Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Dag mede-magiccers,
Heb het volgende standard burn deck gemaakt hier en vroeg met af wat in de meeste gevallen de beste bom zal zijn:
Archwing Dragon
Chandra, the Firebrand
Epic Experiment
Andere tips qua verhouding burn/andere spelles zijn uiteraard ook heel erg welkom.
Neliz193
Ik denk zoals je het nu speelt Epic Experiment omdat die voor 6 mana game finishing kan zijn. Al denk ik dat chandra altijd goed is, maar geen instant win is
Ik zat net te denken dat Epic Experiment in combinatie met de tweede ability van Chandra wel epic is.
Maar als het echt een competitief deck moet worden misschien niet het meest effectief.
Zit er momenteel mana ramp in standard? dat zou je epic experiment meer nut geven.
Epic Experiment kopiëren lijkt me erg leuk; zou ik 2 Searing Spear hiervoor kunnen cutten of 2 Faithless Looting misschien?
Oh, dat is veel handiger; verder zie als ramp alleen Gem of Becoming en die lijkt me vrij slecht. Augur of Bolas 2x eruit lijkt me wel een goede, omdat Guttersnipe en Goblin Electromancer beter zijn in dit deck.
Even mijn visie, je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar ik zal iig een poging doen mijn keuzes uit te leggen. Ik ben hier op zoek naar een standard deck dat op burn kan winnen.
Burn (21 )
3 Pillar of Flame
2 Rolling Temblor (nog 2 en quake in sideboard tegen aggro)
4 Searing Spear
4 Thunderbolt
4 Thunderous Wrath
4 Brimstone Volley beest met experiment
Burn ondersteunend (5 )
3 Guttersnipe
2 Chandra, the Firebrand
Bom (4 )
4 Epic Experiment
Other Destroy/ Disrupt (4 )
4 Izzet Charm
Card Advantage (4 )
4 Snapcaster Mage (weet niet of dit in je budget kan)
Land (22 )
4 Sulfur Falls
12 Mountain
6 Island
SIDEBOARD
1 Island
4 Unsummon
2 Rolling Temblor
4 Magmaquake
1 Chandra, the Firebrand
3 Augur of Bolas of een Fog Bank
Toegegeven ik heb nog niet goed naar alle nieuwe kaarten in RTR voor dit deck gekeken.
Magmaquake is ook niet goed in combinatie met Epic Experiment, maar de creatures die je gebruikt hebben op zich wel synergie met de rest van het deck. Epic Experiment is sowieso een erg lastige kaart om te 'breken'. Zoals gezegd lijkt het me heel lastig om een echt competitief deck hiermee te bouwen, maar fun kan je hier zeker mee hebben.
ik denk dat Epic Experiment breken eerder een taakje is voor modern. daar heb je toegang tot mana ramp. Al denk ik dat in het bovenstaande een beurt 7 met X=5 wel veel damage zou kunnen doen. of beurt 8. Ik denk dat je met de hoeveelheid disruptie daar wel komt.
Het lastige is dat je enerzijds wil rampen om je Experiments beter te maken, maar dat Epic Experiment slecht samenwerkt met X-spells die ook juist kunnen profiteren van rampspells. Kortom niet heel synergetisch allemaal.
Het is waar dat je in modern in ieder geval spells hebt die extra mana genereren (verschillende rode rituals). Als je dan een outlet hebt voor die mana, hebben die rituals zowel een functie om Epic Experiment beter te maken door sneller meer mana te kunnen genereren, als dat het geen whiffs zijn voor als je Epic Experiment daadwerkelijk cast.