Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

[Commander] Zedruu, the Greathearted

Scroll: [boven|reacties|beneden]
22-6-2011 12:17:00

Hier mijn versie van Zedruu the Greathearted deck

Zedruu, the Clockworker hier

Waarom Zedruu the Greathearted?
Zedruu brengt een ander element aan het spel. Geef je spullen weg om er zelf extra voordeel uit te halen. In multiplayer geef je ook goede spullen weg, zodat je tegenstanders aan jou kant krijgt om jezelf antwoorden te laten zoeken met Zedruu. Het voorbeeld hiervan is in het Political Puppets deck van Wizards hier (spoiler account Nedermagic).
Ik ben een andere weg in geslagen. Ik heb voor Zedruu een 1 tegen 1 deck gemaakt. Dit omdat ik veel magic speel met (en tegen) mijn neef Joram hier 1 tegen 1 . Omdat Zedruu een vrij langzame en mana intensieve commander is om te spelen, heb ik hier veel aandacht aan gegeven.

Wat is een Clockworker?
Een clockworker in Magic is een sterke mage die in de tijd kan bewegen. Zo kan hij alternatieve tijdslijnen zien en mogelijke uitkomsten in de tijdslijnen. Krachtige clockworkers kunnen hierbij objecten en zelfs personen van en naar een andere tijdlijn brengen.

Waarom Clockworker?
De kaarten die ik tegenkwam die goed bij Zedruu the Greathearted passen zoals bijvoorbeeld Oblivion Ring, Illusions of Grandeur en Wall of Omens. Deze passen goed in het thema van een timemage. Ik heb gekeken welke speelbare kaarten hierbij passen die ik graag met Zedruu wil spelen. Ik kwam hier op ongeveer 200 kaarten uit. Ik heb hierbij gelet op kaarten die:
- extra beurten geven
- wezens overnemen
- kaarten die bij weggeven geen voordeel geven aan de tegenstander
- drawkaarten

Hoe moet het deck werken?
Ik heb voor de begingame goedkope creatures en mana ramp in het deck gedaan om bij de keykaarten te komen. Wall of Omens, Man-o’-War en Journey to Nowhere bijvoorbeeld zorgen dat er in het begin tijd gewonnen kan worden. In het deck zitten verschillende enchantments die als removal werken. Sommige zijn van zichzelf recurring, andere kunnen teruggehaald worden met Hanna, Ship’s Navigator. Wild Research is een leuke manier om instants en enchantments te zoeken. Doordat je een relatief grote hand hebt, is de kans groot dat je de kaart houdt. Vervolgens moet met Zedruu en de andere draw kaarten de grote wincons (of de kaarten om de wezens van de tegenstander over te nemen) gevonden worden.

 Reactie plaatsen

Reacties (15)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Premium lid pi (93) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
30-6-2011 13:19:00

Ik zou in ieder geval Kher Keep of Wall of Kelp overwegen, 0/1's weggeven is toch best cool. Sowieso wil je waarschijnlijk graag extra permanents maken om weg te geven.

2-7-2011 11:58:00

Helaas own je tokens niet.

2-7-2011 11:58:00

Zeer tof deck verder, inspirerend!

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
2-7-2011 12:12:00

@Jelmer: daar klopt helemaal niets van De owner van een tokens is degene bij wie hij onder controle komt als hij op de battlefield komt. Dus als je een Hunted Troll speelt, dan is je tegenstander de owner van de tokens. Maar als jij een Wall of Kelp activeert, dan ben jij de owner van het Kelp token.

3-7-2011 15:22:00

^ klopt

Ik zal Kher Keep overwegen. De wall vind ik het niet waard omdat die nogal langzaam is.

Premium lid pi (93) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
4-7-2011 09:35:00

Dat van die tokens hebben ze verandert, vroeger was dat wel zo. Jammer voor Zedruu. Aan de andere kant zijn zoals al bevestigd was de tokens die bij jou in het spel gekomen zijn wel echt van jou.

De Keep is een kaart die je inderdaad makkelijk kunt spelen zonder dat het je echt wat kost. Mijn idee voor de Wall was vooral dat die tokens nog meer waardeloos zijn, maar inderdaad is hij waarschijnlijk niet goed genoeg. Het was meer om het soort kaart aan te geven.

8-7-2011 22:33:00

Nog een leuke is trouwens Thought Lash. Voor de upkeep cost resolved (die je niet betaald) de controle overgeven aan de tegenstander. Moet ie zijn deck removen.

8-7-2011 22:34:00

Maar in hoeverre dat bijdraagt aan de fun factor van EDH...

8-7-2011 22:36:00

Oef, das wel erg gemeen hoor!

9-7-2011 20:42:00

Zoals ik al zei in het deck wil ik Thought Lash niet spelen, daar vind ik niets aan om te spelen.

Ik heb even door de M12 spoiler gekeken. Deze kaarten zit ik te overwegen:
Aegis Angel
Grand Abolisher
Visions of Beyond

9-7-2011 22:48:00

Ik zit zelf ook te twijfelen om Zedruu te spelen. Nu heb ik Ruhan, met allemaal kaarten die ervoor zorgen dat iedereen moet aanvallen continu, beetje chaos creëren. Maar ik weet niet of dat nou echt wat gaat worden.

10-7-2011 13:20:00

Ruhan of the Fomori leek mij meer een 1on1 general als je aggresief wilt spelen met kaarten als Glory of Warfare met het kaartvoordeel van blauw. Of het idee van political puppets wilt aanhouden en mensen wilt aanvallen met de hoop geen target te worden.

28-7-2011 18:15:00

Wat dacht je van Shared Fate? 1 op 1 speel je hem als je een solide defensie hebt liggen, en een hand vol kaarten. Als je tegenstander geen of weinig overlap heeft in kleuren, dan ga jij sneller door zijn deck dan hij door de jouwe. En alle artifacts en landjes die hij van jou drawt en speelt, zorgen weer dat jij meer levens krijgt en meer van zijn deck pakt. Bovendien is Shared Fate zelf ook nog donate-baar.

In multiplayer wordt dit helemaal chaos, omdat spelers alleen kaarten willen pakken bij tegenstanders die zo veel mogelijk overlap in kleur hebben. Heeft mij out of nowhere een win opgeleverd in een 3-speler game met Godo en Kaalia.

Oh ja, Paradox Haze, voor meer upkeep!

1-8-2011 13:32:00

Ik ben zelf ook bezig met Zedruu Noetic Scales is misschien iets voor je? omdat jij zelf een nogal grote handsize hebt door zedruu, daarbij speel ik Pyromancer’s Swath en Grafted Skullcap om te donaten. Ook Bulwark werkt op die manier als win.

2-5-2013 21:38:00

De Swath en Skullcap zijn hele goede suggesties! Die ga ik toevoegen.

Scroll: [boven|reacties|beneden]