voelt heel erg Azorius en heeft daarnaast ook een hoek die ik niet vaak heb gezien. Daarnaast is deze vorm van denial iets wat voor mij heel erg op een Legendary creature thuis hoort en beloont het je door spells te blijven spelen. I don't like it, maar ik kan niet ontkennen dat het een goede kaart is.

Sander Verkerk: Rawr, Voja, rawr. Cool creature, maar heeft denk ik niet genoeg impact om als champion gedrukt te worden.

Michiel: Ik zie deze een hoop impact hebben in de early game, net design voor een goed value beest.

Patrick: Oef, nee. Je was goed bezig tot je Obzedat mocht pakken.

LotZ: Oergh, moeilijk. Het design is heel erg cool, maar hij is nu te goedkoop. 1 of 2 mana meer zou hem niet misstaan.

Mijn top 3 voor deze prijsvraag zijn JvBastel, CryptoRedentor en Shazu. Ik vind JvBastel zijn ontwerp nog steeds heel erg cool (Rakdos heeft toch altijd een plekje in mijn hart), maar de anti-synergie tussen de manier waarop de abilities zijn geformuleerd laat mij toch helaas nee zeggen. Voor CryptoRedentor moet ik helaas uiteindelijk ook nee zeggen, omdat ik zie gebeuren dat de 1e ability van je kaart veel te vaak niets gaat doen. Als je 4 of meer schade zou doen met je unblockable beesten is het voor je tegenstander geen moeilijke keuze om wat info te kopen van je held, wat denk ik een aantal feel-bad momenten gaat opleveren.

Dat betekend dat de winnaar SHAZU is! Ondanks dat ik je kaart waarschijnlijk nooit zou spelen (hij is niet mijn stijl) is het niet te ontkennen dat je kaart bijzonder solide is. De combinatie van abilities is erg interessant, en deze stijl van denial is hiervoor nog niet gedaan. Het enige streepje tegen het ontwerp as-is is dat je tegen een aantal memory issues aan kan lopen ("Had je Thragtusk al genoemd?"), maar dit is makkelijk te verhelpen. Gefeliciteerd!

19-3-2013 12:58:00

Villian form Scooby-doo: I Hate thows Maddling sphinxs!!

Gefeliciteerd Shazu

Official Rules Advisor Jan (125) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
19-3-2013 13:01:00

@Shazu: Gefeliciteerd!! Ik snap wat Dark Jjay zegt, ik vind het namelijk ook geen leuke stijl van spelen (booohoo Pithing Needle!), maar het is wel een bijzonder interessant Design. Kudos!

@Dark Jjay: bedankt voor je tijd en moeite en voor je leuke/verrassende uitleg aan het begin van de topic en voor de uitgebreide jurering. Awesome!

19-3-2013 13:27:00

Gefeliciteerd!

Vond zelf de kaart van Lord of the zombies supertof, bijna poëtisch. jammer dat je op je costing af wordt gerekend =p

19-3-2013 13:50:00

Mjah, ik kan niet ontkennen dat ik iets anders jureer dan Dustin . Zijn ontwerp was heel erg goed, don't get me wrong, maar hij is buiten een vacuüm gewoon wat te sterk (naar mijn mening).

Maar, wel een goed ontwerp!

19-3-2013 13:50:00

Woohoo, cool!

Ik vind die van LotZ inderdaad ook wel een mooie kaart. Als er 'other' had gestaan, dan was hij beterm, nu krijg je namelijk ook gewoon een 3/3 unblockable voor 3.

19-3-2013 18:49:00

Shazu, gefeliciteerd!

Ik geef zelf ook toe dat 3/3'tjes erg sterk zijn, maar ik kon geen flavorwise goede groene 2/2'tje bedenken. Dus ik hoopte dan maar dat een 1/3 voor 4 mana kwetsbaar genoeg was, of dat 8 power voor een Loxodon Smiter in beurt 5 niet te sterk is.

19-3-2013 18:56:00

Ik vind het commentaar over mijn kaart een beetje jammer. De serie zit vol met scavenge-creatures. Een Slitherhead en Sluiceway Scorpion worden echt sterk door hem. Misschien had hij 3 mana moeten zijn, maar dat hij "meestal niks doet" ben ik niet mee eens.

Anyway, gefeliciteerd Shazu! Mooie kaart, goede combinatie van de twee abilities.

19-3-2013 19:13:00

Winnaar gefeliciteerd.

Juiste casting vinden blijft lastig. Mijn kaart voor 3 mana leek mij ook wat sterk, maar onbeschermd Hill Giant stompy vond ik net wat te zwak voor een champion. Other creatures had gekund, maar ik wou hem zelf ook laten meebeuken.

19-3-2013 19:17:00

Gefeliciteerd Shazu! (: En ook de andere eervollen natuurlijk! En dank aan Dark Jjay voor de uitgebreide jurering!

19-3-2013 19:25:00

Doe er dan power/toughness af/bij of evergreen keywords bij. Er zijn zoveel meer opties dan 3/3 voor 3 en 3/3 voor 4.

19-3-2013 19:53:00

Dat was waarschijnlijk inderdaad beter geweest. Volgende keer beter.

19-3-2013 20:01:00

Het lijkt me ook erg lastig om kaarten te beoordelen. Het zijn er nogal veel en het is voor een groot deel subjectief. En net als bij Tarmogoyf, mensen kunnen zich vergissen in hoe sterk een kaart is als deze nog maar kort bestaat

19-3-2013 23:27:00

Dat is zeker waar ^^. En ik hoop dat je mijn feedback niet verkeerd opgepikt hebt, aangezien ik je kaart wel interessant vind! De interactie met Scavenge was mij ook niet ontgaan en er zullen zeker instanties zijn waarin je kaart een enorme bom zal zijn (zoals inderdaad met Slitherhead of de Scorpion). Mijn probleem was dat je kaart zonder specifiek die kaarten eigenlijk, grofweg, niet zo veel doet :/.

De kaarten waar ik vol lof over was zijn kaarten die ik in elk deck met die kleurencombinatie kan spelen (in principe). Massacre Girl zal niet optimaal voor de volle 100% functioneren in een deck met weinig Unleash, maar ze zal in elk rood/zwart deck impact hebben als ze eenmaal ligt. Zelfde voor Shazu zijn kaart. Die zal ook beter tot zijn recht komen in een bepaald deck (in dit geval een control-achtig deck, denk ik), maar hij zal in elk blauw/wit deck iets doen. Dat miste ik een beetje bij jouw kaart.

Hoop dat je er iets aan hebt ^^.

20-3-2013 10:56:00

vreemd dan toch dat je zo goed bezig bent in deze wedstrijd maar geen groene 2/2 tokens kunt bedenken?

*kuche*WOLVES*kuche*

20-3-2013 12:44:00

Ik snap dat eigenlijk totaal niet, die statement van moet in elk deck met die kleurencombinatie passen. In de regels staat toch duidelijk dat de kaart in dragon's maze moet passen. Dan lijkt me toch dat eerste prioriteit is dat het bij de guild zoals deze in dit blok bestaat past.

Over mijn kaart kan ook in Gruul, njah dat is ook juist een beetje het ding met Boros. De legion accepteert iedereen die bereid is voor hun te vechten zo ongeveer, vond ik juist leuk om daar iets mee te doen.

20-3-2013 13:04:00

Ik vind de winnende kaart eigenlijk een soort lance armstrong onder magic creatures, het ding doet veeeeeeeeels te veel en is veeeeeeeels te invloedrijk voor die cost

Meddling mage met repeat en constant zien wat oppo heeft dus constant zijn plays locken. Als er dan over een 3/3 unblockable voor gruul wordt gesproken over overpowered dan denk ik... De jury speelt graag uw control

En golgari niet met graveyard bezig? Wat doet jarad dan met 1.. oh nee 2.. ohnee al z'n abilities?

20-3-2013 13:29:00

Volgens mij heeft hij in zijn betoog laten zien dat hij geen fan is van UW control.

Er is niks mis met de inzending van LotZ, hij is alleen iets te sterk, sowieso is hij een 3/3 unblockable, en unblockable is iets wat je niet ziet in RG.

Heb je misschien gekeken naar de manacosts? Dat verklaart volgens mij een hoop waarom de jury de ene inzending wel gebalanceerd vind (een 5 mana 2/3 die je gewoon kan bolten en ploegen) en een 3/3 voor 3 (ook gewoon te bolten en ploegen), maar die een groot deel, dan wel niet heel je leger ongelofelijk moeilijk te blocken maakt in combat.

Daarnaast moet je bij mijn inzending eerst nog een witte spell spelen, voordat je iets mag noemen, oftewel, 2 kaarten en 5+ mana voor een Meddling Mage. Sorry, maar dat is ver van broken. Als hij blijft liggen, dan wordt hij gevaarlijk, maar over welk beest kan je dat nou niet zeggen?

En zoals, altijd, er mogen toch best meningsverschillen zijn?

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2 3 4  [volgende] [laatste]