Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Zombie Horde Magic

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  1 2  [volgende] [laatste]
9-10-2011 08:21:00

Net dit artikel hier gelezen, en het klinkt zo vet! Even in het kort de regels ( vertaald door Magnus ):

1. Elke speler heeft een Commander deck nodig. Het kan ook met gewoon deck, maar Horde Magic is ontwikkeld met Commander decks in het achterhoofd.

2. De spelers zijn Survivors en moeten met 1, 2, 3 of 4 man zijn.

3. De Survivors hebben samen een life total dat gelijk is aan het aantal Survivors * 20.

4. De Survivors verliezen wanneer hun life total 0 of minder is. Ze winnen wanneer het Horde deck door z'n kaarten heen is en geen Zombies meer op de battlefield heeft.

5. Het aantal Zombies dat je tegenkomt is afhankelijk van het aantal Survivors. In de volgende tabel zie je hoe groot het Horde deck is in aantal kaarten bij hoeveel Survivors:

Survivors Horde deck
1 45
2 60
3 75
4 100

6. Een Horde deck bestaat uit 100 kaarten. Als er minder Survivors zijn, haal random genoeg kaarten uit het deck om op het goede aantal te komen.

7. De Survivors krijgen 3 rondes om hun verdediging op te zetten voordat de Horde aan de beurt is. Net zoals in Archenemy en 2HG nemen de Survivors tegelijk hun beurt. Na de drie beurten zijn de Survivors en de Horde om en om aan de beurt.

8. Wanneer de Horde aan de beurt is, laat hij de bovenste kaarten van de library zien. Als het een Zombie token is, laat je de volgende kaart zien. Je blijft dit herhalen tot je een niet-token laat zien. Op dat moment worden eerst alle Zombies gecast en wanneer ze resolved zijn wordt de niet-token kaart gecast. Vervolgens vallen de Zombies aan. Omdat ze brainless zijn, vallen ze altijd aan. Alle Zombies van de Horde hebben haste en ze vallen elke beurt allemaal aan. De Survivors zijn een team en worden als team aangevallen. Net zoals in 2HG moet het hele team blocken.

9. Je mag ook de Horde terug aanvallen. Zombies kunnen niet blocken en de Horde heeft geen life total. Voor elke punt damage die je de Horde doet, legt deze de bovenste kaart van zijn library in z'n graveyard.

10. De Horde maakt geen beslissingen. Het deck is bij voorkeur zo gebouwd dat beslissingen niet nodig zijn. Moet de Horde een keuze maken (bijvoorbeeld door een Fact or Fiction of Chainer’s Edict), dan maakt de Horde een zo random mogelijke keuze.

11. De Zombie tokens en de andere kaarten van het deck van de Horde gebruiken de stack. Je kunt dus reageren met spells en abilities, bijvoorbeeld door ze te counteren.

12. De Horde heeft oneindig veel mana beschikbaar. Dus Propaganda gaat je niet helpen

13. Wanneer je een permanent naar de hand van de Horde returned, cast hij deze weer volgende beurt.

14. Niet alle kaarten in Magic zullen werken in dit formaat. Als een kaart niet goed werkt, los het zelf op. Lukt dat niet, gooi de kaart dan in de graveyard en pak de volgende. Dit is een casual formaat

15. Zombie tokens van de Horde die doodgaan, gaan naar de graveyard en blijven daar ook liggen. Dus pas op voor een Living Death van de Horde...

Bij het artikel staat ook een voorbeeld Horde deck, maar waarom zou je het daarbij houden? Waarom geen Marit Lage token , Squirrel token , Wurm token A ,
Wurm token B , Dragon token , Eldrazi Spawn token A , Homunculus token of Construct token ? Oneindige mogelijkheden!

En hier het Horde deck wat ik bedacht heb.

SURVIVORS BANLIST:
1 Æther Flash
1 Aurification
1 Crawlspace
1 Dueling Grounds
1 Dread
1 Edric, Spymaster of Trest
1 Elesh Norn, Grand Cenobite
1 Ensnaring Bridge
1 Eradicate
1 Frozen Æther
1 Grindstone
1 Haunting Echoes
1 Kismet
1 Lethal Vapors
1 Leyline of Singularity
1 Magus of the Moat
1 Mind Funeral
1 Moat
1 No Mercy
1 Silent Arbiter
1 Solitary Confinement
1 Surgical Extraction
1 Tainted Æther
1 Teferi’s Moat
1 Traumatize
1 Trepanation Blade
1 Urabrask the Hidden

HORDE'S BANLIST ( als je vind dat je het met deze kaarten spannender maakt, gewoon doen! ).
1 All Hallow’s Eve
1 Empty the Catacombs
1 Geth, Lord of the Vault
1 Living Death
1 Living End
1 Twilight’s Call
Bron: hier

 Reactie plaatsen

Reacties 1-25 (31)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  1 2  [volgende] [laatste]
NederMagic Rules Advisor G (253) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
9-10-2011 10:47:00

Dat klinkt wel gruwlijk badass.

9-10-2011 10:48:00

Is inderdaad erg vet, maar een Dragonhorde lijkt me helemaal insane

9-10-2011 11:30:00

Leuk idee. Maar het lijkt me uterly boring voor de horde speler... Die hoeft niet of nauwelijks na te denken, en dat is nou juist hetgeen dat magic normaal zo leuk maakt.

9-10-2011 11:37:00

Volgens mij hoeft er niemand bij het hordedeck te zitten. Als een speler bereid is de kaarten van het deck te flippen is dat al voldoende.

9-10-2011 12:14:00

Zijn kaarten met Massacre effecten hier niet overpowered?

9-10-2011 12:44:00

Er is onderandere al een banlist opgesteld voor de survivor decks. Dingen als No Mercy en Dread en Engineered Plague zijn gewoon broken.

complete banlist:
1 Aether Flash
1 Aurification
1 Crawlspace
1 Dueling Grounds
1 Dread
1 Edric, Spymaster of Trest
1 Elesh Norn, Grand Cenobite
1 ensnaring Bridge
1 Eradicate
1 Frozen Aether
1 Grindstone
1 Haunting Echoes
1 Kismet
1 Lethal Vapors
1 Leyline of Singularity
1 Magus of the Moat
1 Mind Funeral
1 Moat
1 No Mercy
1 Silent Arbiter
1 Solitary Confinement
1 Surgical Extraction
1 Tainted Aether
1 Teferi's Moat
1 Traumatize
1 Trepanation Blade
1 Urabrask the Hidden

zie ook: hier

9-10-2011 13:32:00

Leuk idee!
Wel enkele opmerkingen: Essence of the Wild in het horde deck is ziek! Net als Join Forces kaarten bij de survivors.

9-10-2011 13:34:00

Ik heb dit al is eerder gezien. Maar dan bij een andere TCG.
zeer interesant dat ze het hier ook gaan doen

9-10-2011 14:36:00

Ja, Essence is echt broken Maar persoonlijk vind ik die banlist echt overbodig, je speelt het voor je lol en als je dan wint met kaarten als Massacre, wat is daar dan leuk aan? Er is toch geen tegenstander. Je speelt dit voor je eigen plezier, en niet om het format te breken. Ik voeg de banlist wel even toe aan mijn eerste post

9-10-2011 15:00:00

Banlist is wel beter hoor. Sommige dingen zijn wel een beetje te sterk tegen de horde, het moet wel een challenge blijven.

PS: The Horde is coming to get you! OW nomnomnomnom!

9-10-2011 15:04:00

Borderlands..

9-10-2011 15:18:00

Red (85) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
9-10-2011 17:32:00

Banlist moet groter en geen milling tegen 't zombie-deck. Ik speel zelf casual mill en binnen een paar beurten heb ik die 100 kaarten van ze echt wel weg. Lijkt me wel leuker als iemand echt een deck maakt voor de horde en die dan speelt. Geen fireballs enzo maar gewoon veel zombies en misschien wat counters/defend stuff.

En Bram jou example deck lijkt me prima voor dit format als zombie attack horde.

9-10-2011 18:23:00

Net op Cockatrice 1 op 1 tegen gespeeld, en dat is bikkelen hoor! Ze blijven maar komen, je wordt er echt gek van, zeker met een paar van die spells die erin zitten *kuch Army of the Damned kuch*. Net speel ik er met mijn Riku EDH tegen, gaat het zo:
T1: Land
T2: Land, Ramp.
T3: Land, Ramp.
Eerste beurt Zombies:
Walking Corpse (vervanger voor token), Walking Corpse, Walking Corpse, Walking Corpse, Walking Corpse, Walking Corpse, Bad Moon. Zucht... -.-'

9-10-2011 18:29:00

dit is inderdaad wel een cool idee

10-10-2011 23:13:00

Vanmiddag hebben wij het ook gespeeld. 30% Non-token, 70% token. Eerste 5 waves 1 nontoken kaart en elke 5 waves daarna 1 extra non-token kaart.

We hebben het gehaald met 3 man, op slechts 2 levens.

Eerst beurt was 3 2/2 zombies 2 5/5 en een Helldozer. Dat was leuk.

11-10-2011 04:22:00

Moet Energy Field niet op de banlist? Voor alle duidelijkheid, de Horde mag 5 kleuren kaarten spelen?

11-10-2011 16:03:00

Jep, 5 kleuren Maar hoezo moet Energy Field dan op de banlist? De Horde kan gewoon aangevallen worden hoor, en er gaat HEEL veel dood

11-10-2011 16:35:00

Ik ben het met michael eens met energy field heb je toch meteen gewonnen? gewoon niets meer casten wat geen permanent is, niets blocken en alleen aanvallen, zombies kunnen toch niet blocken..

11-10-2011 17:06:00

Zombies hebben ook removal he

11-10-2011 17:38:00

Maar 1 kaart per beurt toch? de kans dat er geen zombie-attack komt omdat die ene kaart geen removal is is dan groot?

11-10-2011 19:10:00

Misschien, misschien niet. Hangt ervan af hoe je het speelt, denk ik.

14-10-2011 00:31:00

Ik vraag me wel af hoe het zit met de Flashback van kaarten als Army of the Damned.

Ik las ook ergens over een voorstel om het levenstotaal van de survivors aan te passen: Niet 20 per speler, maar 10 per speler plus 20 als start (dus je hebt dan 30, 40, 50 of 60 levens.)

19-11-2011 19:47:00

En nog iemand leuke suggesties voor aanpassingen? Ik heb in mijn pile veeeel meer tokens gestopt (nog 24 spells nu), want het is veel te gemakkelijk om te winnen tot nu toe... Ik ga er ook een extra plague wind en twilight's call instoppen en wat meer 5/5 tokens.
Nog iemand ervaringen met nonzombie hordes?

19-11-2011 20:21:00

Ja, ik speelde pas nog tegen Faunahorde, dat is met Beast tokens, Bird tokens, etc. Best wel sterk omdat veel van die beesten een hogere p/t hebben. Om je eigen Horde sterker te maken kun je er altijd nog meer Bad Moons en dergelijke indoen

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  1 2  [volgende] [laatste]