Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

[COLUMN] BoaB – Slaughterhouse, Deel 1

Scroll: [boven|reacties|beneden]
3-6-2012 12:34:00

Ja mensen, nu alweer deel 1 van een nieuwe reeks Building On A Budget-columns! Ik zit momenteel in de afstudeerfase dus ik kan (vooralsnog) redelijk soepel met m'n tijd omgaan. Na de vorige keer het Avacyn Restored Intro Pack 'Angelic Might' een nieuwe look te hebben gegeven (deel 1, deel 2 en deel 3), neem ik nu het Intro Pack 'Slaughterhouse' onder handen.

Ik ga te werk volgens een vaste formule, te weten de volgende:
1. Start met een onaangepast Intro Pack.
2. Speel telkens 5 potjes en maak dan hooguit 5 (misschien iets meer) aanpassingen.
3. Doe dit net zo lang totdat er een deck overblijft dat leuk is om mee te spelen, vaker wint dan verliest, en budget genoemd kan worden.
4. Blijf enigszins trouw aan het deckthema.

Net zoals in mijn vorige columns zorg ik ervoor dat het deck budget blijft door kaarten toe te voegen van niet meer dan 3 euro. Ik kan hier in een enkel geval licht van afwijken, maar dat is niet de insteek.

De 5 Intro Packs van Avacyn Restored vind je hier. Ik heb deze keer voor Slaughterhouse gekozen omdat ik bij het maken van de vorige columns gemerkt heb dat het deck in staat is tot een aantal leuke en verrassende plays door bijvoorbeeld je eigen creatures te sacrificen. Verder vind ik beide rares (Harvester of Souls en Demonlord of Ashmouth) erg gaaf.



Vers uit de verpakking is de lijst als volgt (gesorteerd op mana cost):

Slaughterhouse v1.0//Lands (25)
12 Mountain
13 Swamp

//Creatures (25)
2 Goblin Arsonist
1 Hunted Ghoul
1 Blood Artist
3 Butcher Ghoul
2 Reassembling Skeleton
1 Bloodflow Connoisseur
2 Demonic Taskmaster
3 Soulcage Fiend
1 Demonlord of Ashmouth (rare)
1 Driver of the Dead
2 Evernight Shade
1 Havengul Vampire
2 Raging Poltergeist
1 Gang of Devils
1 Harvester of Souls (rare)
1 Maalfeld Twins

//Other
2 Bone Splinters
1 Scroll of Griselbrand
2 Fling
1 Unhallowed Pact
2 Barter in Blood
2 Grave Exchange

Het is allemaal nog wat random op dit moment en het deck bevat een aantal wel heel matige kaarten maar dat is een beetje Intro Pack eigen. Wat het deck probeert te doen is redelijk duidelijk: het doden van zowel je tegenstanders creatures als die van jezelf, waar het vervolgens een voordeel uit haalt door 'when ~ dies'-triggers van kaarten als Goblin Arsonist, Blood Artist en Harvester of Souls.

Dit keer was Max niet in de buurt om tegen mij te spelen maar in de olijke Johan Laumen, die ik een tijdje terug zelf heb geïnfecteerd met het Magicvirus, vond ik een nieuw speelmaatje. Johan heeft 3 decks, te weten W/U Spirits, U/B Zombies en G/W Tokens. Deze decks zijn over het algemeen wat sterker dan het Slaughterhouse deck (zeker nu deze nog onaangepast is) dus ik verwacht in het begin niet veel games te winnen maar ik hoop dat ik m'n deck in ieder geval goed in actie te zien krijg.

Tijd voor de eerste 5 potjes!

Game 1 t/m 5Game 1 tegen U/B Zombies
Johan gaat dit potje keihard. Terwijl ik met een lousy Scroll of Griselbrand en Soulcage Fiend begin, speelt Johan achtereenvolgens Gravecrawler, Highborn Ghoul en Cemetery Reaper. Mijn Fiend tradet in beurt 3 met Highborn Ghoul. Beurt 4 trek ik geen vierde landje bij, terwijl Johan door blijft gaan met Diregraf Ghoul en de ability van Cemetery Reaper die hem een 3/3 Zombie token oplevert. Ik zit dan met 3 kaarten op hand die 4 mana kosten (Demonlord of Ashmouth, Evernight Shade en Havengul Vampire). In beurt 5 komt daar een vierde bij in de vorm van Barter in Blood. Ook de Fling die ik op hand heb is op dat moment nutteloos. Ik heb nog een Butcher Ghoul die ik kan spelen maar als Johan de volgende beurt Gravecrawler #2 speelt en aanvalt met Diregraf Ghoul, een Zombie token en Gravecrawler #1 weet ik dat het een verloren zaak is. Butcher Ghoul blockt nog de Zombie token maar Johan strooit zout in de wonden door in reactie op de undying-trigger van Butcher Ghoul de ability van Cemetery Reaper te gebruiken waardoor de Ghoul geëxiled wordt voordat hij kan terugkeren. Ik geef op met een hand vol 4-mana kaarten.

Johans Zombie deck is duidelijk nog te sterk voor me, daarom switcht hij naar zijn iets zwakkere W/U Spirit deck.

Game 2 tegen W/U Spirits
Ik curve dit keer uitstekend met Goblin Arsonist, Butcher Ghoul, Soulcage Fiend en Evernight Shade. Johan heeft de eerste 4 beurten een Angelic Wall, Latch Seeker en een Mindshrieker. Beurt 5 mis ik een landdrop (met Grave Exchange en Gang of Devils op hand) en ik besluit met alles aan te vallen. Angelic Wall blockt mijn Soulcage Fiend en Johan target een Vapor Snag op mijn Evernight Shade. Ik reageer door mijn Shade te saccen aan een Fling die ik weer richt op Mindshrieker maar Johan reageert op zijn beurt met Faith’s Shield. Balen! De Shade keert nog wel terug als een 2/2. De beurt erop vallen Mindshrieker en Latch Seeker mij aan (ik kan ze niet blocken) en Johan millt bij mij een Swamp na de ability van Mindshrieker geactiveerd te hebben. Een Voiceless Spirit versterkt vervolgens Johans team. In beurt 6 sla ik terug door Goblin Arsonist te saccen aan een Bone Splinters waardoor Voiceless Spirit en Angelic Wall kapotgaan. Ik had hier ook de getapte Latch Seeker of Mindshrieker kunnen destroyen maar ik had een redelijke boardpositie en probeerde Johan te racen. Mijn team brengt Johan van 14 van naar 6. Johan brengt mij vervolgens naar 9 en komt dan op de proppen met een Celestial Purge en Silent Departure voor mijn Soulcage Fiend en Evernight Shade. Grr. Beurt 7 heb ik nog steeds maar 4 land in het spel dankzij het millwerk van Mindshrieker. Johan brengt mij naar 1 dankzij het millen van een Barter in Blood. De beurt erop geef ik op. Leukste play dit potje was Bone Splinters + Goblin Arsonist.



Game 3 tegen W/U Spirits
Ik begin met een Butcher Ghoul en Soulcage Fiend, Johan speelt de eerste 3 beurten niets. Beurt 4 probeer ik aan te vallen maar Johan heeft een Vapor Snag voor m'n Fiend. Als ik de Fiend opnieuw probeer uit te spelen vangt deze een Mana Leak. Johan speelt vervolgens een Mindshrieker. De beurt erop heb ik een Bloodflow Connoisseur en een Reassembling Skeleton, en met de Harvester of Souls die ik nog op hand heb begint het er rooskleurig uit te zien. Johan steekt hier jammer genoeg meteen een stokje voor door mijn Connoisseur te Celestial Purgen. Daarna speelt hij een Drogskol Captain. Nu was het hopen op een landje zodat ik mijn coole rare kon casten. Vol verwachting pak ik de bovenste kaart van mijn deck en het is een… Unhallowed Pact. -_- Deze plak ik maar op Drogskol Captain. Johan gaat sterk verder met een Dungeon Geists die een Butcher Ghoul in de tang houdt. Beurt 7 vind ik het zesde landje voor mijn Harvester of Souls. Johan maakt echter de volgende beurt een einde aan het potje door met Mindshrieker Driver of the Dead en Evernight Shade te millen waardoor 16 vliegende schade mijn kant op komt.

Game 4 tegen W/U Spirits
Ik begin matig met alleen Butcher Ghoul en Scroll of Griselbrand in de eerste vier beurten. Ook Johan begint niet sterk vanwege color screw; in beurt 4 verschijnt pas zijn eerste creature in de vorm van Latch Seeker. Ik mis in beurt 4 en 5 mijn landdrop en een vers getrokken Hunted Ghoul doet mijn winkansen ook niet stijgen. Gelukkig heb ik wel een Bone Splinters in combinatie met Butcher Ghoul die me van zijn vervelende Latch Seeker afhelpt. Johan speelt wederom een Mindshrieker. Beurt 6 trek ik eindelijk een landje en ik probeer een redelijk riskante Demonlord of Ashmouth aangezien de 2/2 Butcher Ghoul mijn enige creature is. Johan heeft Mana Leak. Drogskol Captain en Havengul Vampire komen daarna onze beide legers versterken. Een Dungeon Geists die mijn Vampire in toom houdt lijkt de game in Johans voordeel te gaan beslissen. Beurt 8 trek ik mijn vijfde landje maar dat is nog niet genoeg voor de Gang of Devils die ik al lang op hand had. Johan wint uiteindelijk dankzij genoeg flying damage.



Game 5 tegen W/U Spirits
Ik begin met Goblin Arsonist en Hunted Ghoul (ugh), Johan met Mindshrieker. Beurt 3 mis ik een landdrop en besluit m'n Fling te bewaren (ondanks de ability van Mindshrieker) zodat ik in combinatie met Goblin Arsonist 2 creatures kan weghalen. Johan hapt niet toe door Favorable Winds te spelen en in reactie Fling ik mijn lelijke Hunted Ghoul op zijn Shrieker. Helaas heeft de dekselse Johan Faith’s Shield om de Shrieker te redden. Beurt 4 mis ik weer een landdrop en ik hou Bone Splinters op hand in de hoop op een 2-voor-1 met Goblin Arsonist. Johan hapt wederom niet toe en valt alleen aan. De Bone Splinters die ik vervolgens probeer vangt een Mana Leak. Intussen blijft Johan landjes bij mij wegmillen waardoor ik niet aan een derde landje geraak. Als ik dan eindelijk Bloodflow Connoisseur kan spelen, antwoordt Johan met Dungeon Geists. Beurt 7 heb ik nog steeds maar 3 land. Jammer want anders had ik Unhallowed Pact + Bone Splinters kunnen spelen om Johans Dungeon Geists over te nemen. Bone Splinters haalt daarom de Geist maar weg en ik speel nog een Scroll of Griselbrand (jeuj). Johan valt daarna aan met zijn Mindshrieker en activeert de ability 3 keer terwijl ik nog op 11 sta. De eerste kaart die hij me laat millen is Evernight Shade, Shrieker wordt 6/6 (Favorable Winds en Drogskol Captain lagen er nog steeds). De tweede kaart is Soulcage Fiend, Shrieker wordt 9/9. De derde kaart is… Raging Poltergeist (what are the odds?!) en een 14/14 Mindshrieker slaat mijn laatste 11 levenspunten weg.

Pfoe, 0-5. Nog geen games gewonnen maar de potjes waren leuk en ik heb veel van mijn deck kunnen zien. Tijd voor de eerste aanpassingen, ik kan niet wachten om een paar hele slechte kaarten uit het deck te halen…

AanpassingenERUIT: 1 Hunted Ghoul
Dit is één van de dramatische kaarten in mijn deck. Een 1/2 voor 1 met een ability die niet zo vaak relevant is wil je praktisch in geen enkel deck spelen, en zo ook niet in deze. Goblin Arsonist doet heel veel meer voor 1 mana. Dag Hunted Ghoul!

ERUIT: 2 Raging Poltergeist
Ik snap dat Raging Poltergeist in het deck zit omdat hij makkelijk doodgaat maar voor 5 mana wil ik echt wat beters dan een buitengewoon kwetsbare 6/1. Hoewel ik de Poltergeist niet ben tegengekomen in de eerste potjes weet ik vrij zeker dat ie mijn uiteindelijke lijst nooit zou hebben gehaald.

ERUIT: 1 Scroll of Griselbrand
Voor deze kaart gaat dezelfde uitleg op als voor Scroll of Avacyn in deel 1 van de vorige reeks. Voor 2 mana ben zowel ik als mijn opponent een kaart kwijt (daar schiet ik dus niks mee op) en af en toe laat hij je tegenstander 3 levens verliezen. Dat in game 1 de Scroll het hele potje onaangeroerd in het spel bleef liggen zegt denk ik wel genoeg.

ERUIT: 1 Unhallowed Pact
In sommige gevallen (zoals in game 5) zie ik Unhallowed Pact nog wel zijn nut hebben maar de grote zwakte van deze kaart is dat er 2 kaarten nodig zijn (de Pact zelf en iets dat een creature kan weghalen) om de kaart zijn werk te laten doen. Daarnaast ben je maar net afhankelijk van wat voor creatures je tegenstander speelt. Dit is geen kaart die ik langer in mijn deck wil houden.

Dan nu naar de kaarten die erin gaan…

ERIN: 2 Goblin Arsonist
Goblin Arsonist is me in elk potje goed bevallen. Hij maakt blocken en aanvallen voor de tegenstander onaantrekkelijk en is prima in combinatie met Bone Splinters. Daarnaast haal ik er met Hunted Ghoul en Scroll of Griselbrand twee 1-drops uit dus met 2 Arsonist erbij heb ik weer genoeg om in beurt 1 te spelen.

ERIN: 1 Butcher Ghoul
Hij zit er al 3 keer in maar ik speel graag een vierde. Butcher Ghoul is een prima blocker en ideaal sacvoer omdat je 'm 2 keer kunt saccen dankzij undying. Erg belangrijk voor een kaart als Demonlord of Ashmouth. Veel betere creatures om te saccen zijn er voor deze kleuren volgens mij niet. Groen heeft de betere Butcher Ghoul in Young Wolf maar ik zie mezelf niet gauw groen splashen (ondanks dat ook kaarten als Gutter Grime en Grim Backwoods prima in zo'n deck zouden passen).



ERIN: 1 Blood Artist
ERIN: 1 Bloodflow Connoisseur

Dat beide kaarten potentie hebben, heb ik eerder al gezien in de potjes die ik tegen Max speelde in de eerste BoaB-reeks. Bloodflow Connoisseur is een essentiële 'sac outlet' en heb ik zelf al een aantal keer getrokken maar Blood Artist nog niet. Om beide kaarten vaker te trekken, en hopelijk in hetzelfde potje, voeg ik van elk één toe. Goede kans dat ik in de volgende aanpassingsronde de aantallen aanvul tot een playset.

Als gevolg van deze eerste aanpassingen komen we tot de volgende lijst:

Slaughterhouse v1.1//Lands (25)
12 Mountain
13 Swamp

//Creatures (27)
4 Goblin Arsonist
2 Blood Artist
4 Butcher Ghoul
2 Reassembling Skeleton
2 Bloodflow Connoisseur
2 Demonic Taskmaster
3 Soulcage Fiend
1 Demonlord of Ashmouth
1 Driver of the Dead
2 Evernight Shade
1 Havengul Vampire
1 Gang of Devils
1 Harvester of Souls
1 Maalfeld Twins

//Other
2 Bone Splinters
2 Fling
2 Barter in Blood
2 Grave Exchange

Het deck bevat nog steeds een aantal kaarten waarvan ik bepaald niet onder de indruk ben maar eerst weer 5 games voordat ik verdere aanpassingen maak.

Game 6 t/m10Game 6 tegen W/U Spirits
Beurt 2 countert Johan mijn Reassembling Skeleton met Mana Leak, waarna hij meteen besefte dat dat geen beste play was. Ik ga door met Bloodflow Connoisseur, Johan met Voiceless Spirit en Drogskol Captain. Beurt 4 twijfel ik of ik een Evernight Shade of Driver of the Dead moet spelen, maar aangezien ik alleen een Reassembling Skeleton in m'n graveyard heb, ga ik voor de Shade. Johan speelt Voiceless Spirit #2 en valt me door de lucht aan met Spirit #1 en Captain. Mijn Evernight Shade wordt de beurt erop geblockt door de untapte Voiceless Spirit waarop ik de Shade tot 4/4 pomp maar Johan heeft wederom Faith’s Shield (irritant kaartje). Een Dungeon Geists tapt mijn Shade en ik word door de lucht voor 8 aangevallen. Beurt 6 kan ik nog een leuke play maken door Driver of the Dead te saccen aan Bloodflow Connoisseur om Reassembling Skeleton terug te halen, en de Skeleton zelf nog 2 keer te saccen zodat mijn Connoisseur 4/4 wordt maar het mag allemaal niet meer baten.

Game 7 tegen W/U Spirits
Ik begin met een Goblin Arsonist in beurt 1 maar heb beurt 2 en 3 niks. Johan speelt pas in beurt 3 wat (Voiceless Spirit). In beurt 4 mis ik nog een tweede Swamp voor de Barter in Blood die ik op hand heb, maar ik kan wel een Driver of the Dead spelen. Johan slaat hard terug met Drogskol Captain en Dungeon Geists die mijn Driver tapt. Beurt 6 kan ik voor het eerst een niet al te indrukwekkende Gang of Devils spelen. Johan legt op zijn beurt nog een Voiceless Spirit bij en valt me voor 9 aan door de lucht. In de laatste beurt val ik aan met Gang of Devils, Goblin Arsonist en Butcher Ghoul. Een Voiceless Spirit blockt m'n Gang en ik stuur 2 schade naar zijn Captain en 1 naar hemzelf, maar Johan laat wederom een Faith’s Shield zien. Ik heb nog mana over voor een Barter in Blood waar ik Goblin Arsonist en Driver of the Dead (die de Arsonist weer terugbrengt) voor sac en Johan 2 Voiceless Spirits. Dan is het tijd om op te geven.

Game 8 tegen W/U Spirits
Dit was verreweg de langste maar ook de leukste game. Ik begin goed met Goblin Arsonist, Blood Artist en een tweede Arsonist. De Blood Artist vangt een Celestial Purge en Johan speelt Latch Seeker. Beurt 4 speel ik een Evernight Shade en bewaar mijn Bone Splinters in de hoop dat ik de volgende beurt een 2-voor-1 kan maken met Goblin Arsonist. Dit lijkt te gaan lukken omdat Johan een Drogskol Captain cast, maar bij het teruglezen van de aantekeningen begin ik te twijfelen of ik wel helemaal volgens de regels heb gespeeld. Ik speelde namelijk de Bone Splinters door de Arsonist te saccen en ik ging ervan uit dat de trigger van Arsonist als eerste op de stack gaat en dat Bone Splinters er bovenop komt. Daardoor kon ik eerst de Captain destroyen zodat Latch Seeker geen hexproof meer had waardoor deze vervolgens doodging aan de 1 schade van de Arsonist. Maar nu ik het zo zie kan het ook wel eens zijn dat de trigger van Goblin Arsonist al resolvet voordat Bone Splinters op de stack komt… Ik hoor graag in de reacties wat de regels voorschrijven. In ieder geval redt Johan zijn Drogskol Captain met behulp van Vapor Snag en de Seeker gaat dood. In de beurten daarna verschijnen bij Johan opnieuw de Captain, Angelic Wall, Favorable Winds en 2 Mindshriekers. Ik Barter in Blood tussendoor waarvoor Johan de Captain en een Mindshrieker sact, ik Goblin Arsonist en Evernight Shade die weer terugkeert dankzij undying. De Shade wordt een aantal keer gechumpt door Spirit tokens van Moorland Haunt terwijl Reassembling Skeleton en Blood Artist ondertussen mijn team hebben versterkt. Een Barter in Blood laat me drainen voor 4 dankzij de Artist en opeens staat het 4 tegen 10 in mijn voordeel. In beurt 12 lijk ik de laatste schade te gaan doen maar Johan heeft Faith’s Shield met Fateful Hour geactiveerd. Een Bloodflow Connoisseur is dan gegroeid tot 3/3 dankzij Reassembling Skeleton (prettige combinatie) en in beurt 13 topdeck ik Maalfeld Twins. Johan weet nog te overleven door te chumpen met tokens maar in beurt 14 val ik opnieuw met alles aan. In reactie op een Vapor Snag die mijn Connoisseur target sac ik Reassembling Skeleton 3 keer waardoor de Connoisseur 7/7 wordt en deze Fling ik voor de win!

Gaaf potje en mijn eerste overwinning, al dan niet rechtmatig.



Door het lange potje is Johan inmiddels al te laat voor een andere verplichting dus aan de laatste 2 potjes komen we niet meer toe. Gelukkig is daar altijd nog mijn steun en toeverlaat in bange dagen: Marloes C., wiens achternaam ik niet mocht noemen in dit artikel. Ze pakt mijn Blue Weenie deck op zodat ik tot 10 games kan komen.

Game 9 tegen Blue Weenie
Marloes begint met Wingcrafter en Spellskite die pairt met de Crafter. Ik heb op mijn beurt een Goblin Arsonist die ik in beurt 2 sac aan Bone Splinters zodat zowel Spellskite en Wingcrafter neergaan. Een Trinket Mage verschijnt aan de overkant en Marloes gaat op zoek naar Silver-Inlaid Dagger. Ik heb een Bloodflow Connoisseur. Een Tandem Lookout pairt met Trinket Mage en ik block de Mage met mijn Connoisseur omdat ik een Barter in Blood op hand heb, waar ik nog wel een Swamp voor tekortkom. Met mijn topdeckskills trek ik vervolgens een Swamp en het veld is weer leeg. Marloes heeft opnieuw een Trinket Mage die haar opnieuw naar een Silver-Inlaid Dagger laat zoeken en ze speelt er één uit. Een Soulcage Fiend blockt daarop een geëquipte Mage en een Invisible Stalker kondigt mijn einde aan. Ik heb nog een Maalfeld Twins en een Havengul Vampire die maar niet uit m'n hand gaat maar 2 beurten later ben ik dood door Invisible Stalker die 3 Silver-Inlaid Daggers draagt.

Game 10 tegen Blue Weenie
Ik begin goed met weer Goblin Arsonist, Butcher Ghoul en Blood Artist. Marloes doet de vorige game dunnetjes over met Wingcrafter en Spellskite. Beurt 3 equipt ze een Silver-Inlaid Dagger aan Wingcrafter waardoor ik op een klokje kom te staan. Ik hoop dan op een Bloodflow Connoisseur zodat ik mijn Goblin Arsonist kan saccen om Wingcrafter uit de lucht te halen maar die komt niet. Dankzij Trinket Mage komt er een tweede Dagger in het spel en Curiosity op een vliegende Trinket Mage laat Marloes een kaart pakken. Beurt 6 hoop ik nog steeds vurig op een Connoisseur maar ik trek een Grave Exchange. -_- Had ik een Connoisseur gepakt, dan had ik 12 keer kunnen saccen dankzij onder andere 2 Butcher Ghoul en Driver of the Dead (erg goed in combinatie met elkaar) waardoor m'n Bloodflow Connoisseur 13/13 was geworden en Blood Artist had dan gedraind voor 12. Helaas mocht het niet zo zijn en ik word door de lucht doodgehoekt.

Maar één potje gewonnen maar wederom leuke games. Tijd voor een nieuwe ronde aanpassingen.

AanpassingenERIN: 2 Blood Artist
Ik heb Blood Artist nog steeds redelijk weinig getrokken maar de keren dat ik 'm had heeft ie voor veel kunnen drainen. Met de extra sac outlets die ik zo ga toevoegen wordt Blood Artist alleen maar beter. Bovendien is het een extra target voor Driver of the Dead. Daarom wil ik de Artist graag 4 keer proberen.

ERIN: 2 Bloodflow Connoisseur
Dit zal voor niemand een verrassing zijn. In elk potje dat ik een Connoisseur had, heeft ie nuttig werk verricht en vaak miste ik zelfs een sacrifice outlet zoals in game 10. Van deze kaart wil ik er absoluut 4 spelen.



ERIN: 1 Harvester of Souls
Met 4 Bloodflow Connoisseurs in mijn deck wordt Harvester of Souls ook beter. Helaas heb ik 'm nog niet goed kunnen gebruiken in de eerste 10 games dus ik voeg een tweede exemplaar toe om 'm wat vaker te trekken. Het is sowieso een kaart die een goede kans maakt om m'n uiteindelijke 60 te halen: hij is dik en z'n effect past perfect in een deck als dit.

ERUIT: 1 Soulcage Fiend
Soulcage Fiend heeft me eigenlijk nooit echt teleurgesteld. Het is een degelijke beater en zijn effect kan leuk zijn maar met de toevoeging van 2 Bloodflow Connoisseurs komt mijn 3-mana slot wel erg vol te zitten. Demonic Taskmaster heb ik vreemd genoeg nog geen enkele keer getrokken in de eerste 10 games terwijl er 2 van in het deck zitten, die haal ik er dus liever nog niet uit.

ERUIT: 1 Gang of Devils
Ik heb een aantal keer lang met een Gang of Devils op hand gezeten. Dat is op zich niet gek want hij kost 6 mana maar een 3/3 voor 6 mana is niet bepaald spectaculair. Natuurlijk vergoedt de dies-trigger zijn magere stats een beetje maar voor 6 mana speel ik veel liever een Harvester of Souls, die ik hierboven al toevoeg.

ERUIT: 1 Maalfeld Twins
Voor Maalfeld Twins geldt eigenlijk hetzelfde als voor Gang of Devils. Dat hij je praktisch 3 creatures oplevert om te saccen is leuk in dit deck, maar voor 6 mana speel ik liever een game changing Harvester of Souls.

ERUIT: 2 Grave Exchange
Een leuk effect voor dit deck maar voor 6 mana? Dat is echt wat te veel. Ik heb Grave Exchange al een aantal keer getrokken maar nooit gespeeld en met een reden waarschijnlijk.

Daarmee komen we tot de volgende lijst:

Slaughterhouse v1.2//Lands (25)
12 Mountain
13 Swamp

//Creatures (29)
4 Goblin Arsonist
4 Blood Artist
4 Butcher Ghoul
2 Reassembling Skeleton
4 Bloodflow Connoisseur
2 Demonic Taskmaster
2 Soulcage Fiend
1 Demonlord of Ashmouth
1 Driver of the Dead
2 Evernight Shade
1 Havengul Vampire
2 Harvester of Souls

//Other
2 Bone Splinters
2 Fling
2 Barter in Blood

Ik zit alweer ruim aan m'n word count dus tijd om af te sluiten. Lees binnenkort in deel 2 hoe ik het deck verder aanpas.

Huib

 Reactie plaatsen

Reacties (11)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
3-6-2012 12:39:00

Leuk te lezen, ben benieuwt !

3-6-2012 12:48:00

Over de Bone Splinters actie:
Dat werkt inderdaad niet.

De Bone Splinters gaat als eerste de stack op (bij het casten), en pas nadat je hem gecast hebt gaat de Goblin Arsonist trigger de stack op. Op dat moment is de latch seeker nog hexproof, dus kan je hem niet targeten met de arsonist.

3-6-2012 14:39:00

O oke, ik dacht dat de trigger van de Arsonist sowieso als eerste zou gaan omdat het een gevolg is van het betalen voor Bone Splinters. Goed dat ik het nu in ieder geval weet voor een volgende keer.

3-6-2012 14:41:00

Leuk begin, ben benieuwd wat volgt.

Ik zou zelf zeker een paar kaarten met Morbid spelen bv Tragic Slip, Brimstone Volley maar ook zeker Reaper from the Abyss.
Naast dat die kaart extreem stoer is past hij ook wel goed in het deck en je hebt net behoorlijk wat hoge drops gecut dus ik zou hem eens proberen.
Eigenlijk vind ik het maar raar dat er geen morbid is ingedaan door Wizard of the Coast. Het lijkt ideaal met al die sac en die abilities.

Verder heb ik de indruk dat je 3+4 drops ook nog wel wat aandacht verdienen. Wellicht is het niet correct maar die shade lijkt mij te traag.
Heb je al gekeken naar die Falkenrath Noble?

Daarnaast zou een goede 5 drop ook wel een optie zijn. Ik weet niet precies wat de opties zijn omdat ik niet alle kaarten ken maar zelf ben ik van Bloodgift Demon. Helaas past hij niet in het thema.
Ik zou mijn hogere drops liever besteden aan beesten met flying of andere evasion.

Zou best kunnen dat je dat al gedaan hebt en dat we dat leze nin de volgende column :-)

3-6-2012 14:53:00

Je zou zelfs Demon als thema kunnen opnemen als thema. je speelt er al best veel.
Treacherous Pit-Dweller is wel riskant maar daardoor wel cool.


Ook hier zou ik zelf liever gaan naar een mono coloured deck in dit geval zwart. Je speelt nog maar 3 rode kaarten waarbij die goblin de enige echt goede is in mijn opinie. Fling heeft je wel de ene win gegeven maar toch.

3-6-2012 20:55:00

Dank voor de suggesties, je maakt een hoop goede punten waar ik zelf ook al over nagedacht heb.

4-6-2012 12:01:00

Een upje voor dit tijdrovende gebeuren.

Official Rules Advisor Johan (62) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
4-6-2012 17:30:00

Meer removal is denk ik wel een must voor het deck (meer Bone Splinters of Tragic Slip bijvoorbeeld), of anders anti-flying, want door een gebrek aan beide heb ik vaak gewonnen.

5-6-2012 20:01:00

Ik zie in Morkrut Banshee dan een goede 5-drop.
En kaarten die dood willen gaan zijn nog Black Cat en Pitchburn Devils.

6-6-2012 13:34:00

ik ben eigenlijk nog wel een beetje benieuwd waarom marloes in de met haar blauwe weenie deck e ability van de spellkite niet gebruikte om haar wingcrafter te redden van de arsonist?

7-6-2012 20:50:00

Ze gebruikte de ability van Spellskite niet omdat ik dus dacht dat de Spellskite eerst gedestroyed zou worden door Bone Splinters waarna Goblin Arsonist één schade zou doen op Wingcrafter, maar dankzij Lord of the Zombies weet ik inmiddels beter.

Scroll: [boven|reacties|beneden]