Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Zombie Horde Magic

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2
9-10-2011 08:21:00

Net dit artikel hier gelezen, en het klinkt zo vet! Even in het kort de regels ( vertaald door Magnus ):

1. Elke speler heeft een Commander deck nodig. Het kan ook met gewoon deck, maar Horde Magic is ontwikkeld met Commander decks in het achterhoofd.

2. De spelers zijn Survivors en moeten met 1, 2, 3 of 4 man zijn.

3. De Survivors hebben samen een life total dat gelijk is aan het aantal Survivors * 20.

4. De Survivors verliezen wanneer hun life total 0 of minder is. Ze winnen wanneer het Horde deck door z'n kaarten heen is en geen Zombies meer op de battlefield heeft.

5. Het aantal Zombies dat je tegenkomt is afhankelijk van het aantal Survivors. In de volgende tabel zie je hoe groot het Horde deck is in aantal kaarten bij hoeveel Survivors:

Survivors Horde deck
1 45
2 60
3 75
4 100

6. Een Horde deck bestaat uit 100 kaarten. Als er minder Survivors zijn, haal random genoeg kaarten uit het deck om op het goede aantal te komen.

7. De Survivors krijgen 3 rondes om hun verdediging op te zetten voordat de Horde aan de beurt is. Net zoals in Archenemy en 2HG nemen de Survivors tegelijk hun beurt. Na de drie beurten zijn de Survivors en de Horde om en om aan de beurt.

8. Wanneer de Horde aan de beurt is, laat hij de bovenste kaarten van de library zien. Als het een Zombie token is, laat je de volgende kaart zien. Je blijft dit herhalen tot je een niet-token laat zien. Op dat moment worden eerst alle Zombies gecast en wanneer ze resolved zijn wordt de niet-token kaart gecast. Vervolgens vallen de Zombies aan. Omdat ze brainless zijn, vallen ze altijd aan. Alle Zombies van de Horde hebben haste en ze vallen elke beurt allemaal aan. De Survivors zijn een team en worden als team aangevallen. Net zoals in 2HG moet het hele team blocken.

9. Je mag ook de Horde terug aanvallen. Zombies kunnen niet blocken en de Horde heeft geen life total. Voor elke punt damage die je de Horde doet, legt deze de bovenste kaart van zijn library in z'n graveyard.

10. De Horde maakt geen beslissingen. Het deck is bij voorkeur zo gebouwd dat beslissingen niet nodig zijn. Moet de Horde een keuze maken (bijvoorbeeld door een Fact or Fiction of Chainer’s Edict), dan maakt de Horde een zo random mogelijke keuze.

11. De Zombie tokens en de andere kaarten van het deck van de Horde gebruiken de stack. Je kunt dus reageren met spells en abilities, bijvoorbeeld door ze te counteren.

12. De Horde heeft oneindig veel mana beschikbaar. Dus Propaganda gaat je niet helpen

13. Wanneer je een permanent naar de hand van de Horde returned, cast hij deze weer volgende beurt.

14. Niet alle kaarten in Magic zullen werken in dit formaat. Als een kaart niet goed werkt, los het zelf op. Lukt dat niet, gooi de kaart dan in de graveyard en pak de volgende. Dit is een casual formaat

15. Zombie tokens van de Horde die doodgaan, gaan naar de graveyard en blijven daar ook liggen. Dus pas op voor een Living Death van de Horde...

Bij het artikel staat ook een voorbeeld Horde deck, maar waarom zou je het daarbij houden? Waarom geen Marit Lage token , Squirrel token , Wurm token A ,
Wurm token B , Dragon token , Eldrazi Spawn token A , Homunculus token of Construct token ? Oneindige mogelijkheden!

En hier het Horde deck wat ik bedacht heb.

SURVIVORS BANLIST:
1 Æther Flash
1 Aurification
1 Crawlspace
1 Dueling Grounds
1 Dread
1 Edric, Spymaster of Trest
1 Elesh Norn, Grand Cenobite
1 Ensnaring Bridge
1 Eradicate
1 Frozen Æther
1 Grindstone
1 Haunting Echoes
1 Kismet
1 Lethal Vapors
1 Leyline of Singularity
1 Magus of the Moat
1 Mind Funeral
1 Moat
1 No Mercy
1 Silent Arbiter
1 Solitary Confinement
1 Surgical Extraction
1 Tainted Æther
1 Teferi’s Moat
1 Traumatize
1 Trepanation Blade
1 Urabrask the Hidden

HORDE'S BANLIST ( als je vind dat je het met deze kaarten spannender maakt, gewoon doen! ).
1 All Hallow’s Eve
1 Empty the Catacombs
1 Geth, Lord of the Vault
1 Living Death
1 Living End
1 Twilight’s Call
Bron: hier

 Reactie plaatsen

Reacties 26-31 (31)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2
19-11-2011 20:31:00

Ik heb juist het idee dat bad moon hem wat afzwakt. Het stopt immers de toevoeging van meer tokens. Er zitten er nu 2 in, maar zijn de volgende kaarten die eventueel vervangen gaan worden... Hoe minder nontoken kaarten, hoe moeilijker het is.

19-11-2011 22:38:00

Behalve als je Army of the Damned speelt die ook meteen geflashbacked wordt

19-11-2011 22:48:00

Die is serieus nog nooit eng geweest. Ze komen getapt in het spel en dan worden ze wel gesloopt voor het eng wordt. 80 leven is ook gewoon teveel misschien.

20-11-2011 12:13:00

Nogal veel ja, met hoeveel mensen speel je?

20-11-2011 14:24:00

Met 4 altijd tot nu toe. En we hebben zelfs nooit de zombiepile gemilld door damage...

20-11-2011 17:06:00

Gewoon met 70/60 levens doen.

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2