Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Casual format: Quests

Scroll: [boven|reacties|beneden]
27-2-2012 02:11:00

zoals ik ook hier gepost heb, heb ik een ideetje voor een casual format. ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

- je legt een stapeltje met een keer elke Quest kaart uit het zendikar block (behalve Quest for the Goblin Lord)
- iedere speler krijgt nu random 4 van die quest kaarten gedeeld
- de quest kaarten liggen in exile en kunnen niet getarget worden
- elke speler begint op 30 leven
- als je een quest op "actief" hebt staan, of je zou hem kunnen activeren, triggert de quest niet, maar wordt hij gezien als voltooid en wordt hij omgedraaid (Quest for the Nihil Stone heeft aan 2 counters genoeg)
- als je al je quests hebt voltooid, win je het spel
- als je je tegenstander op 0 of minder leven staat, hoef je nog maar 2 quests voltooid te hebben om te winnen.

sommige quests zijn makkelijker te voltooien dan anderen. Hierom zou je misschien ook Quest for the Gemblades uit het spel kunnen laten. Ik heb dit format nog niet geplaytest, het is enkel nog een idee. Suggesties en tips zijn van harte welkom

 Reactie plaatsen

Reacties (12)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
27-2-2012 08:45:00

Klikt wel cool.
Maar tot hoeveel man kan dit?

Verder bedoel als je 2 makkelijke quests hebt en suïcide zwart dan heb je zo gewonnen. Denk eerder dat je het zo kan regelen.
Als een speler op 20 of meer leven staat hoeft hij maar 2 quest te halen.
Dan gaat iedereen hem aanvallen om er voor te zorgen dat hij daar van af komt.

Verder denk ik dat speler nog steeds dood moet als hij op 0 leven staat.

27-2-2012 13:00:00

Het idee achter dit format is een deck bouwen dat snel quests kan voltooien. Ik wil voorkomen dat iemand een super snel deck maakt en dan voor de kill gaat, zonder ook maar 1 quest te voltooien. Verliezen op 0 leven is dus geen optie voor dit format.

Voor de rest zijn er natuurlijk altijd restricties en bannings die moeten worden ingevoerd. zoals ik al zei is er nog geen playtest gedaan, dus kan ik daar nog niets over zeggen.

Het lijkt me gewoon leuk dat je moet uitpuzzelen hoe je met een deck alle quests kunt voltooien.

27-2-2012 13:14:00

Toch denk ik dat je met dit formaat na 5 tot 6 beurten wel klaar bent.
Ze zijn allemaal vrij makkelijk te halen.

heb zojuist even de quests bekeken hier.
Of wou je ook de Expedition's hier en de ascension's hier ook gaan spelen.

De meeste zijn vrij makkelijk te volbrengen.

Wat misschien wel cool is als je ze alle 3 speelt.
Is dat ze wel kapot kunnen en als er een kapot gaat dat diegene dan een nieuwe krijgt van de stapel. Dan kan iemand de expeditions ook gebruiken om zelf extra landjes te spelen en zo nieuwe quest te krijgen.

Of als het een quest is die je eigenlijk niet kan halen. Blaas je hem zelf op en krijg je een betere.

Hoop dat het beetje duidelijk is.
Lijkt me wel grappig om het zo te spelen. dan krijg je ook veel meer interactie.

27-2-2012 13:36:00

misschien niet helemaal duidelijk, maar ik bedoel inderdaad elke kaart die met quest counters werkt.

over het krijgen van nieuwe quests, ik vind dat de 4 quests die je aan het begin krijgt min of meer je missie is. als je die haalt dan win je. de missie zou niet tussentijds moeten veranderen. dat geeft juist de charme aan dit format. De uitdaging is eerder om een deck te maken wat alle quests kan voltooien.

27-2-2012 14:02:00

Je kan ook quest for the Goblins wel doen, maar dat je bijvoorbeeld mag betalen als special action om eeen van je quests terug op de stapel te leggen, en dan random een neiuwe krijgen (eventueel dus een die je had).

En iets als meer van dezelfde quest in een stapel?

Lijkt me wel tof.

Of je moet de quests wel nog eerst spelen, zodat ze weer gesloopt kunnen worden. En standaard zullen ze in de Command zone liggen dan. Eventueel met duurder manacost weer opnieuw spelen.

Maar dat ze d 3e keer indestructible/un-exilable/un-bouncable zijn, tegen kaarten die snel veel enchantments kunnen mollen, of die zijn gebanned. Zoals Nullmage Shepherd.

27-2-2012 14:06:00

ik volg momenteel 2 threads over het zelfde onderwerp. ook die op mtgsalvation dus. daar komen mensen ook met goede ideeën. Beginnen met 4 moeilijkere quests, en door je tegenstander af te maken kun je makkelijkere quests unlocken. je moet nog steeds 4 quests halen.
je kunt ook quests een moeilijkheidsgraad geven en ze op een stapeltje leggen met quests die even moeilijk zijn. pak een quest uit elk stapeltje.
de expeditions mogen nooit start quests zijn. die heb je na elke 3e landdrop al gehaald. lees ook eens mee op de thread op mtgsalvation

27-2-2012 14:16:00

Doe eens een linkje

Edit:
ik denk dit topic
hier

27-2-2012 14:22:00

ja dat is de link, maar die staat ook in mijn eerste post.

27-2-2012 14:23:00

Doh heb ik dan overheen gelezen.
Ziet er grappig uit.

27-2-2012 17:22:00

OK:

Ieder begint met de 5 Expeditions, alleen als je een land speelt mag je maar een counter op 1 quest leggen, niet op elk.

Zodra je een Expedition hebt 'voltooid' mag je hem, ofwel gebruiken, en als de ability geresolved is gaat hij terug naar de Command zone (om misbruik van Khalni te voorkomen) en moet je hem opnieuw opladen.

Je mag ook een quest advancen: je legt de Expedition opzij en mag een "Quest for" kaart kiezen van de kleur van je Expedition.

Voor die Quest mag precies hetzelfde als de ascension, maar als je hem gebruikt ga je terug naar de Expedition.

Als een "Quest for" advanced mag je een Ascension uitzoeken van de bijbehorende kleur.

Heb je er daar 3? van actief win je. (misschien is 1 of 2 eerder haalbaar, misschien gaat het te hard, en moet je er 4 of alle 5 hebben.

Als je dood wordt geschopt, of gemilld wordt, of ge Door to Nothingnesst (echt door een ander, geen Wall of Blood verhalen) dan begin je overnieuw 20 levens, met 3 basic land uit je library op het veld en een "Quest for" naar keuze.

Dit is gewoon een idee, ik weet niet of dit gebalanceerd is of erg broken dingen kunnen worden gedaan.
Het is een beetje gebaseerd op wat langere potjes.

Ook kan je natuurlijk speciale deckbuilding regels maken. Bijvoorbeeld max 2 keer elke kaart, minimaal 80 kaarten, Legendary stuff maar 1x, en dergelijke, geen infinite shizzle...

27-2-2012 17:43:00

Erg vet bedacht Shazu!!

het idee klinkt iig erg vet. Bij mij komt wel meteen de vraag of het gebalanceerd is. of dat het misschien te makkelijk is om voor 1 bepaalde kleur te gaan. Ik denk bijvoorbeeld dat blauw al bijna onhaalbaar is, aangezien Archmage Ascension bijna niet te voltooien is. Het advancen klinkt iig wel goed. of je gebruikt hem, of je advanced hem.

27-2-2012 19:04:00

De enige dingen waar ik me tot nu toe van voor kan stellen dat ze beetje broken zijn, zijn decks die heel veel dingen als Harrow etc. spelen, en Exploration achtige decks.

Maar dat kan je in ban en restricted-lijsten aanpassen.

Voor de rest, het gaat een casual-format worden, net als EDH. In EDH zijn ook veel dingen super-broken, maar er is controle van je speelgroep als het goed is. Is je deck te lame, dan spelen we toch niet met je?

Ik hoop dat je het een leuk idee vond, en dat je hem zelf verder kan uitwerken, en je kan me altijd nog messagen over problemen, misschien dat ik er ook nog ideeën voor kan bedenken.

Scroll: [boven|reacties|beneden]