Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Infect -1/-1 counters VS Modular +1/+1 counters

Scroll: [boven|reacties|beneden]
31-7-2011 14:44:00

Als een Modular met 3 +1/+1 counters erop aangevallen wordt door een 2/2 creature met infect. Hoe worden die counters dan?

Krijgt de modular dan 1 +1/+1 counter op zijn naam?
Of heeft hij 3 +1/+1 counters en 2 -1/-1 counters.

Dus als de modular creature naar een graveyard gaat kun je de +1/+1 counters doorgeven aan een andere artifact creature. De vraag is dus of de -1/-1 counter van de +1/+1 counters afgaan of dat ze naast elkaar komen te staan.

Reacties (3)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
31-7-2011 14:48:00

De countertjes heffen elkaar op. Als een 1/1 beestje een +1+1 countertje krijgt en vervolgens een -1-1 countertje is het weer gewoon een 1/1 beestje zonder countertjes.

31-7-2011 14:48:00

+1/+1 en -1/-1 counters heffen elkaar op als ze op dezelfde kaart liggen: als je man met 3 +1/+1 counters dus 2 -1/-1 counters krijgt van een infect man, resulteert dit er netto in dat je een man overhoudt met louter een enkele +1/+1 counter.

31-7-2011 18:39:00

Er is een speciale State Based Action die zegt dat +1/+1 en -1/-1 counters elkaar "opheffen". Maar let op: dit geldt echt alleen voor deze counters, +2/+2 en 2 -1/-1 counters heffen elkaar bijvoorbeeld niet op!

Scroll: [boven|reacties|beneden]