Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

redirect damage en protection

Scroll: [boven|reacties|beneden]
26-2-2012 23:51:00

Er zijn wat vraagjes waar ik niet uit kom:
1. Stel je hebt een shaman en-kor liggen en een black knight. Kun je dan de damage veroorzaakt door een black scource redirecten naar de black knight 9protection from black) via de shaman en-kor? Ik neem aan dat de scource die de damage doet black blijft via shaman en-kor, of wordt de scource wit?
2. kun je combat damage redirecten naar een beloved chaplain?
3. kun je mother of runes nog inzetten nadat je de damage redirected hebt?
Alvast bedankt!

Reacties (5)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
27-2-2012 00:12:00

1: Dat kan, als je tenminste White Knight (met protection from black) gebruikt. Shaman en-Kor verandert alleen het eindpunt van de schade, niet waar schade vandaan komt. Damage van een zwarte source blijft zwart, deathtouch damage blijft dodelijk, etc.

2: Je kan combat damage naar Beloved Chaplain redirecten. Met Shaman en-Kor kan het echter niet, omdat Shaman de Beloved Chaplain niet kan targeten door de protection.

3: Niet helemaal zoals jij zegt, maar wat je wil lukt wel. Je kan Mother of Runes activeren nadat Shaman en-Kor een hoop redirection effecten heeft opgezet, om zo een hoop damage te preventen.

(Note: Shaman en-Kors ability redirect damage niet meteen, maar zet een redirection effect op dat de eerstvolgende damage gaat redirecten. Het daadwerkelijke redirecten vindt pas plaats op het moment dat de damage gedaan wordt. Op dat moment is mother wel te laat.)

27-2-2012 19:32:00

thnx voor de uitgebreide reactie. Ik bedoel inderdaad X) white knight.
Het antwoord roept nog 2 vraagjes op:
1. Moet ik dus eerst mother of runes gebruiken en daarna de damage redirecten?
2. De white knight krijgt toch geen damage, is het dan toch destroyed door een creature met deathtouch?

alvast bedankt!

27-2-2012 20:23:00

1: In de meeste gevallen zal de volgorde niet uitmaken, als je shaman en mother maar activeert voordat de damage gedaan wordt. Als je protection from white wil geven moet je wel opletten dat je eerst de Shaman gebruikt (omdat protection:white shamans targeting verbiedt).
2: Deathtouch damage is alleen dodelijk als hij gedaan wordt. Protection prevent alle damage, dus doet deathtouch er niets tegen.

27-2-2012 20:24:00

Je moet zorgen dat je voor de damage gedaan wordt de mother protection heeft gegeven. In het geval van combat dus voor de damage gedaan wordt, in het geval van een spell of effect in reactie op de stack.

Protection prevent de damage, dus zwarte damage met deathtouch op een white knight deert de knight niet.

En even dacht ik dat je wel met de en-Kor damage naar de protection from creatures kon doorsturen, maar ik zie dat de oracle rules text is gewijzigd naar "target creature you control" ipv "a creature you control"

27-2-2012 22:21:00

Bedankt voor de info !!!!
all clear now.

Scroll: [boven|reacties|beneden]