Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Welke kaarten zou jij willen bannen?

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2 3 4 5 6 7  [volgende] [laatste]
6-11-2011 11:18:00

Er zijn diverse banlists voor EDH, maar ik ben benieuwd welke kaarten jij zou willen bannen. Een uitleg hierbij is aanbevolen!

Ik zal zelf een aftrap geven:

Magister Sphinx
Iemand van 40 naar 10 levens schoppen door alleen dit beestje te spelen vind ik erg naar. Met daarnaast nog een schade kaart van 10 zijn er kleuren die hier dan ook helemaal niks/bijna niets aan kunnen doen. 20 ipv 10 zou bij EDH nog te doen zijn.

Jin-Gitaxias, Core Augur
Iemands hand discarden dat is nog tot daar aan toe, maar om dit eigenlijk permanent te hebben voor alle tegenstanders vind ik eigenlijk 'to much'. De fun gaat er bij mij wel snel af met deze op tafel. De controller kan deze namelijk ook makkelijk beschermen door dat er zoveel kaarten gepakt moeten worden.

 Reactie plaatsen

Reacties 126-150 (157)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2 3 4 5 6 7  [volgende] [laatste]
3-1-2013 10:16:00

Eerst was ik ook fel tegen bovenstaande kaarten maar nu we dat als groep hebben losgelaten gaat het prima. Niet degene die het meest hard rampt wint nu er ook LD gespeeld word. Leuk voor de afwisseling en potjes kunnen sneller gaan.

Ik moet wel vermelden dat wij budget spelen en daarom komen wij vrij weinig broken situaties tegen.

Infinite time stretch is nog de ergste maar daar zijn wel drie kaarten voor nodig + heel veel mana. Een counter of grave yard removal kan het al doorbreken. Heel erg is dat dus niet.

3-1-2013 10:54:00

Sol Ring is ook niet broken, hij voegt alleen niks toe aan spelplezier, het is een kaart zonder fluffwaarde die gewoon een autoinclude is. Hij heeft geen toegevoegde fun in EDH hij kost alleen iedere speler een slot dat potentieel fun zou kunnen zijn,. (ik speel hem niet btw)

3-1-2013 10:55:00

Van mij mogen ze al die Eldrazi kaarten bannen...
Die Annihalator ability komt echt mijn neus uit....

Gister nog een Tooth and Nail tegen me gehad --> Ulamog, the Infinite Gyre en Artisan of Kozilek
Dat gaat echt nergens over..

Maar goed, ik had niet het juiste antwoord in mijn hand.. Dat is volgens mij het hele eieren eten!

3-1-2013 13:02:00

Mja Eldrazi zijn ook vrij lame inderdaad. Zeker als je ze ook nog gebruikt met tooth and nail. Vrij fantasie loos, onorgineel en simplistisch imho. Ik speel er in 1 deck 1 voor het terug shuffle effect en destroy target permanent effect. Ik zou er niet mee aanvallen. Tenzij iemand op 100+ leven staat en compleet nuts aan het gaan is.

Over sol ring: Voor decks die geen groen spelen is het echt een must have om enigszins te kunnen rampen. Zou dus zonde zijn als dat wegvalt.

Mana Crypt, dat is wel echt een erge kaart

3-1-2013 14:39:00

Zonder die fantasieloze en niet originele deckjes zou jouw eigen deckjes ook veel minder spectaculair zijn. Bovendien vermoed ik dat ook jouw decks ook niet helemaal zelf bedacht zijn. Ik vind de diversiteit wel leuk tijdens een potje. Kan potjes wat korter maken wat ook niet zo erg is. Hoe vaak wint een deck met alle keiharde standaard kaarten nou eigenlijk? Bij ons een dergelijk deck door de rest keihard aangepakt en zal vaak als eerste of tweede afvallen.

3-1-2013 15:57:00

Bij ons in de speelgroep wordt standaard niet meer met Eldrazzi, extra beurten, infinite combo's, planeswalkers, Amnesia, Deadeye Navigator, Palinchron etc. gespeeld. Gewoon omdat het lame is en we EDH voor de gezelligheid spelen. Gebeurt dit wel dan ben je waarschijnlijk de rest van de avond screwed als je met hetzelfde deck blijft spelen. Een potje moet gewoon een half uur/drie kwartier duren.

Toch verbaast het mij telkens weer hoe creatief mensen met hun decks zijn (of juist niet) wanneer kaarten gebanned worden. Maar in principe vind ik ook dat je gewoon alle kaarten mag spelen omdat je tegenstanders zich hier toch wel tegen gaan wapenen. Overal heb je immers wel een antwoord op. Zelf maak ik dan ook constant aanpassingen aan mijn decks nadat ik ermee heb gespeeld. Constant een boardwipe tegen me? Meer counters. Tegenstander A speelde deze keer verdacht veel enchantments? dan kan hij de volgende keer een Multani’s Decree verwachten. Als je dat steeds doet dan is geen enkele kaart meer erg omdat je er toch wel een antwoord op hebt (en anders wel een van je medespelers)

Maar even antwoord op de vraag van de topic:
Time Stretch
Amnesia
Myojin of Night’s Reach
Armageddon etc
Eldrazzi's
Vergeet er vast een paar

3-1-2013 17:55:00

@ superne, waar baseer je dat vermoeden op? Ik bedenk m'n decks wel degelijk zelf namelijk . Decks bouwen is 40% van wat magic zo leuk maakt imho. En obscure kaarten spelen is wat dat betreft ook leuk toch? Iedereen kan een deck vol staples bouwen. Het jammere is dan dat elk deck op elkaar gaat lijken.

4-1-2013 18:16:00

Omdat bijna alles al wel bedacht is. Helemaal als je een redelijk werkend deck wilt maken.

4-1-2013 18:19:00

Ja maar de eige flavor die je er aan geeft maakt ieder deck anders. En niet alles is al gedaan, dat kan niet met zo veel kaarten.

4-1-2013 18:39:00

Zekers

10-1-2013 13:41:00

Maar wel met zo veel mensen .

Premium lid pi (93) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
10-1-2013 17:45:00

De groep waarin ik speel speelt normaal hele lange potjes, 2 uur is niet uitzonderlijk. Sol Ring helpt vroeg in het potje een beetje, maar als het potje toch 20+ beurten ongeacht of je nou er een beetje een boost van krijgt of niet dan is de kaart spelen een stuk minder zinnig. Als de kaart niet bij de eerste +/- 10 kaarten zit dan is hij te laat om nog veel uit te maken, hij gaat gemakkelijk stuk aan een Oblivion Stone of zo en er is veel meer effect te halen uit een utility landje op de langere termijn.

In eigenlijk al mijn decks speel ik bijvoorbeeld liever een Winding Canyons of Tower of the Magistrate. Misschien komt mijn mana wat minder snel op gang, maar die kaarten hebben tenminste ook later in het spel nog steeds effect.

Ik speel de Ring alleen in mijn Glissa combo deck die voor competitief EDH bedoelt is en in de 5 Commander precons die ik niet aangepast heb. De enige situatie waarin ik hem zou moeten gaan spelen is wanneer de hele groep waar ik mee speel meer op ramp zou gaan mikken.

Wat 90% van de spelers zien als een EDH staple is voor mij simpelweg een te slechte kaart. Ik vraag me af of ik nou zo'n gekke meta heb, of dat andere mensen misschien te veel de kudde volgen.

Ik zou geen specifieke kaarten bannen, hooguit spelers die het sociale idee niet helemaal snappen. (Niet dat ik een punt heb met competitief EDH per se, sterker, ik vind het erg interessant, maar meer dat als je een competitieve/niet sociale insteek hebt voor je deck je niet met dat deck moet gaan zitten spelen met een veel meer casual groep die daar helemaal niet op voorbereid is).

11-1-2013 11:53:00

Ik zeg ook Sol Ring maar dan vooral 1 op 1 in multiplayer vind ik het prima

12-1-2013 11:31:00

@pi: Ik merk ook dat een Sol Ring steeds minder bezorgde blikken trekt naarmate de potjes langer duren. (En bij ons duren ze ook soms urenlang) Maar volgens mij is het dan nog steeds een goede kaart. Ik merk dat als ik hem zelf lategame heb (vooral als hij dan wordt verwijderd), dat ik hem nog goed kan/kon gebruiken. Met het extra voordeel dat hij je enorm veel boost kan geven in het begin, blijft dat echt een hele sterke kaart.

Imo niet overduidelijk banwaardig, maar ik zou het niet erg vinden, mocht dat gebeuren.

12-1-2013 13:53:00

Sol Ring is altijd goed aangezien hij altijd de beurt dat je hem speelt accelereert. Het is alleen de turn 1 Sol Ring die tot broken dingen kan leiden wat vaak weinig ten goede komt voor het speelplezier. Als je echter van broken dingen houdt is dat natuurlijk alleen maar tof

Ik snap alleen niet hoe je Sol Ring ooit een slechte kaart kan vinden. Het enige dat ik kan bedenken is dat het aggressie bij medespelers zal uitlokken (je krijgt een grote bullseye op je hoofd), maar dat geeft enkel aan dat de kaart dus juist te goed is. Dus daar wil ik wel wat meer uitleg bij krijgen

Premium lid pi (93) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
12-1-2013 19:57:00

Ik had het over te slecht, als in niet goed genoeg om zich in de 99 kaarten te bevinden, niet als in helemaal niet goed. Ik heb eigenlijk altijd veel liever een utility land, 1 mana minder, maar 1 "spell" meer. Tuurlijk, extra mana kan helpen, maar ik heb eigenlijk het nooit nodig om te winnen, terwijl de utility lands zelden niet een goede bijdrage doen.

Alleen wanneer de potjes meer geconcentreerd zouden raken zou de balans omslaan in het voordeel van de Ring. Dit gebeurt als anderen veel meer acceleratie gaan spelen. Nu lopen er misschien 1-2 spelers 1-2 mana voor, die trekken de aandacht omdat ze voor lopen en worden afgeremd. Zou iedereen altijd al snel ruim meer mana voorlopen op mij en kaarten met een veel sterker effect spelen verschillende beurten voor ik er aan toe kom dan zou ik gedwongen zijn om mijn decks ook die kant op te mikken.

Ik geloof ook heel erg in niet te veel voor willen lopen. Die vroege boost zou alleen maar in mijn nadeel werken, omdat ik dan iedereen tegen me krijg en ik waarschijnlijk meer afgeremd wordt dan de boost van de Ring. Daarnaast slopen de meeste spells die Ring stuk maken geen landjes. Met een utility land loop je 1 mana achter, maar, de andere mana verlies je niet bij mass removal.

Leroy (8) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
14-1-2013 18:38:00

Hermit Druid staat bij mij boven aan het lijstje.

4-2-2013 18:19:00

Ik zou 4 type kaarten bannen danwel geband houden
1 kaart combo's :
Zoals Griselbrand, Hermit Druid, Recurring Nightmare.
2: Mass removal voor landen(bv Armageddon/Wake of Destruction/Balance/Cataclysm/Limited Resources) of inclusief landen (Jokalhaups)
3: Extreme enablers: Primeval Titan, Survival of the Fittest, Consecrated Spinx, Conflux, reanimate, necropotence, Ad Naseum, channel, Hatred.
4: Erg lame zoals de eerder genoemde kaarten op basis van aantal leven(Sorin Markov/Felidar Sovereign/Biorythm). Zwarte Myojin, Statis, Cabal Conditioning, Winter Orb, Hikori, Skytirix als commander. Net onder de grens zijn de praetors voor mij dus mogen wel. Omdat ze veel mana kosten en creature zijn en dus relatief makkelijk te removen in dat stadium van het spel.

Bij catogerie 4 vind ik dat vooral omdat ze als de caster hiervan dit niet doet als een soort killconditie(Terravore mana open en anger in de graveyard) de potjes er bizar lang van worden en een aantal spelers meerdere beurten zeer weinig kunnen.

Bij alle 2 card combo's moet je kijken wat je er aan doet en per geval bepalen of een ban noodzakelijk is

4-2-2013 19:27:00

Dus bij jou worden dan de potjes alleen met Squires en vanilla beesten gespeeld? Uitdagend zeg.

5-2-2013 18:45:00

In maart mogen ze vanmij de "Equipment Lady" bannen in Legacy.

5-2-2013 18:53:00

Ja, en dan gaat iedereen met Stonehewer Giant spelen

5-2-2013 20:57:00

@ dutchsqeeuze, snap het ook niet helemaal. Dit zijn juist de kaarten die decks een beetje ''decks'' maken. An ja het zijn sterken kaarten, maar dat is FOW ook, en een simple Negate of Counterspell kan dat alles ongedaan maken.

Is het niet juist een uitdaging om er om heen te spelen?

Wat ik ook wel grappig vind is dat je zelf de kaarten niet leuk vind, maar in 1 EDH deck wel
Damnation
Oblivion Stone
Pernicious Deed
Ratchet Bomb
speelt

Zelf hoef ik niets gebanned te zien. Ja sommige kaarten zijn belachelijk sterk. Maar vind de huidige ban lists wel ok. Als iets consequent voor turn 1/2 kills zorgt kan je er wat aan doen. Als de top8 ( van welk type dan ook) 6 de zelfde decks telt.. mja mss is er dan een kaartje te sterk. Maar zeker EDH vind ik prima zo.

5-2-2013 21:24:00

@Maarten

Liever een Equipment man dan een Equipment Lady.
Hoezo emancipatie?

6-2-2013 18:43:00

2: Mass removal voor landen(bv Armageddon/Wake of Destruction/Balance/Cataclysm/Limited Resources) of inclusief landen (Jokalhaups)

Geen van de kaarten die ik speel removed alle landen. Dus mag je van mij alle andere mass removal spelen zoals WoG, o-Stone, Austere Command en noem het maar op.
De reden is wanneer je alleen maar alle landen sloopt omdat het kan(zonder winconditie daardoor) krijg je hele lange potjes waar weinig vaart inzit en gefrusteerde mensen die geen landen meer bij rapen.
Stripmine effecten en Stone rain effecten zijn ook prima(tot dat je een heel deck er mee vol propt).

Daarnaast is alleen maar squires spelen erg overdreven. Ik vind bijna alles wel prima maar als je hebt over wat evt gebanned kan worden naar mijn mening zijn het kaarten die 1 speler op een voor de rest niet leuke manier een bizar voordeel geven. Om maar wat te noemen postte dat ik praetors nog wel okay vind dus squires is het echt niet. Zelfde voor de 4 resterende titans, de nieuwe primordials etc. Daarnaast mag je ook alle mana artifacts, tutors etc spelen.

Bij de enablers gaat er ook om of je daarna je infinate/iedereen dood combo zoekt of gewoon wat goede spullen.

Als je kijkt naar mijn glissa deck overtreed het volgens mij nergens 1 vd 4 criterea.

6-2-2013 23:03:00

Van mij mag er wel een kaart ge-unbanned worden. Upheaval! Ik hoor graag wat iedereen hier nou vervelender aan vinden dan vele andere kaarten met een gelijkmatig effect.

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2 3 4 5 6 7  [volgende] [laatste]